    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: okna otwierane na zewnątrz
    Date: Mon, 2 Mar 2009 18:12:45 -0000

    > W naszych na + jest to że wiatr ich tak nie martretuje.
    > Co najwyżej jak jest uchylone to zdarza się że chłapnie
    > i zamknie.

    te okna mają inne okucia. W naszych tradycyjnych skrzydlo
    dosc luzno porusza sie na zawiasach, te irl otwieraja sie
    sztywno, wiec wiatr tak latwo ich nie ruszy - nie mowie o
    bardzo silnym wietrze.

    > A tak apropos "łapki" to jak w tych oknach z odpornością na włam,
    > bo jak sądze zawiasy są na zewnątrz.

    nie wiem na ile sa odporne, ale zapewne latwiej je wywazyc.
    Dla mne to bez znaczenia, poniewaz szyb antywlamaniowych nie bede
    zakladal, bo chyba wicej by mnie wyniosly zabezpieczenia
    przed wlamaniem niz dobytek przenosny.
    A jak bedzie szyba zwyczajna, to i tak to bedzie najslabsze ogniwo
    dla zlodzieja.

    W sumie tak sobie mysle, ze to chyba posrod innych domow
    moze dosc dziwacznie wygladac. Chociaz w bardzo starych domach
    w mozna spotkac okna otwierane na zewnatrz.

    Pzdr
    Darek