  • 1. Data: 2010-08-16 06:23:18
    Temat: Malowanie posadzki
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    Czesc!

    Jakis miesiac temu zrobilem wylewke betonowa w garazu, jest juz sucha i czas
    dzialac dalej. Powiem szczerze, ze kafelkowanie mi nie odpowiada, bo garaz
    ponad 40m2 i nie mam na to czasu. Wydaje mi sie, ze pomalowanie betonu
    bedzie w zupelnosci wystarczajace. Problem jednak czym to zrobic.
    Dlatego chcialem zapytac czy ktos ma doswiadczenie (tzn uzywa powiedzmy rok
    czy dwa) z nastepujacymi wyrobami:
    - dekoral litbet 3000 (farba alkidowo-uretanowa)
    - Sikafloor-2530 W (dwuskladnikowy material posadzkowy na bazie wodnej
    dyspersji epoksydu)
    Pierwsza wersja kosztuje ok 300zl, druga 1200zl (za caly garaz), wiec
    roznica jest znaczna, ale nie zaporowa. A moze polecacie cos jeszcze innego?
    Wazne zeby bylo to dosc odporne i po 3 latach nie zaczelo odpadac oraz zeby
    dalo sie kupic w sklepie lokalnie badz przez net.

    z gory dzieki za opinie
    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-08-16 06:56:13
    Temat: Re: Malowanie posadzki
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Ja pomalowałem farbą epoksydową i efekt był nawet ok z wyjątkiem jednego
    szczegółu:
    jak się wjedzie autem z nagrzanymi oponami, to pod nimi farba się "odparza"
    i po jakimś czasie złazi.
    Po paru latach odnowiłem malowanie i też robiło się to samo.
    Ostatecznie zrezygnowałem z epoksydu i maluję najzwyklejszą farbą ftalową
    styrenowaną (szybkoschnącą).
    Nie jest taka trwała ale jest tania, więc przemalowanie raz na dwa lata nie
    jest problemem. U mnie wychodzi 4 litry na całą podłogę czyli razem z
    rozpuszczalnikiem stówka wystarczy.
    Najważniejsza rzecz to jest przygotowanie podłoża. Najlepiej malować, zanim
    beton się zbrudzi, czyli, jak jest nowy.
    Pierwszą warstwę maluje się farbą pół na pół z rozpuszczalnikiem, żeby
    głęboko wpiła. Podpatrzyłem ten myk w firmie specjalizującej się w
    posadzkach epoksydowych.
    Jacek

  • 3. Data: 2010-08-16 15:04:31
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 16 Sie, 08:23, "Tomek" <a...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Wazne zeby bylo to dosc odporne i po 3 latach nie zaczelo odpadac oraz zeby
    > dalo sie kupic w sklepie lokalnie badz przez net.

    Zywica epoksydowa w dyspersji wodnej powinna byc najbardziej
    bezpieczna w stosowaniu, bo najwiekszym problemem przy stosowaniu
    zywic na posadzki, jest wilgoc w podłożu. Taka zywica wniknie nawet w
    wilgotne pory w betonie i nie powinna sie odparzac.

    Inne zywice, musza isc na absolutnie suche podłoże i to nagrzane, tak,
    zeby mialo temp. o kilka stopni wyższ ą, niz temp. otoczenia ( powyzej
    punktu rosy, dla danej wilgotnosci i temperatyry).

    Gruntowanie , jak powyzej napisane, - albo specjalnym gruntem do danej
    zywicy, albo zywica rozpuszczona w rozpuszczalniku.
    Dla zywic epoksydowych , PU i PE , moze byc aceton, jako
    rozpuszczalnik - uwazac na eksplozje - dobrze wietrzyc !

    Po odparowaniu rozpuszczalnika i czesciowym zwiazaniu zywicy -
    smarowanie na grubo.

    Jak sie dobrze to wszystko zrobi, to nie powinna sie odparzac - wazne
    jest dobre zwiazanie z podlozem betonowym.
    Dobrze jest beton wczesniej przeszlifowac, zerwać "mleczko", no i w
    ogóle, zeby to byl beton odpowiedniej klasy.

  • 4. Data: 2010-08-16 15:06:13
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 16 Sie, 17:04, Marek <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > Dobrze jest beton wczesniej przeszlifowac, zerwać "mleczko", no i w
    > ogóle, zeby to byl beton odpowiedniej klasy.- Ukryj cytowany tekst -

    Troche mniej wybuchowym rozpuszczalnikiem ( Epoxy, PU) jest toluen.

  • 5. Data: 2010-08-17 04:00:32
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    dzieki za fachowa wypowiedz. Posadzka jest nowa, nieuzywana, a wiec czysta,
    trzeba tylko odpylic. Wyschla tez dobrze, bo ma juz ponad miesiac i jest
    intensywnie wietrzona. Beton dobry, dobrze zatarty, mleczka nie ma. Powinno
    wiec wszystko byc OK. Kupuje wiec ten sikafloor i zobaczymy co sie bedzie
    dzialo

    pozdrawiam!
    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-08-17 07:17:11
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 17.08.2010 06:00, Tomek wrote:
> [...]
    > wiec wszystko byc OK. Kupuje wiec ten sikafloor i zobaczymy co sie bedzie

    Ostatnio sa dosyc mokre dni (duza wilgotnosc powietrza), a miesiac na
    schniecie wylewki to malo.
    Poloz na nia folie i po dobie zobacz czy nie jest mokro..
    S.

  • 7. Data: 2010-08-17 16:59:10
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 17 Sie, 09:17, Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl> wrote:

    > Ostatnio sa dosyc mokre dni (duza wilgotnosc powietrza), a miesiac na
    > schniecie wylewki to malo.
    > Poloz na nia folie i po dobie zobacz czy nie jest mokro..
    > S.

    Najlepiej , niech idzie do parkieciarzy i zmierzy wilgotnosc betonu
    aparatem CM.

  • 8. Data: 2010-08-18 05:45:22
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Poloz na nia folie i po dobie zobacz czy nie jest mokro..

    miales racje, podnioslem styropian ktory tam lezy od tygodnia i jest mokro,
    czyli czekamy dalej...

    --
    Tomek