    From: adamw777 <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [ocieplanie] otwory pod katem czy prostopadle?
    Date: Mon, 20 Aug 2012 17:06:11 +0200

    W dniu 2012-08-20 11:59, Kris pisze:

    > Marketing robi swoije i tyle.
    > Znam kilka budynków co maja 5 cm styro i włascicele nie bankruytuja przez koszty
    ogrzewania.
    > Dodam jeszcze przykład mojego sasiada- niewielki domek z gazobetonu- dwa sezony
    mieszkał w nieoceiplonym, jesienią ubiegłego roku dał 10cm styro. Grzeje kotłem na
    wegiel.
    > Wiem że zima zimie nie równa ale jak z nim gadałem to nier zauważył jakiegoś
    wiekszego spadku zuzycia wegla tej zimy w stosunku do poprzednich gdy chałupa była
    nieocieplona.
    > 20-30 czy 40cm styro to może i dobre i opłacalne ale np w Norwegii. u nas zimy są
    troszkę łagodniejsze więc nie ma co wariować. Ale marketingowcy postarali się
    konkretnie i wykreowali popyt na 20cm styro. A ze koszt styro stosunkowo niewielki to
    ludzie kupuja i "śpią spokojnie".
    > A co do rosnących cen energii- te faktycznie rosna ale bez przesady a wynagrodzenia
    raczej tez nie spadają.

    Coś w tym jest, bo ja też mam znajomych, którzy po dociepleniu
    powiedzieli, że nie ma różnicy. Tylko że wszyscy kleili na placki, może
    tu jest błąd.
    Z drugiej strony, jeśli dobrze pamiętam wykres, to krzywa płaszczy się
    przy ok 12 cm, więc może rzeczywiście trzeba przemyśleć sprawę. W każdym
    razie ja już mam 15, myślę, że jednak kiedyś się to zwróci.
    Jest też sprawa punktu rosy, na którą kiedyś Kiki i inni zwrócili uwagę,
    nigdy nie wiadomo, gdzie on wypada, grubszy styropian przesuwa go na
    zewnątrz, więc jest szansa że nie wypadnie w murze.