    From: Jackare <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ogrzewanie co - grzejniki i rury PEX ??
    Date: Wed, 31 Mar 2010 13:14:05 -0700 (PDT)

    On 31 Mar, 09:08, "volv" <v...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy do zasilania grzejnik w mozna u yc rur PEX, piec uniwersalny CO (wegiel,
    > drzewo)
    > Jakie sa wady zalety ??

    oczywiście że można pod warunkiem odpowiedniego zabezpieczenia
    instalacji a
    anjaodpowiedniejszym zabezpieczeniem w tym przypadku będzie
    zastosowanie
    pomiędzy kotłem a instalacją wymiennika ciepła (np płytowego) który
    skutecznie uniemożliwi zagotowanie wody w rurach PEX, ewentualne
    uderzenia
    pary itp zjawiska oraz umowzliwi wykonanie instalacji w niezawodnym i
    korzystym układzie azmkniętym (grzejniki panelowe, podłogówka), a
    obiegu
    kotłowehgo w biezpiecznym układzie otwartym gdzie np naczynie
    wzbiorcze
    (zbiornik wyrównawczy) będzie mogło byc w najwyższym punkcie kotłowni
    a nie
    całej instalacji co już samo w sobie jest jakimś tam zagadnieniem i
    problemem techniczno-estetycznym w klasycznym układzie otwartym w
    świetle
    aktualnych oczekiwań estetycznych.
    przy bezpośrednim połączeniu rur pex z obiegiem kotłowym są one
    narażone na
    przegrzanie i degenerację materiału.
    Przy separacji kotła od instalacji za pomocą wymiennika wad nie widzę
    - same
    zalety
    --
    Jackare