  • 1. Data: 2010-02-10 16:46:50
    Temat: odkamieniacz
    Od: fifty <f...@o...pl>

    Witam, czy takie ustrojstwo to działa tak jak tam opisano,
    i czy warto je stosować, czy jest to coś porównywalnego
    do magnetyzerów w samochodach, czyli do niczego?

    http://archi.inosak.org/db/item917079590_1.html

  • 2. Data: 2010-02-12 07:32:07
    Temat: Re: odkamieniacz
    Od: "Art" <s...@o...pl>

    Użytkownik "fifty" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    .
    > Witam, czy takie ustrojstwo to działa tak jak tam opisano,
    > i czy warto je stosować, czy jest to coś porównywalnego
    > do magnetyzerów w samochodach, czyli do niczego?
    >
    > http://archi.inosak.org/db/item917079590_1.html

    Sam chyba zainstaluje takie ustrojstwo, kosztuje stosunkowo niewiele, a
    oszczędności mogą być całkiem spore.

  • 3. Data: 2010-02-12 12:15:47
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > i czy warto je stosować, czy jest to coś porównywalnego
    > do magnetyzerów w samochodach, czyli do niczego?

    To jest zwykły elektromagnes, a cała reszta to jest bełkot. Działa dokładnie
    jak magnetyzer w samochodach, czyli nie działa.
    Podobno jest to stosowane na przemysłową skalę w ciepłownictwie (nie
    widziałem osobiście), ale jest o wiele większej mocy i ma służyć
    nieosadzaniu się kamienia kotłowego. A w twoim przypadku ma to niby
    powodować, że rozpuszczone minerały w wodzie nie osadzą się w czajniku? A
    niby dlaczego się nie osadzą? Wierzysz, że takie słabe pole
    elektromagentyczne coś zmieni?
    No i co to jest elektrostatyczne pole magnetyczne?

  • 4. Data: 2010-02-12 21:28:46
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Boombastic pisze:

    > Użytkownik "fifty" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    .

    > To jest zwykły elektromagnes, a cała reszta to jest bełkot. Działa
    > dokładnie jak magnetyzer w samochodach, czyli nie działa.

    :)

    > Podobno jest to stosowane na przemysłową skalę w ciepłownictwie (nie
    > widziałem osobiście), ale jest o wiele większej mocy i ma służyć
    > nieosadzaniu się kamienia kotłowego.

    W cieplownictwie, to sie stosuje korekcje chemiczna.
    Ale poza tym w calosci sie z toba zgadzam :)

    --
    pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)

  • 5. Data: 2010-02-17 09:44:58
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Art <s...@o...pl> wrote:

    > Sam chyba zainstaluje takie ustrojstwo, kosztuje stosunkowo
    > niewiele,
    > a oszczędności mogą być całkiem spore.

    Kup sobie w komplecie jeszcze magnetyczne klapki i magiczną
    bransoletę uzdrawiającą. NIe oszczędzaj na własnym zdrowiu!

    J.

  • 6. Data: 2010-02-19 20:38:27
    Od: "Abecadło" <a...@h...com>

    > Sam chyba zainstaluje takie ustrojstwo, kosztuje stosunkowo niewiele, a
    > oszczędności mogą być całkiem spore.

    Ci co chcą to kupić pewnie z montażem bez instrukcji nie poradzą sobie, do
    tego trzeba mieć trochę szarych komórek ...

  • 7. Data: 2010-02-19 23:07:20
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    .

    > :)

    > W cieplownictwie, to sie stosuje korekcje chemiczna.
    > Ale poza tym w calosci sie z toba zgadzam :)
    >
    > --
    > pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    > zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    > Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    > Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
    W ciepłownictwie używa się tylko i wyłącznie wody demi. Trochę inaczej wyglądają
    urządzenia do jej produkcji.

  • 8. Data: 2010-02-20 19:43:43
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    On 20 Lut, 00:07, "kogutek" wrote:
    > [...]
    > W ciepłownictwie używa się tylko i wyłącznie wody demi. ...

    E., chyba nie.
    Bo gdyby tak było, to czemu przestrzega się przed używaniem ciepłej
    wody do celów spożywczych (na wypadek rozszczelnienia wymiennika)?
    Poza tym, jest o wiele tańsze chemiczne uzdatnienie wody
    technologicznej, niż jej odmineralizowanie (czy to na wymiennikach
    jonowych, czy to przez odparowanie).

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 9. Data: 2010-02-20 21:28:41
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Poza tym, jest o wiele tańsze chemiczne uzdatnienie wody
    > technologicznej, niż jej odmineralizowanie (czy to na wymiennikach

    Nie wiesz nie pisz. To dobra zasada.

  • 10. Data: 2010-02-21 01:31:57
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Feb 2010 11:43:43 -0800 (PST), JaMyszka napisał(a):

    > Bo gdyby tak było, to czemu przestrzega się przed używaniem ciepłej
    > wody do celów spożywczych (na wypadek rozszczelnienia wymiennika)?

    Z uwagi na zagrożenie gorączką legionową.
    --

    Ikselka.