  • 1. Data: 2012-02-05 17:38:25
    Temat: PC 29.01 - 05.02.
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    Cześć.

    Wieści od prądożerców:
    29.01.2011 - 7708kWh
    05.01.2011 - 8077kWh (+369kWh / 7 dni - średnio 52,7kWh/dzień - CO+CWU)

    Temperatury za oknem: -12 - -22 st. C. Najgorsze były
    czwartek/piątek/sobota - temperatura polubiła w te dni -18,5st. - tyle
    było przez większość czasu za oknem.

    COP poleciał na łeb, ale wzrosło też zapotrzebowanie domku. Temperatury
    w środku nadal 20,5-21st., ale musiałem dołożyć 1h w taniej i 1h w
    drogiej taryfie, aby utrzymać małe wahania.
    Znudziła mi się ta zima :)

    Pozdrawiam ciepło,
    yarecky.

  • 2. Data: 2012-02-06 09:44:10
    Temat: Re: PC 29.01 - 05.02.
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > COP poleciał na łeb, ale wzrosło też zapotrzebowanie domku. Temperatury
    > w środku nadal 20,5-21st., ale musiałem dołożyć 1h w taniej i 1h w
    > drogiej taryfie, aby utrzymać małe wahania.
    > Znudziła mi się ta zima :)

    Przypomnij nam proszę, ile m2 ogrzewasz, ile masz ocieplenia wełny, z czego
    ściany ile cm styro, jakie okna czy w warstwie ocieplenia
    czy masz GWC+rekuperator?

    pozdrawiam
    AT

  • 3. Data: 2012-02-06 12:19:33
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-02-06 10:44, Amir pisze:

    > Przypomnij nam proszę, ile m2 ogrzewasz, ile masz ocieplenia wełny, z czego
    > ściany ile cm styro, jakie okna czy w warstwie ocieplenia
> [...]
    ok. 140m2 (po podłodze trochę więcej, ale są skosy), parter + poddasze
    użytkowe.
    Wełna - 18+12cm Toprocka, w miejscach "krytycznych" tj. nad klatką
    schodową i poziomym sufitem poddasza 36cm.
    Na ścianach 16cm styropianu z frezem, na północnej (bez okien) 20cm, też
    z frezem.
    Większość okien mam skierowanych na południe - w takie dni jak
    dzisiejszy podłoga przyjemnie nagrzewa się od samego słoneczka.
    Okna (k 1,1) zlicowane z cegłą po stronie zewnętrznej, nie w warstwie
    ocieplenia. Za to wykończenie okien robiłem dodatkowymi wstawkami
    twardego i ciepłego styropianu, aby było szczelnie. Styropian klejony na
    Tytana EOSa (koszt wyszedł ok. 200pln większy niż w przypadku kleju
    cementowego).
    Nad oknami rolety nadstawne, mają wadę - przez dziurę od paska wpływa
    struga zimnego powietrza. Mam zatem dodatkowe "nawiewniki" ;)
    Pod drzwiami wejściowymi i tarasowymi dodałem wstawki z twardego
    styroduru (ustawiony "na sztorc"), aby ograniczyć straty ciepła w tych
    miejscach.
    Nie ma GWC ani rekuperacji, wentylacja grawitacyjna sprawna - pranie
    schnie w kilka godzin, na oknach ślady wilgoci tylko w łazience i tylko
    bezpośrednio po kąpieli - tu akurat mam dodatkowy wentylator.

    PC Powietrze-Woda. Planuję za rok dokończyć nadmuch na pompę powietrza
    przepuszczanego wstępnie przez wymiennik gruntowy (przy okazji budowy
    oczyszczalni zakopaliśmy 20 metrów rury jakieś 1,5m pod ziemią, brakuje
    automatu włączającego wentylator kanałowy wraz z uruchomieniem pompy.
    Jeśli to wypali - COP przy silnych mrozach prawdopodobnie wzrośnie.

    Pozdrawiam,
    yarecky.

  • 4. Data: 2012-02-07 15:00:48
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > automatu włączającego wentylator kanałowy wraz z uruchomieniem pompy.
    > Jeśli to wypali - COP przy silnych mrozach prawdopodobnie wzrośnie.

    czyli dobrze dopilnowane, teraz podobnie tez był dał, u siebie mam porother
    38+12cm styro z frezem na ramkę
    klejone, nie jest źle bo narazie za ogrzewanie 260m2 (po posadzkach)
    kosztowało mnie 1000zł.
    2T MiałoGroszku, niedługo może na PC się skuszę ktora czeka w piwnicy :).

    Jakie COP Ci wychodzi obecnie PC powietrze woda chyba mają gorsze COP niż PC
    Adama?

  • 5. Data: 2012-02-09 11:38:52
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-02-07 16:00, Amir pisze:
> [...]
    >
    > Jakie COP Ci wychodzi obecnie PC powietrze woda chyba mają gorsze COP niż PC

    Znacznie gorsze niż u Adama - ok. 2:1 przy tych mrozach.
    Ale dzisiaj jest już cieplej i zużycie mocno spadło. COP powyżej 2,5.

    yarecky.