  • 1. Data: 2012-02-04 14:48:26
    Temat: Ocieplanie stropu
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Sytuacja wygląda tak mam pokój nad piwnicą.
    Piwnica nieogrzewana z okienkami (nimi zajmę się w następnej kolejności)
    nad nią strop i podłoga z desek w owym pokoju.
    Pomiędzy deskami,a stropem w piwnicy (na razie) niema żadnego
    ocieplenia. Na grzejniku ponad 50 stopni, okna nowe PCV a od podłogi
    ciągnie jak nie wiem co.
    I tu pytanie - jakby tak na strop w piwnicy przykleić powiedzmy 2x4cm
    styropianu na zakładkę ? Wyjdzie niecałe 1,5m^3 styropianu i trochę
    kleju (coś koło 200zł) ?
    Czy jakoś wyraźnie zwiększy to komfort cieplny w pokoju ?

    W niedalekiej przyszłości mam zamiar dołożyć kilka kolejnych cm
    styropianu (nie wiem ile jest miejsca ale z 5-8cm powinno się zmieścić)
    pomiędzy podłogą w pokoju,a stropem w piwnicy. Ale to dopiero przy
    remoncie w pokoju bo będę musiał położyć nową podłogę.
    No i kiedyś jeszcze zlikwiduję jedno okienko w piwnicy, a drugie
    wymienię na takie sporo cieplejsze.

  • 2. Data: 2012-02-04 14:51:55
    Temat: Re: Ocieplanie stropu
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 4 Lut, 15:48, Radek D <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > kleju (coś koło 200zł) ?
    > Czy jakoś wyraźnie zwiększy to komfort cieplny w pokoju ?

    Tak, bardzo.

> [...]
    > remoncie w pokoju bo będę musiał położyć nową podłogę.
    > No i kiedyś jeszcze zlikwiduję jedno okienko w piwnicy, a drugie

    Jesli w piwnicy nie ma pieca to zaklej na szybko te okienka
    styropianem i pianka.
    Jesli piec jest to albo dorobisz mu wentylacje tak aby czerpal
    powietrze z zewnatrz albo trzeba sie pogodzic z zimnem...

  • 3. Data: 2012-02-05 14:37:30
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (coś koło 200zł) ?
    > Czy jakoś wyraźnie zwiększy to komfort cieplny w pokoju ?

    Strop nad nieogrzewaną piwnicą wymaga większego ocieplenia niż
    podłoga na gruncie. Ja strop nad nieogrzeanym garażem
    (jest nad nim pokój na poddaszu) ociepliłem 15 cm wełny na ruszcie.
    Jednak tego nie polecam. Zamiast 2x4cm bym przykleił frezowany
    styropian 10 cm. Jeśli jest to dom stary (miał zużel wsypywany
    jako izolacja termiczna) to wystarczy i 8 cm, zależy to też od
    wysokości jaką się dysponuje w tej piwnicy.
    T.