    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ocieplenie 1 mieszkania w bloku
    Date: Thu, 09 Feb 2012 14:29:32 +0100

    Dnia 08-02-2012 o 21:47:26 chochlik_drukarski <c...@w...pl>
    napisał(a):

    > Mocno zastanawiam sie nad piank? PUR. Na sufit chce daae 15 cm
    > a na ?ciany 5. Na to p?yty. Ju? gada?em z kilkoma firmami które to
    > robi?.
    >
    > Ma to sens ? Izolacja niby lepsza ni? styropian, przylega do powierzchni
    > idealnie, drogo jak cholera

    Wg mnie nie, szkoda kasy, styropian wyjdzie taniej, szkoda przepłacać
    za lepszą izolację bo to dla ciebie zysk będzie prawie żaden bo gdzie
    indziej masz
    większe straty, także ten zysk się w tym kompletnie zgubi.
    Tobie wystarczy 5cm ale szczelnie ułożonego aby się odciąć od zimnych
    ścian,
    większych grubości już nie ma sensu dawać. No i w pierwszej kolejności
    strop, tam masz dużą pow i duże straty, oklej go styro i zaciągnij siatką
    z klejem
    tak jak się to normalnie robi, sam dasz rady, ważne jest jak klej wyschnie
    po paru dniach
    aby to szczelnie pomalować folią w płynie, ona jest droga ale zrobi ci
    odpowiednią
    paroizolację i dopiero na to farba.
    Jak będziesz kleił styro na stropie to od razu zaczep nim na ścianę zewn
    tak aby w kącie
    było styro a nie klej.

    > Zamierzam ocieplaae zewnetrzne. Pozosta?ych na 100% nie ruszam.
    Już to co zrobisz powinno dać duży wzrost temp w mieszkaniu.

    > Jak zobaczylem wycene (12 do 16 tys.) to mi sie odechcia?o.
    Bo to cała instalacja, i tak pewnie w mieszkaniu nie miałbyś gdzie tego
    upchać,
    ale są lokalne rekuperaatorki takie małe kompaktowe wywietrzniki,
    co prawda na razie drogie jak cholera ale może do wiosny to stanieje jak
    będziesz
    robił remont, tobie by pewnie takie dwa wystarczyły np t taki
    http://allegro.pl/mini-rekuperator-scienny-blue-hr-1
    00w-i2092835346.html

    albo mała centrala i samemu parę rur położyć, to nie jest trudne tu masz
    taką małą
    http://allegro.pl/rekuperator-luna-200-dospel-najtan
    iej-prezent-i2095387158.html
    wyjdzie sporo taniej niż firma chciała.