  • 1. Data: 2010-08-15 16:37:45
    Temat: dach z desek
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Robię sobie budynek gospodarczy do prac na działce z funkcją bytowania w
    nim dwóch osób.
    Oglądałem dzisiaj na wsi szopę wykonaną z okrąglaków, dokładnie
    przyjrzałem się budowie dachu, dach był z desek 3,5 cm położonych
    pionowo, w miejscu styku dwóch desek, deski były rozsunięte, na nich
    spoczywała trzecia deska, dobrze przykrywając łączenie desek pod nią.
    Zafascynowało mnie to - sam chciałem robić dach na deskach calowych (lub
    mniejszych, lub osb) obity papą i przykryty płytami ondulina.
    Myślę sobie, że może poprzestać jednak na deskach - zaimpregnować,
    omalować i na 10 lat chyba by wystarczyło, to mniej więcej tyle samo, co
    ondulina, więc po co dokładać sobie kosztów, de facto nic nie wnoszących?
    Poddasze nie jest przewidziane do zagospodarowania, nie mam takich
    potrzeb (na razie).

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 2. Data: 2010-08-17 18:13:52
    Temat: Re: dach z desek
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    J-L-F pisze:

> [...]
    > ondulina, więc po co dokładać sobie kosztów, de facto nic nie wnoszących?
    > Poddasze nie jest przewidziane do zagospodarowania, nie mam takich

    Chciałbym zrobić coś niekonwencjonalnego, prostego i naturalnego, stąd
    moje 'poszukiwania' nietypowych rozwiązań. Trwałość 10 lat całkowicie
    wystarcza, blacha na dachu to dla mnie koszmar.
    Układ desek w tym obiekcie, co widziałem, chyba nie jest dobry, dach w
    stylu 'zakładki polskiej' byłby lepszy, drzewo bez sęków.

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 3. Data: 2010-08-18 14:05:30
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    On 17 Sie, 20:13, J-L-F <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Układ desek w tym obiekcie, co widziałem, chyba nie jest dobry, dach w
    > stylu 'zakładki polskiej' byłby lepszy, drzewo bez sęków.

    więc jak możemy ci pomóc w twojej fascynacji ?
    :)