eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieokna - fakty i mity (czyli co trzeba wiedzieć, a czego się wystrzegać) › Re: okna - fakty i mity (czyli co trzeba wiedzieć, a czego się wystrzegać)
    From: rrr <r...@o...rrr.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: okna - fakty i mity (czyli co trzeba wiedzieć, a czego się
    wystrzegać)
    Date: Thu, 26 May 2011 09:50:31 +0200

    Użytkownik Shaman napisał:
    > Cześć.
    > Jestem po trzech spotkaniach z różnymi sprzedawcami okien. Muszę sobie
    > uporządkować to co od nich usłyszałem. Dlatego proszę o Wasze zdanie w
    > kilku kwestiach.
    >
    > 1. Profile - czy brać pod uwagę producenta profili? Czy są jakieś istone
    > różnice? Każdy z nich stosuje inne - Aluplast, Schuco, Brugmann.
    >
    > 2. Okucia - Roto vs. Maco - porównywalne?
    podobno tak

    > 4. Taras (otwór 270cm - chciałem 3x90, 1x fix, 2 skrzydła rozwierne) -
    > oto podglądy sprzedawców:
    > a) wysokie skrzydło 90cm musi być wzmocnione poprzeczką bo inaczej
    > będzie za mocno pracować i się wypaczy (?)
    > b) okno przesuwne to wydatek kilkunasty tysięcy a i tak mogą być problemy
    > c) (inny sprzedawca po usłyszeniu powyższego) cooo? okno przesuwne u
    > mnie to max 3tyś i nie ma z nim żadnych problemów (profil aluplast)

    Ja mam od Jeziera okno drzwi przesuwne wyba 2 x 140cm lub coś podobnego
    jeden fix, jedne przesuwne, nie mają żadnych poprzeczek, działają
    zajebiście i nie kosztowały kilkanaście tylko kilka tysiów. Tylko u
    Jeziera do okna a do drzwi balkonowych są różne profile, a czasem
    widywałem, że niektórzy robią na takich samych IMHO zbyt delikatnych.

    > 5. Brama garażowa (w projekcie szer. 242cm) - co jest ważne na co
    > zwracać uwagę?

    żeby ci się podobała i na cenę :)

    > 6. Roleta zintegrowana.. jeden mnie przekonuje że rewizja jest od
    > zewnątrz a drugi mi pokazuje że rewizja od środka. Sam nie wiem czy to
    > różnica pomiędzy producentami, czy też mówią o zupełnie innej
    > technologii nazywając ją tak samo. A może to tylko kwestia montażu?

    serio chcesz mieć rolety ?

    > 7. Silnik do rolety - zdaniem jednego dobry silnik to koszt 300zł
    > zdaniem innego 650zł a za 300zł to najtańsza chińszczyzna..

    ten za 650 to prawdopodobnie najtańsza chińszczyzna za 300 tylko ty
    zapłacisz 650.

    > To by było na tyle.. jeden z nich jeszcze marudził, że otwory
    > niestandardowe, ale puszczałem to mimo uszu.

    U Jezierskiego (jak ja kupowałem) nie było pojęcia wymiar standardowy,
    bo wszystkie okna były robione na zamówienie.

    pzdr.
    rafał