  • 11. Data: 2010-08-17 07:27:43
    Temat: Re: ogrzewanie podlogowe przeliczanie
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-08-2010 o 22:06:16 JA <h...@o...eu> napisał(a):

    > OK. Ale maksymalna przyjmuje sie 55 st

    Znalazłem ci program:
    http://www.sankom.pl/s,audytor-co,2.htm

    jak nim policzysz to ci wyjdzie że 55 się nie opłaca
    poza tym trzeba sobie zostawić 'zapas' na silne mrozy
    dlatego lepiej jest policzyć na niższą temp, przy czy tutaj też n ie można
    przesadzić
    w drugą stronę aby pętla nie była zbyt długa max85m
    bo później opory przepływu są za duże.

    > No tak zgoda. Ale "przycinajac" przeplyw zwiekszasz opory co zmusza Cie
    > do
    > zakupu mocniejszej pompy.
    Wcale nie, przepływ przycina się także oporami przepływu czyli długością
    pętli,
    w tym programie wszystko ci wyjdzie i popę ci też policzy,
    a jeżeli się na tym słabo znasz to ci to policzę, niestety nie za darmo bo
    czasu mam mało ale dostaniesz rabat :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2010-08-17 07:39:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >dlatego lepiej jest policzyć na niższą temp, przy czy tutaj też n ie można
    >przesadzić
    >w drugą stronę aby pętla nie była zbyt długa max85m
    >bo później opory przepływu są za duże.

    aaaa, własnie mi sie przypomniało -pętle mają być mniej wiecej równej
    długości. Wiem bo kułem kiedyś podłogę :-)

    b.

  • 13. Data: 2010-08-17 08:47:07
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > troche kombinujesz za bardzo a chyba sie nie znasz :-) Proponuję ułożyć
    > rurki tak jak sie to typowo robi (co 20-25cm) a końcowa moc regulować
    > temperaturą wody, przepływem i czasem. Jesli dom masz normalnie
    > współcześnie ocieplony bedzie dobrze.

    Bardzo wiele instalacji jest robionych wlasnie w ten sposob i ludzie z tym
    zyja bez zadnego stresu, ale rozstaw 25cm moze okazac sie troche za bardzo
    optymistyczny bez uwzglednienia byc moze grubego wykonczenia podlogi.
    Standardem uspokajajacym wszystkich wydaje sie byc rozstaw 15cm. Na
    zasilanie pojdzie najwyzej nizsza temp. z kotla albo mniejszy przeplyw co
    tez moze dac jakies oszczednosci na pompie.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2010-08-17 11:18:08
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:

    > troche kombinujesz za bardzo a chyba sie nie znasz :-) Proponuję ułożyć
    > rurki tak jak sie to typowo robi (co 20-25cm)

    Hmmm... 25 to chyba jakoś słabo...
    Ja mam co 15, a przy drzwiach tarasowych co 10 cm. Jakoś te 25 wydaje mi
    się za rzadko. No..., ale może się nie znam :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 15. Data: 2010-08-17 19:30:47
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-08-2010 o 09:39:12 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > aaaa, własnie mi sie przypomniało -pętle mają być mniej wiecej równej
    > długości. Wiem bo kułem kiedyś podłogę :-)

    To zależy jakich rozdzielaczy użyjesz jak zwykłych to tak, ale ja z
    przepływomierzami to
    pętle mogą być dowolne bo sobie uregulujesz przepływ i widzisz jaki
    on faktycznie jest.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2010-08-17 19:34:06
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]

    >przepływomierzami to
    >pętle mogą być dowolne bo sobie uregulujesz przepływ i widzisz jaki

    Tak, ale nie - moc pompki musi być dobrana do najdłuższego obwodu, a te
    krótkie mocno zdławione . W sumie bez sensu pędzić dużą pompkę jak można
    małą. Tylko obwody mają być... aaa to juz mówiłem :-)

    b.

  • 17. Data: 2010-08-17 20:13:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
> [...]
    > te krótkie mocno zdławione . W sumie bez sensu pędzić dużą pompkę jak
    > można małą. Tylko obwody mają być... aaa to juz mówiłem :-)

    ale to nie jest zwykle możliwe...

    chyba że robisz podłogówke w jakiejś hali.

    w normalnym domu wystarcza zwykle standardowa pompa 25mm.

  • 18. Data: 2010-08-17 22:55:12
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Tak, ale nie - moc pompki musi być dobrana do najdłuższego obwodu, a te
    > krótkie mocno zdławione . W sumie bez sensu pędzić dużą pompkę jak można
    > małą. Tylko obwody mają być... aaa to juz mówiłem :-)

    Dlawienie krotkich petli nie ma znaczenia, bo dluzsze beda dlawione mniej. W
    sumie na kilku petlach to sie zrownowazy i bedzie git, chociaz to co piszesz
    tez ma sens. Z drugiej strony dodatkowy obwod rozdzielacza tez kosztuje i
    nie ma co przesadzac z tymi petlami. Mozna oczywiscie wyliczyc cala
    instalacje na zwyklych rozdzielaczach, ale tu glownie chodzi o temperature a
    nie opory przeplywu.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2010-08-18 08:01:23
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    > Dlawienie krotkich petli nie ma znaczenia, bo dluzsze beda dlawione mniej.
    > W sumie na kilku petlach to sie zrownowazy i bedzie git, chociaz to co
    > piszesz tez ma sens.

    w czasach gdy podłogówka była prawie nowoscią a po rozdzielacz jechałem
    200km u mnie była taka sytuacja -3 małe pokoje i jeden duży , tak ze 2x
    wieksza powierzchnia. Dałem 4 obwody - jeden wyszedł 2x dłuższy.
    Za cholere tego sie nie dało wyregulować bo na długim był za mały przepływ,
    rozwiazaniem było dać inna pompę lub (na szczescie sie dało jeszcze)
    rozdzielenie tego długiego na dwa.

    b.

  • 20. Data: 2010-08-18 16:43:31
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > przepływ, rozwiazaniem było dać inna pompę lub (na szczescie sie dało
    > jeszcze) rozdzielenie tego długiego na dwa.

    Moze przekroczyles zalecane dlugosci petli?
    Wlasciwie powinienes miec w mniejszych pokojach za cieplo jezeli caly
    przeplyw zamykal sie w malych petlach. Moze zwiekszenie temp. wody i wieksze
    kryzowanie mniejszych petli cos by pomoglo?

    Pozdro.. TK