  • 1. Data: 2012-02-05 18:49:37
    Temat: ocieplenie 1 mieszkania w bloku
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Witam

    Jeżeli ktoś będzie chciał napisać NIE DA SIĘ to niech sobie
    daruje. Szukam raczej osób które mają jakikolwiek pomysł jak
    to zrobić.

    Temat brzmi : jak załatwić zgodę na ociepelnie 1 mieszkania.

    Mam nadzieję, że nie pomyle jakichś faktów. Blok należy do
    spółdzielni. Moje mieszkanie wykupione jest jako odrębna
    własność z udziałem w gruncie. Blok nie będzie ocieplany bo
    mieszkańcy nie zgodzili się na dużą podwyżkę czynszu.

    Mieszkanie jest cholernie zimne. Już się dowiedziałem że
    ocieplenie od środka to średni pomysł. Na każdym piętrze
    są 2 mieszkania czyli ja musiałbym ocieplić połowe 1
    piętra (dokładnie 4 piętro - nad nim jest tylko strych).

    Gdzieś czytałem o człowieku któremu udało się takie coś
    zrobić. Nie znam szczegółów. Być może sytuacja wyglądała
    tam jednak inaczej.

    Gdyby ktoś miał pomysły to będę wdzięczny. Liczę się z
    koniecznością załatwiania tego przez sąd. Zastanawiam się
    czy mój argument "bo mi zimno" jest mocniejszy od ich
    "bo będzie brzydko".

  • 2. Data: 2012-02-05 19:13:20
    Temat: Re: ocieplenie 1 mieszkania w bloku
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-02-2012 o 19:49:37 chochlik_drukarski <c...@w...pl>
    napisał(a):

    > Witam
    >
    > Je?eli kto? bedzie chcia? napisaae NIE DA SIE to niech sobie
    > daruje. Szukam raczej osób które maj? jakikolwiek pomys? jak
    > to zrobiae.
    >
    > Temat brzmi : jak za?atwiae zgode na ociepelnie 1 mieszkania.
    Po co ci zgoda? olej ich wszystkich i ociepl od środka, jest to co prawda
    uciążliwe i kłopotliwe w użytkowaniu ale da się, wyklejasz ściany i sufit
    styro np 5cm ci wystarczy tak aby za dużo pow nie tracić, potem siatka i
    klej,
    na gotowo malujesz folią w płynie i farbą jaką ci się podoba, w kuchni
    wpierw
    przykręcasz na kołkach listwy drewniane do ściany tam gdzie będą szafki
    pomiędzy
    nie styropian itd potem w drzewo wkręcasz haczyki na szafki, orazki kleisz
    do ściany
    nap pianką dwustronną, problemem są podłogi bo się ich nie da tak łatwo
    ocieplić
    pozostają ci tylko grube dywany.
    W efekcie końcowym masz mieszkanie ocieplene z minimalną akumulacją, co
    prawda
    ocieplenie jest słabe ale w rachunkach powinieneś spokojnie połowę
    zaoszczędzić
    na grzaniu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2012-02-05 19:22:04
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    janusz_kk1 wrote:

> [...]
    > co prawda
    > ocieplenie jest słabe ale w rachunkach powinieneś spokojnie połowę

    Wybacz ale nie chce już o tym słyszeć. Od kilku miesięcy czytam o tym
    czytam i to ma dużo więcej wad niż zalet. Nie chce potem walczyć z pleśniami
    i przemarzniętymi ścianami. Poza tym nie wyobrażam sobie styropianowych
    ścian ! To nie jest kłopotliwe tylko chore.

    Rozważam jedynie jeszcze użycie bloczków ytong multipor. Ale to w sumie
    też nie rozwiązuje większości problemów.

    Czytam teraz o rekuperatorach i zastanawiam się czy to by mogło rozwiązać
    problem wentylacji tak żeby uniknąć pleśni / grzybów / innego gówna.

  • 4. Data: 2012-02-05 20:23:02
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]

    >są 2 mieszkania czyli ja musiałbym ocieplić połowe 1
    >piętra (dokładnie 4 piętro - nad nim jest tylko strych).

    Myślę że powinieneś zacząć od ocieplenia strychu(ew. sufitu u Ciebie)
    Jakie masz okna? Może ich wymiana dużo dać.
    Ocieplenie samych ścian na ostatnim piętrze w bloku będzie kosztowna a może
    niewiele dać.
    Napisz chociaż z czego są te ściany. Rozważ też ocieplenie ścian
    zewnętrznych od środka. Ile masz tych ścian zewnętrznych?

    >Zastanawiam się
    >czy mój argument "bo mi zimno" jest mocniejszy od ich
    >"bo będzie brzydko".

    Rozważcie rozwód ze spółdzielnią i założenie wspólnoty,. W moim mieście
    kilka budynków tak zrobiło i dobrze na tym wyszli.

  • 5. Data: 2012-02-05 20:32:57
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Kris wrote:

    > Myślę że powinieneś zacząć od ocieplenia strychu(ew. sufitu u Ciebie)
    > Jakie masz okna? Może ich wymiana dużo dać.

    Ale to ja wiem. Sufit i okna będą robione.

    > Ocieplenie samych ścian na ostatnim piętrze w bloku będzie kosztowna
    > a może niewiele dać.

    Czemu miałoby niewiele dać ?

    > Napisz chociaż z czego są te ściany. Rozważ też ocieplenie ścian
    > zewnętrznych od środka. Ile masz tych ścian zewnętrznych?

    Rozważam od wielu miesięcy ! Ścian zewnetrznych mam może z 80m2.
    Budynek z cegly.

    > Rozważcie rozwód ze spółdzielnią i założenie wspólnoty,. W moim
    > mieście kilka budynków tak zrobiło i dobrze na tym wyszli.

    Wspólnota jak 9 na 10 mieszkań należy do spółdzielni ?

  • 6. Data: 2012-02-05 21:47:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Wspólnota jak 9 na 10 mieszkań należy do spółdzielni ?

    Wspólnota, to chyba mocy prawa "się utworzyła" w momencie wykupu przez
    Ciebie mieszkania.
    W końcu budynek/dom ma teraz dwóch właścicieli Ciebie i spółdzielnie.
    Pozostaje kwestia wyboru zarządcy, ale jak nie masz większości głosów to
    nic nie zdziałasz.

  • 7. Data: 2012-02-05 21:53:49
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    nadir wrote:

    > Wspólnota, to chyba mocy prawa "się utworzyła" w momencie wykupu przez
    > Ciebie mieszkania.
    > W końcu budynek/dom ma teraz dwóch właścicieli Ciebie i spółdzielnie.

    No racja ! Niby ma.

    > Pozostaje kwestia wyboru zarządcy, ale jak nie masz większości głosów
    > to nic nie zdziałasz.

    Od razu podejście "nic się nie da, nie warto".

  • 8. Data: 2012-02-05 22:37:05
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:jgmkss$gvt$1@mx1.internetia.pl...

> [...]
    > i przemarzniętymi ścianami. Poza tym nie wyobrażam sobie styropianowych
    > ścian ! To nie jest kłopotliwe tylko chore.

    To ociepl od wewnątrz inaczej. Folia, wełna mineralna, membrana i płyty GK
    czyli normalnie wykonane suche tynki. Sufity możesz ocieplić wyprawką na
    styropianie

  • 9. Data: 2012-02-06 08:33:28
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "chochlik_drukarski" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:jgmp1q$unb$...@m...internetia.pl... Ale to ja wiem. Sufit i okna
    >będą robione.

    To zrób i zobaczysz wtedy czy komfort cieplny się poprawił

    > Ocieplenie samych ścian na ostatnim piętrze w bloku będzie kosztowna
    > a może niewiele dać.
    >Czemu miałoby niewiele dać ?

    Skoro sufit nieocieplony i okna nieszczelne to ocieplenie ścian niewiele
    pomoże.

    >Rozważam od wielu miesięcy ! Ścian zewnetrznych mam może z 80m2.
    >Budynek z cegly.

    Zrób więc tak jak Janusz Tobie radzi lub jak Jackare pisze.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 10. Data: 2012-02-06 11:49:57
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    Mój kuzyn tak zrobił, blok po-PGR-owski, normalnie przyszła ekpia ociepliła
    mu ściany z zewnątrz metoda lekka mokra (styropian + tynk akrylowy) na
    wysokości II piętra, a piętra niżej i wyżej olała i tyle.
    No w byłym PGR-ze to się raczej żaden wydział architektury nie przyczepi ;-)
    A i cieplej jest, różnica jak ziemia i niebo (przy czym okna też wymienione).

    -----