  • 1. Data: 2010-02-13 18:28:07
    Temat: Re: Co gazowe
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Mirosław" <p...@p...onet.eu> napisał w wiadomości
    news:hl39rg$pkd$1@news.onet.pl...
    .
    > Jaki jest koszt montażu takiego co, ile kosztuje
    > kocioł i jaki wybrać do takiego mieszkania aby było
    > oczywiście jak najekonomiczniej,i jeszcze jedno
    > jakich mogę się spodziewać miesięcznych rachunków
    > za gaz w mieszkaniu o w/w kubaturze,
    > Z góry dziękuje za odp,
    >
    > Pozdrawiam,
    > Mirosław R.

    Inwentaryzacja i projekt instalacji gazowej 300-500 zł (uprawniony
    projektant)
    Opinia kominiarska i wyznaczenie komina- nie wiem
    Warunki techniczne z zakładu gazowniczego - nie wiem
    Zgłoszenie budowy w urzędzie - nie wiem
    Wkład kominowy koncentryczny 125/80 ok 110 zł za m.b, sam wkłąd spalinowy
    80 mm ok 100 zł za m.b
    Do wkładu: Koncentryczny wlot-wylot z deflektorem spalin, tzw "parasol" -
    ok 40 zł, zestaw kolan do przyłączenia kotła (liczę 2 kolana koncentryczne
    125/80) ok 400 zł
    Adapter spaliny-powietrze do kotła ok 300 zł
    Kocioł np Beretta ciao II e.s.i. - dwufunkcyjny z zamkniętą komorą spalania
    21 kW 1900-2000 zł
    Rury miedziane + armatura ok 700-1000 zł
    Grzejniki- zależnie jakie kupisz tyle będą kosztowały liczmy przykładowo ok
    800 zł za 4 grzejniki (kuchnia, 2 pokoje, łazienka)
    Kierownik budowy 200-400 zł (musi mieć uprawnienia branżowe z zakresu
    instalacji sanitarnych)
    Montaż c.o. z montażem kotła i instalacją gazową ok 1500-1800 zł
    Montaż wkładu kominowego 80-100 zł za m.b. + koszty dodatkowych
    niespodzianek (np komin o krzywym przebiegu i konieczność kucia ścian u
    sąsiadów)
    Próba szczelności (I-go rodzaju) instalacji gazowej z wystawieniem protokołu
    ok 130 zł
    Odbiór kominiarski - nie wiem

    Miesięczne koszty ogrzewania mieszkania o takiej powierzchni nie powinny
    przekroczyć 250-400 zł w sezonie grzewczym.

    U mnie w mieście (GOP) po wykonaniu takiej instalacji możesz liczyć na
    refinansnowanie z wydziału ekologii w wysokości 50% ceny kotła ale nie
    wiecej niż 1000 zł - nie wiem jak jest w innych rejonach Polski
    --
    Jackare