    From: "Dawid Wasilewski" <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: oczyszczalnia biologiczna
    Date: Fri, 15 Apr 2011 10:43:46 +0200

    Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości
    <CUT>kiedyś widziałem, teraz nie mogę znaleźć...

    chcę zrobić dodatkową komorę
    biologiczną, i wypuszczać ścieki prawie czyste, żeby dało się je
    zrzucać do pobliskiego rowu lub do specjalnie w tym celu założonego
    oczka wodnego...

    pozdrawiam
    s_13

    Witaj,

    Jest to niezły pomysł, gdyż szara woda, którą jak sądzę uzyskujesz nadaje
    się do tego - dobrze by było odpowiednio dobrać rośliny do obsadzenia tego
    oczka wodnego (oczyszczalnie hydrobotaniczne).
    Niepokoi mnie fakt, że pierwszy osadnik nie spełnia swojej funkcji w 100% i
    "puszcza" cześć stałej materii do systemu drenów (brak równowagi biogennej)
    lub nawet jej brak.

    Swoją drogą, dziwi mnie niezmiennie fakt, iż rodziny, które użytkują POŚ nie
    używają środków chemicznych które nie szkodzą środowisku, ulegają
    biodegradacji i składają się w blisko 100% ze składników naturalnych ?
    Zanieczyszcają swoją najbliższą okolicę lejąc domestosy i inne badziewia do
    kanalizacji będą jednocześnie dumni ze swoich POŚ - do czasu. Taka
    krótkowzroczność się zemści.

    pozdrawiam
    Dawid