    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: nowoczesny komin - teoria a praktyka
    Date: Wed, 18 Jan 2012 09:53:30 +0100

    Dnia 17-01-2012 o 19:56:08 ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

    > witam
    >
    > Od wielu wieków domy mają kominy. najczęściej zbudowane z cegły, być
    > może o większej wytrzymałości na temperaturę. Poinformowano mnie ze
    > piece gazowe wymagają wkładów bo ich spaliny niszczą kominy. Stare tzw
    > "junkersy" mogą działać.... bo bierdroneczki są w kropeczki. Ja akurat

    Bo jest zasadnicza różnica pomiędzy starymi piecami i nowymi, stare
    miały wysoką temp spalin i cegły były narażone tylko na temp i to
    wytrzymywały
    bez problemu. Nowe piece mają niską temp spalin i one sie wykraplają w
    kominie
    na co cegła nie jest odporna, skropliny są silnie żrące i bardzo
    szybko niszczą komin i dlatego do komina daje sie wkłady ze stali
    kwasoodpornej.

> [...]
    > prowizorka. niby mu nic nie brakuje, ale jakoś tak fartuch praktycznie
    > niczym nie zamocowany......
    > Oczywiście można było wstawić rury z nierdzewki, ale kanał kominowy nie
    > jest prosty, wiec byłby kłopot. Kłopot z wbudowaniem i wysoka cena rury.
    > Jak to jest w nowych domach? Czy nie można zbudować komina z rur
    > ceramicznych szkliwionych od wewnątrz? Czy niema cieniutkich rur
    > stalowych pokrytych jakimś cynkiem, miedzią czy czymkolwiek co wytrzyma
    > spaliny? Nawet w samochodach są rury stalowe pokryte aluminium.... Nisza
    > rynkowa czy ja o innych aspektach nie mam pojęcia?
    No nie masz :) Spaliny w samochodzie są gorące w piecu zimne.
    Poza tym koszty, tłumniki z nierdzewki byłyby bardzo drogie.

    --
    Pozdr
    JanuszK