  • 1. Data: 2009-03-02 10:42:05
    Temat: Zgrzewanie rur zgrzewarka
    Od: "jowar" <m...@o...pl>

    Witam mam do zgrzania parenaście rur mała przeróbka instalacji
    Chciałem sobie kupić zgrzewarkę 2000W i zgrzać

    Możecie mi dać pare wskazówek jak to zrobić na co uważać aby nie popsuć i
    jak to sie wogóle robi prosto łatwo trudno ?

  • 2. Data: 2009-03-02 11:57:49
    Temat: Re: Zgrzewanie rur zgrzewarka
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jowar" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Możecie mi dać pare wskazówek jak to zrobić na co uważać aby nie popsuć i
    > jak to sie wogóle robi prosto łatwo trudno ?

    Prosto i latwo
    tyle ze najlepiej dwuosobowo
    samemu ciezko trzymac zgrzewarke, rure i zlaczke, reki brakuje
    rozgrzac z czuciem polaczyc i obrocic o jakies 1/4 obrotu

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-03-02 12:18:44
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Witam mam do zgrzania parenaście rur mała przeróbka instalacji
    > Chciałem sobie kupić zgrzewarkę 2000W i zgrzać

    1) sprobuj pozyczyc :)
    2) zwroc uwage zeby miala takiego rozmiaru ksztaltki,
    jak i potrzeba. czesto w kompletach nie ma malych ksztaltek.

    A wogole to na pewno sie da. Rura kosztuje grosze, ksztaltki tez,
    kup kilka wiecej, pobaw sie chwile, zmarnuj kilka, a potem - do dziela :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 4. Data: 2009-03-02 13:21:53
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > samemu ciezko trzymac zgrzewarke, rure i zlaczke, reki brakuje
    > rozgrzac z czuciem polaczyc i obrocic o jakies 1/4 obrotu

    Przed zgrzaniem oczyścić (lekko oskrobać i odtłuścić) końcówkę rury i
    wnętrze kształtki. Potem ogrzać i szybko połączyć. Nie obracać! Zwracać
    uwagę na czystość!
    Może z obracaniem jest wygodniej operatorowi, ale nie poprawia to
    połączenia, a raczej wprost przeciwnie.
    Maszyny warsztatowe (takie z mechanicznym dociskiem), do których nie jest
    potrzebny pomocnik, też nie obracają kształtki.
    Małe średnice robi się samemu mocując zgrzewarkę w statywie lub imadle.

    Pozdrawiam
    TomT

  • 5. Data: 2009-03-02 17:23:07
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    HANA <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Prosto i latwo
    > tyle ze najlepiej dwuosobowo
    > samemu ciezko trzymac zgrzewarke, rure i zlaczke, reki brakuje

    Widziałem, jak to robią profesjonaliści: zgrzewarka na ziemi, w
    razie potrzeby przyciskana kolanami za rękojeść, rury w łapach i
    tyle :-)

    > rozgrzac z czuciem polaczyc i obrocic o jakies 1/4 obrotu

    NIE OBRACAĆ! Wszelkie poradniki na ten temat tego zabraniają,
    podając to jako jedną z przyczyn nieszczelnych połączeń.

    J.

  • 6. Data: 2009-03-02 18:11:01
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "jowar" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam mam do zgrzania parenaście rur mała przeróbka instalacji
    > Chciałem sobie kupić zgrzewarkę 2000W i zgrzać

    Jeśli to jednorazowa robota, to w znanych :) marketach budowlanych można
    pożyczyć taką zabawkę. I jeszcze zrobią szkolenie.
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 7. Data: 2009-03-02 21:14:28
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "jowar" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Jeśli to jednorazowa robota, to w znanych :) marketach budowlanych można
    > pożyczyć taką zabawkę. I jeszcze zrobią szkolenie.
    > Wojtek

    Nieopłacalne. Zgrzewarka kosztuje 85zł a przyda się nie raz.

  • 8. Data: 2009-03-02 21:40:00
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Nieopłacalne. Zgrzewarka kosztuje 85zł a przyda się nie raz.

    Co prawda nie widzialem, ale slyszalem a i zgrzewania tez troche probowalem.
    W kazdym razie zgrzewarki za 85zl delikatnie mowiac nie ciszyly sie uznaniem
    nawet amatorow.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-03-03 08:41:32
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Nieopłacalne. Zgrzewarka kosztuje 85zł a przyda się nie raz.

    Porzadna, 1000+1000W, ksztaltki na wszelkie rury, kosztuje
    na alledrogo 130 pln (or so), w markecie 500 pln.
    Ceny wypozyczenia nie znam.

    pozdrawiam
    pluton

  • 10. Data: 2009-03-03 12:19:55
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 03-03-2009 o 09:41:32 pluton <z...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Porzadna, 1000+1000W, ksztaltki na wszelkie rury, kosztuje
    > na alledrogo 130 pln (or so

    daj jakiegos linka do tych dobrych

    --
    Pozdrawiam,