eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieokna - fakty i mity (czyli co trzeba wiedzieć, a czego się wystrzegać) › Re: okna - fakty i mity (czyli co trzeba wiedzieć, a czego się wystrzegać)
    From: mucher <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: okna - fakty i mity (czyli co trzeba wiedzieć, a czego się
    wystrzegać)
    Date: Sun, 29 May 2011 07:02:40 -0700 (PDT)

    On 24 Maj, 12:05, Shaman <s...@o...com> wrote:

    > 4. Taras (otwór 270cm - chciałem 3x90, 1x fix, 2 skrzydła rozwierne) - oto
    > podglądy sprzedawców:
    >    a) wysokie skrzydło 90cm musi być wzmocnione poprzeczką bo inaczej
    > będzie za mocno pracować i się wypaczy (?)
    >    b) okno przesuwne to wydatek kilkunasty tysięcy a i tak mogą być problemy
    >    c) (inny sprzedawca po usłyszeniu powyższego) cooo? okno przesuwne u
    > mnie to max 3tyś i nie ma z nim żadnych problemów (profil aluplast)

    Pamiętaj o poszerzeniach profili do drzwi tarasowych/balkonowych -
    zakładając poziom docelowy >15 cm od fundamentu lepiej żeby coś ci
    dosztywniło ramę, zwłaszcza takiego dużego okna - żadne tam cegłówki
    itp. wynalazki.

    Nie wiem na ile jest to standardem u producentów, ale rzucając
    ostatnio oferty do oknoplstu/oknoplusa nie było żadnych pytań co i
    jak, od razu dorzucili do oferty

    mucher