  • 1. Data: 2012-02-05 12:07:50
    Temat: ościeżnice (rozważania jakie)
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Witam,

    Sezon ogórkowy na grupie z racji pory roku, więc i post bez większego
    polotu. Mianowicie, mam do was pytanie, jakie ościeżnice zakładacie w
    swoich nowych chałupach?

    A moje pytanie wzięło się stąd, że jakieś 3 lata temu wymieniłem u siebie w
    mieszkaniu kilka ościeżnic ze stalowych (jak to w bloku) na regulowane
    (akurat trafiło na Portę).

    Wiadomo wyglądają lepiej, ale ... no właśnie tu moje spostrzeżenia:
    - są mocno delikatne (jak to papier czy inna tektura),
    - nie da się ich odnawiać, a wymiana wcale tania nie jest,
    - nawet minimalne niespasowanie całkowicie psuje ich urok,
    - właśnie, jak na papier, to są wydaje mi sie, dużo za drogie.

    W sumie jakoś w domu za wiele się nie rozbijamy, jedynie małe dziecko
    czasem przesuwa różne graty, zabawki, odkurzacz, standardowa eksploatacja.

    Do nowego domu sam nie wiem co wybrać, metalowych wmurowywanych jednak nie
    chcę, zastanawiam się nad drewnianymi (lite a raczej klejone drewno), oby
    nie papier.

    A jakie są wasze spostrzeżenia?

    scruffty

  • 2. Data: 2012-02-05 20:14:15
    Temat: Re: ościeżnice (rozważania jakie)
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    > chcę, zastanawiam się nad drewnianymi (lite a raczej klejone drewno), oby

    okleina okleinie nierówna, więc może są bardziej odporne... ja nie mam
    porównania dużego, jedynie widzę, że classen są dużo słabsze niż DRE... ale
    to tez może sie różnić w zależności od modelu...
    u mnie przy dziecku i odkurzaczu nie zdarza się porysowanie, ale to wiadomo,
    zależy od rodzaju i dziecka i odkurzacza...
    rozwiązaniem mogą być drewniane ościeżnice regulowane, trzeba tylko
    poeksperymentować z dobraniem lakieru pod kolor skrzydła...

    pozdrawiam
    s_13