  • Data: 2010-04-04 16:05:57
    Temat: Re: ogrzewanie co - grzejniki i rury PEX ??
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 4 Apr 2010 15:56:45 +0200, Plumpi napisał(a):

    > I jak debilu. Zrozumiałeś już, że kolejny raz dałeś doopy ?

    Oczywiście, że nie zrozumiałeś. Przy okazji Twoja dziwna maniera pisania do
    samego siebie na publicznej grupie jest dość drażniąca.

    > Miałem z tobą w ogóle nie dyskutować w tym wątku, ponieważ jesteś
    > ignorantem, który nie zasługuje na przekazanie jakiejkolwiek wiedzy, a swoje

    ... to dyskutujesz, bo przecież nie przekażesz żadnej wiedzy - musiałbyś ja
    posiadać.

    > Wytłumacz więc co się dzieje z parą wodną w kotle, w którym część wody już
    > się wygotowała, a zatem w kotle znajduje się gotująca woda w dolnej części
    > kotła, zaś w górnej części kotła tylko para wodna, która styka się z
    > rozgrzaną do kilkuset stC blachą ?

    Wybacz, ale ze względu na Twe braki w naukach podstawowych nie jestem na
    siłach tego dokonać. Wróć do podstawówki, jak zaliczysz fizykę, to
    porozmawiamy.
    (na marginesie - wiesz jaka powierzchnie mają przegrzewacze pary w kotłach?
    Nie wiesz, boś ćwok).

    > Podpowiem ci z własnej praktyki, bo jako instalator i serwisant już usuwałem

    Jajakoko, jajakoko...

    > temperatura rżedzu 250-300stC ? Przecież w kotle była tylko i wyłacznie
    > para wodna, bo kocioł nie wygotował wody do końca ? Dlaczego więc uważasz,

    Zdecyduj się, fajfusie miękki - była tylko i wyłącznie para wodna (ergo -
    woda się wygotowała całkowicie), czy też poza para wodną była też woda?
    Zaprzeczanie sobie samemu w jednym zdaniu jest Twą ulubiona metodą
    strzelania sobie w stopę, co prawda, jednak mógłbyś w końcu zaprzestać tej
    praktyki, przynajmniej publicznie.

    > Widzisz, twój bład polega na tym, iż zakładasz sytuację, kiedy cała
    > instalacja nadal jest zalana wodą. Niestety tak nie jest, bo w czasie
    > zagotowania wody, jej poziom zaczyna się podnosić w naczyniu przelewowym i
    > część wody po prostu zostaje wyrzucona z instalacji. Kiedy woda z instalacji

    No jesli Ty projektowałeś taką instalację, to na pewno tak się stanie.
    Dlatego też radze każdemu omijać tak doskonałego fachowca, który dzięki
    swej ignorancji nie potrafi pojąc, że to, co projektuje jest niebezpieczne.

    > Wytłumacz zatem dlaczego skacząc do wody z wysokości kilku metrów na tzw.
    > "dechę" czyli płasko można się nieźle poturbować i będzie bardzo bolało, a
    > upadek taki z wysokości kilkunastu metrów grozi śmiercią ?

    Jacusiu, wyjaśnię Ci - bo ja nie jestem cieczą.

    > Dokładnie to samo zjawisko powoduje, że spadająca w rurach woda wytwarza

    ... która jest według jacusia ciałem stałym...

    > uderzenie ciśnienia.

    Co potwierdza ciśnieniomierz Jacusia zapięty na jego przedramieniu.

    Widzisz, dupku dzwoncy, efekt uderzenia może zaistnieć wówczas, kiedy woda
    uderzy w coś nie będącego cieczą i vice versa. Ale nei pojmiesz o co
    chodzi.

    > ok. 200kPa czyli 2bary

    Mhm. A teraz weźmie prawdziwą tabelę :D

    > Adamie Płaszczyco, kolejny raz udowadniasz, że jesteś niedouczonym,
    > bezczelnym chamem szukającym zwady.

    Oczywiście, oczywiście :D

    --
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)