  • 1. Data: 2012-01-21 21:47:22
    Temat: ogrzewanie gazowa z butli - czy ktoś ma?
    Od: "rt" <x...@W...gazeta.pl>

    Witam

    prosze o opinie ludzi którzy korzystają z takiego ogrzewania, interesuje
    mnie zwłaszcza

    - czy za zbiornik musze placic czy musze byc odbiorcą gazu przez x lat a
    zbiornik dostaje za darmo?
    - czy piec gazowy zasilany zbiornikiem zewnetrznym ma inne dysze /
    konstrukcję niz na gaz z sieci
    - czy zasilanie ze zbiornika wiąze sie ze zwiekszonymi kosztami serwisu
    instalacji?
    - jaka jest roznica finansowa w ogrzewaniu domu z sieci gazowej a zbiornika?
    sieci nie mam ale moze bedzie za 2-3 lata

    W tej chwili rozwazam czy ogrzewac ekogroszkiem czy szrpnac sie na zbiornik
    z gazem - ekogroszek zniechęca codziennym paleniem, czyszczeniem itp ale
    pieniadze moga mnie przekonać skutecznie:)
    Są piece na ekogroszek ktore potrafią dostarczyc cieplana 24h i można je
    zmontować z części w piwnicy - nie mam mozliwości wtargac cos takiego za
    jednym zamachem, wlaz jest za mały

    dzieki za pomoc

    tr

    http://decore-meble.pl
    Meble Gabi Warszawa

  • 2. Data: 2012-01-21 22:05:53
    Temat: Re: ogrzewanie gazowa z butli - czy ktoś ma?
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "rt" <x...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > - czy za zbiornik musze placic czy musze byc odbiorcą gazu przez x lat a
    > zbiornik dostaje za darmo?

    Zbiorniki są dzierżawione.
    Koszty dzierżawy zależą od umowy.

    > - czy piec gazowy zasilany zbiornikiem zewnetrznym ma inne dysze /
    > konstrukcję niz na gaz z sieci

    Zarówno piecyki jak i kotły gazowe muszą mieć inne dysze lub palniki.

    > - jaka jest roznica finansowa w ogrzewaniu domu z sieci gazowej a
    > zbiornika?
    > sieci nie mam ale moze bedzie za 2-3 lata

    Ogrzewanie z LPG jest droższe.

    > W tej chwili rozwazam czy ogrzewac ekogroszkiem czy szrpnac sie na
    > zbiornik
    > z gazem - ekogroszek zniechęca codziennym paleniem, czyszczeniem itp ale
    > pieniadze moga mnie przekonać skutecznie:)

    LPG wychodzi ok. dwukrotnie drożej.

    > Są piece na ekogroszek ktore potrafią dostarczyc cieplana 24h i można je
    > zmontować z części w piwnicy - nie mam mozliwości wtargac cos takiego za
    > jednym zamachem, wlaz jest za mały

    Spróbuj napisać w języku polskim, bo trudno zrozumieć o co Ci chodzi.

  • 3. Data: 2012-01-21 22:06:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.01.2012 22:47, rt pisze:

    > - czy za zbiornik musze placic czy musze byc odbiorcą gazu przez x lat a
    > zbiornik dostaje za darmo?

    Czy telefon muszę kupić, czy też mogę przez parę lat być abonentem i
    telefon dostać za darmo?

    Spytaj się, co ci dostawca zaoferuje.

    > - czy piec gazowy zasilany zbiornikiem zewnetrznym ma inne dysze /
    > konstrukcję niz na gaz z sieci

    Gorzej - instalacja musi iść inaczej. W butlach jest z reguły propan
    (cięższy od powietrza) a w sieci leci metan (lżejszy od powietrza).
    Inaczej trzeba układać rury i inaczej robi się wentylację.

    Ze zbiornika jest drożej.

  • 4. Data: 2012-01-22 06:00:15
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik rt napisał:
    > Są piece na ekogroszek ktore potrafią dostarczyc cieplana 24h i można je
    > zmontować z części w piwnicy

    Zdaje się, że coś pomieszałeś...
    U mnie zasyp groszku odbywa się raz na 7 do 10 dni - w zależności od
    pogody na zewnątrz, a wybieranie popiołu muszę uskuteczniać raz na
    cztery dni.
    Samo czyszczenie robię raz na dwa tygodnie, a zdarza się i raz na
    miesiąc - tragedii nie ma.

    No i żeby sobie zrobić samoróbę z podajnikiem na ekogroszek, to trzeba
    być dość zaawansowanym magikiem... nie jest to jednak niemożliwe :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 5. Data: 2012-01-22 08:15:00
    Od: "rt" <x...@N...gazeta.pl>

    nie chodzi mi o zbudowanie samoróbki podajnika - chodzi o to żeby piec który
    kupie dał się rozebrać na części bo w całości nie zdołam go wstawić do
    piwnicy

    jaki masz piec mozesz podac markę i ile lat to funkcjonuje? czym palisz ?

    dzieki za pomoc

    rt

    http://decore-meble.pl
    Meble Gabi Warszawa

  • 6. Data: 2012-01-22 10:25:55
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "rt" <x...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > piwnicy
    >
    > jaki masz piec mozesz podac markę i ile lat to funkcjonuje? czym palisz ?

    Chodzi Ci o piec czy kocioł?
    Bo to jest duża różnica:
    Piec - ogrzewa powietrze i nie ma w nim wody.
    Kocioł - ogrzewa wodę, która się znajduje w płaszczu wodnym i dalej jest
    transportowana do grzejników.
    Jeżeli chodzi o kotły z podajnikiem retortowym to wszystkie są rozbieralne.
    Dzielą się na 3 części tj. kocioł, retortę z podajnikiem oraz zasobnik.
    Pamiętaj, że w piwnicy musisz mieć trochę wolnego miejsca ok. 1-1,5m od
    strony zasobnika, bo nie będziesz mógł wyjąć ślimaka w razie jego żużycia
    lub awarii bez rozmontowywania całego zestawu, a i wsadzenie retorty wymaga
    też ok. 1m luzu.

  • 7. Data: 2012-01-22 15:11:22
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    A czy przez zastosowanie lepszej automatyki, kotła o wyższej sprawności w
    przypadku kotła gazowego (co jest tu możliwe) można obniżyć koszty
    ogrzewania aby porównanie z weglowym na ekogroszek wypadło lepiej?

  • 8. Data: 2012-01-22 21:07:10
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "dorato" <b...@k...com> napisał w wiadomości
    >A czy przez zastosowanie lepszej automatyki, kotła o wyższej sprawności w
    >przypadku kotła gazowego (co jest tu możliwe) można obniżyć koszty
    >ogrzewania aby porównanie z weglowym na ekogroszek wypadło lepiej?

    Nie. Ogrzewanie gazem płynnym jest na tyle drogie, że śrubując parametry
    jakościowe podzespołów niewiele uzyskasz. Jest to ogrzewanie typowe dla
    ludzi którzy są na tyle zasobni że finansowa kwestia ogrzewania obiektu
    absolutnie dla nich nie istnieje a liczy się tylko i wyłącznie komfort.
    Wyższy komfort zapewnia tylko ogrzewanie z kotłem elektrycznym, ale nie
    zawsze są warunki techniczne by je zrealizować.
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2012-01-22 21:11:35
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "rt" <x...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > prosze o opinie ludzi którzy korzystają z takiego ogrzewania, interesuje
    > mnie zwłaszcza

    dwóch moich klientów ma. Jednemu z tej okazji zainstalowałem już kominek z
    płaszczem wodnym w salonie, a drugiemu z okazji posiadania ogrzewania na LPG
    będę wiosną instalował kocioł wszystkożerny w zewnętrznej kotłowni którą
    postanowił za wszelką cenę dobudować.

  • 10. Data: 2012-01-23 10:04:05
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 22 Sty, 22:11, "Jackare" <1...@t...com.pl> wrote:
> [...]
    > będę wiosną instalował kocioł wszystkożerny w zewnętrznej kotłowni którą

    Dramat losów ludzkich bije z tej krótkiej wzmianki, którą kolega tak
    lekkim tonem nam tu zapodaje :P

    L.