  • 1. Data: 2009-03-02 16:18:27
    Temat: okna otwierane na zewnątrz
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam

    Zainteresowałem sie oknami otwieranymi na zewnątrz.
    Czy w Polse można kupić coś takiego za porównywalne
    pieniądze z oknami otwieranymi tradycyjnie?

    Dla mnie takie okna mają tą zaletę, że nie zabierają miejsca
    wewnątrz domu, na parapetach mozna postawić kwiatki
    (moze i do tego nie powinny służyć, ale nei o tym chce tu dyskutować,
    ja lubię kwiaty na parapecie :-) ). Przy otwieraniu nie haczę skrzydłem
    o ewentualne firany zasłony - wiem, może i przezytek :-) ale jam
    prosty człowiek.
    Wada to utrudnione mycie.

    Pzdr
    Darek

  • 2. Data: 2009-03-02 17:03:28
    Temat: Re: okna otwierane na zewnątrz
    Od: "W." <h...@g...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ja lubię kwiaty na parapecie :-) ). Przy otwieraniu nie haczę skrzydłem
    > o ewentualne firany zasłony - wiem, może i przezytek :-) ale jam

    A jak te okna myć na zewnątrz?

  • 3. Data: 2009-03-02 17:20:28
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > A jak te okna myć na zewnątrz?

    są w nich stosowane specjalne okucia, które przy otwieraniu
    powodują odcunięcie skrzydła od ramy, tak że możesz tam włożyć
    reke. Obawiam sie ze same okucia moga byc tutaj dosc drogie.
    W Irlandii i Angli chyba większość okien otwierana jest na zewnatrz
    lub suwane na szynie. Na poczatku wydawalo mi sie to dziwaczne
    ale w gruncie rzeczy, oprocz utudnionego mycia, ma te zalety o ktorych
    pisalem wyzej.

    Pzdr
    Darek

  • 4. Data: 2009-03-02 17:54:10
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > lub suwane na szynie. Na poczatku wydawalo mi sie to dziwaczne
    > ale w gruncie rzeczy, oprocz utudnionego mycia, ma te zalety o ktorych

    W naszych na + jest to że wiatr ich tak nie martretuje.
    Co najwyżej jak jest uchylone to zdarza się że chłapnie
    i zamknie. A tak swoją drogą to czy to irlandzkie może być
    uchylne? Słyszałem od znajomych że tam są okna takie jak mówisz
    i że właśnie przy otwartym można "łapkę" wsadzić i umyć.
    A tak apropos "łapki" to jak w tych oknach z odpornością na włam,
    bo jak sądze zawiasy są na zewnątrz.

    Pozdro
    J23

  • 5. Data: 2009-03-02 18:12:45
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > W naszych na + jest to że wiatr ich tak nie martretuje.
    > Co najwyżej jak jest uchylone to zdarza się że chłapnie
    > i zamknie.

    te okna mają inne okucia. W naszych tradycyjnych skrzydlo
    dosc luzno porusza sie na zawiasach, te irl otwieraja sie
    sztywno, wiec wiatr tak latwo ich nie ruszy - nie mowie o
    bardzo silnym wietrze.

    > A tak apropos "łapki" to jak w tych oknach z odpornością na włam,
    > bo jak sądze zawiasy są na zewnątrz.

    nie wiem na ile sa odporne, ale zapewne latwiej je wywazyc.
    Dla mne to bez znaczenia, poniewaz szyb antywlamaniowych nie bede
    zakladal, bo chyba wicej by mnie wyniosly zabezpieczenia
    przed wlamaniem niz dobytek przenosny.
    A jak bedzie szyba zwyczajna, to i tak to bedzie najslabsze ogniwo
    dla zlodzieja.

    W sumie tak sobie mysle, ze to chyba posrod innych domow
    moze dosc dziwacznie wygladac. Chociaz w bardzo starych domach
    w mozna spotkac okna otwierane na zewnatrz.

    Pzdr
    Darek

  • 6. Data: 2009-03-02 19:05:49
    Od: Talencik <t...@i...pl>

    Witam,

    Okna otwierane na zewnątrz mają dość nowoczesny design oraz
    rzeczywiscie praktyczne są.
    Profil okna jest węższy - wiecej jest szyby w oknie, co modne teraz.

    Dwie wady to: niska antywłamaniowosc oraz izolacyjnosc cieplna i
    dzwiekowa.
    Szczegolnie ta druga wadaw obecnych czasach moze doskwierac

    Profile i zdjecia mozna poogladac np na www.natura.pl (linia ergo w
    wersji angielskojezycznej).

    Reasumujac: w polskim klimacie okna takie odradzic trzeba.

    Pzdr
    MW

  • 7. Data: 2009-03-02 19:15:21
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    >Okna otwierane na zewnątrz mają dość nowoczesny design

    ee to prawde mowiacsrednio mnie interesuje, moj przyszly dom
    ma b yc brzydki ;-) wygodny i tani w utrzymaniu :-).

    >rzeczywiscie praktyczne są.

    no wlasnie dlatego mi sie spodobaly te okna.

    >Profil okna jest węższy - wiecej jest szyby w oknie, co modne teraz.

    wiecej? co znaczy wiecej szyb w oknie. Ja widzialem po jednej
    szybie na skrzydlo :-), ewentualnie zespolone.

    >Dwie wady to: niska antywłamaniowosc

    jak pisalem dla mnie to nie wada, poniewaz sama szyba
    jest łatwiejsza do wybicia niz wywazanie okna.

    >oraz izolacyjnosc cieplna i dzwiekowa.

    no wlasnie nie wiem jak jest z izolacyjnoscia cieplna, to jest
    dla mnie parametr istotny. Co do dzwiekowej, to mysle ze maja
    wystarczalna izolacynosc. Dom bedzie budowany na wsi wiec
    nie ma tam specjalnego natezenia ruchu.

    >Reasumujac: w polskim klimacie okna takie odradzic trzeba.

    aż tak zle z izol. cieplna?

    Mowiac szczerze jeszcze nic specjalnie nie szukałem na temat
    tych okien i narazie odwoluje sie do doswiadczen grupowiczow.

    Pzdr
    Darek

  • 8. Data: 2009-03-02 22:12:13
    Od: Talencik <t...@i...pl>

    co do szyby: w "polskim" oknie otwieralnym widzisz ok. 120 mm drewna
    (oczywiscie na pewna czesc mozesz wyjsc tynkiem),
    w "irlandzkim" jest to ok. 80 mm drewna
    a wiec przy oknie o tym samym wymiarze i takim samym wyjsciu tynkiem
    szyba jest o 40 mm szersza i dluzsza

    otwieranie praktyczne maja okna obrotowe w poziomie (odchylne), da sie
    je umyc od srodka i nie ma problemu z wiatrem (bo od dolu nie wieje)
    jest to niejako przewiwienstwo okna uchylnego

    przy odrobinie wysilku mozna antywlamaniowosc uzyskac, z izolacja
    gorzej - nie sa to nasze zawiasy obwiedniowe ale punktowe

    Pzdr
    MW

  • 9. Data: 2009-03-03 11:57:01
    Od: p...@i...pl

> [...]
    > w "irlandzkim" jest to ok. 80 mm drewna
    > a wiec przy oknie o tym samym wymiarze i takim samym wyjsciu tynkiem

    ich klimat jest inny wiec i technologie budowania inne maja.
    zajmowalem sie produkcja okien na wyspy przez jakis czas i poza
    wygladem nie ma w nich wiele dobrego.Bardzo delikatna
    konstrukcjalatwiej paczy sie pod wplywem warunkow atm. W nasz klimat
    to stosowalbym tylko okna produkowane na nasze lub skandynawskie
    rynki. Kazda konstrukcja ma swoje przeznaczenie. Co do okien
    otwieranych na zewnatrz jeszcze. Musza byc osadzone dosc gleboko w
    murze by deszcz nie zacinal na gorny ramiak bo splynie pod skrzydlo i
    do wnetrza.

    pzdr
    krzychut

  • 10. Data: 2009-03-03 13:26:48
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Darek napisał(a):
> [...]
    > ja lubię kwiaty na parapecie :-) ). Przy otwieraniu nie haczę skrzydłem
    > o ewentualne firany zasłony - wiem, może i przezytek :-) ale jam

    Okna otwierane na zewnątrz w Polsce nie są jakąś nowością - wystarczy
    popatrzeć w starych domach - gdzie często bywało tak, że okna "na lato"
    otwierane były na zewnątrz, a "na zimę" dokładało się dodatkowe okno od
    środka, które otwierało się oczywiście do środka.
    Z myciem nie było również problemów bo okna zazwyczaj były małe i
    dzielone więc przy otwartej jednej połówce można było bez problemu myć
    drugą. Co do zabezpieczenia antywłamaniowego - to rolety lub okiennice
    mogą pomóc. Choć ja uważam, że dobry pies załatwia ten problem :)

    Ariusz