  • 11. Data: 2012-01-23 11:45:23
    Temat: Re: ogrzewanie gazowa z butli - czy ktoś ma?
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:091ce5a7-20db-432c-8a49-fc1473189b96@h12g2000yq
    g.googlegroups.com...
    On 22 Sty, 22:11, "Jackare" <1...@t...com.pl> wrote:
    > dwóch moich klientów ma. Jednemu z tej okazji zainstalowałem już kominek z
    > płaszczem wodnym w salonie, a drugiemu z okazji posiadania ogrzewania na
    > LPG
    > będę wiosną instalował kocioł wszystkożerny w zewnętrznej kotłowni którą
    > postanowił za wszelką cenę dobudować.

    Dramat losów ludzkich bije z tej krótkiej wzmianki, którą kolega tak
    lekkim tonem nam tu zapodaje :P

    Dramat, dramat bo jeżeli ludzie są w stanie jednorazowo wydać ciężkie
    tysiące by sobie ulżyć w niedoli to musi być dramat.
    W pierwszym przypadku: kominek lechma z pirolizą dostosowany do pracy w
    układzie zamkniętym, automatyka, roboty instalacyjne, bez robót budowlanych
    koszt inwestycji gdzieś około 8 tyś zł

    Po pierwszym miesiącu eksploatacji gazu z cysterny klient otrzymał rachunek
    na coś w pobliżu 2 tyś zł.

    W drugim przypadku historia jest bardziej złożona:
    w domu nie było żadnego systemu grzewczego, klient grzał prądem -
    konwektorkami, ale że mało w domu przebywał to nie robił z tego zaganienia.
    Urodziło mu się dziecko i zmienił tryb życia. No i po tej zmianie otrzymał
    wyrównanie roczne do zapłaty za prąd - lekko ponad 16 tyś zł.
    Niewiele sią zastanawiając zamówił sobie cysternę którą dostał "w promocji"
    wraz z kotłem 2F vitodens viessmanna. Tylko po jaki ch..... dali mu kocioł
    kondensacyjny jak w domu same grzejnki i to dobrane mocą "na ciasno". Gdy
    sie zjawiłem było już za późno bo cysterna stała, kocioł wisiał podpięty do
    gazu a ja miałem tylko podpiąć go do instalacji grzeczej którą klient sobie
    sam wykonał. Podpiąłem, ale powiedziałem co o tym myślę. Klient po miesiącu
    zadzwonił i umówił się na wykonanie wiosną kotłowni węglowej - nie chciał
    mówić nawet o wysokości rachunków za gaz, ale kurwował że nadal ma zimno w
    domu.

    To są klienci z samego centrum Górnego Śląska gdzie węgiel leży na
    ulicy..... Chcieli mieć wygodnie i ja to rozumiem.....
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2012-01-23 13:42:03
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    > wyrównanie roczne do zapłaty za prąd - lekko ponad 16 tyś zł.
    > Niewiele sią zastanawiając zamówił sobie cysternę którą dostał "w
    > promocji"

    Moj sąsiad jak zaczał dostawać rachunki po 1,5k + wyrownanie na 6k,
    to zamienił liczniki na przedpłatowe i twierdzi ze teraz ma znacznie taniej
    :)
    i nie jest robiony w 'bamkuko' :)

    kupując 'zdrapki' na których jest ilość KWh, dzieląc kwotę na te KWh,
    cena wychodzi 0,58zł na 1KWh.

    I w firmie i w domu ma przedpłatówkę.

    Umowy fakt, faktem są niebezpieczne i tez jestem przeciwnikiem umów
    wszelakich
    typu Televizja, telefon, prąd gaz, itp.
    Dowalą Ci kilkanaście tyś i musisz płacić, a przed sądem później wyjaśniać
    czy to televizja, czy telefon prąd i gaz, bez znaczenia.'

    niestety sam z niektórymi jestem uwikłany z pozornej wygody.

  • 13. Data: 2012-01-23 16:45:26
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "AT"
> [...]
    > taniej :)
    > i nie jest robiony w 'bamkuko' :)
    > kupując 'zdrapki' na których jest ilość KWh, dzieląc kwotę na te KWh,

    Ja nie mam ogrzewania elektrycznego ale koleżanka mi mówiła że zamiast
    zapłaty raz na około 2 miesiące po wizycie inkasenta wybrała płatność przez
    interenet co miesiąc wg wskazań licznika i sobie chwali. Zajrzałem na stronę
    zakładu energetycznego i są do wyboru dwie opcje płacenia za prąd wg stanu
    licznika i przedpłatowa. Nie rozumiem skąd takie wysokie wyrównania miał ten
    ktoś o kim pisałeś.

  • 14. Data: 2012-01-23 17:26:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-23 12:45, Jackare wrote:
    > To są klienci z samego centrum Górnego Śląska gdzie węgiel leży na
    > ulicy..... Chcieli mieć wygodnie i ja to rozumiem.....

    Węgiel leży na ulicy, ale droższy niż na zadupiach PL. Wiadomo, nasza
    narodowa logika.

  • 15. Data: 2012-01-23 20:57:53
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Węgiel leży na ulicy, ale droższy niż na zadupiach PL. Wiadomo, nasza
    > narodowa logika.

    coś jak z cenami paliwa na stacjach Lotos w Gdańsku

  • 16. Data: 2012-01-23 22:35:39
    Od: "Marek Szewczyk" <m...@N...gazeta.pl>

  • 17. Data: 2012-01-23 22:35:40
    Od: "Marek Szewczyk" <m...@N...gazeta.pl>