    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: oplacalnośc pieców C.O.
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Mon, 26 Jun 2017 09:06:13 +0200

    Mon, 26 Jun 2017 00:30:39 +0200, pierdofon

    > WĄTKOTWÓRCA :) ma instalacje CO na smieciuchu.
    > Faktycznie jak przyjade w piatek i odpalam to komfort jest w sobote
    > wieczorem a w niedziele out.
    > No ale do tego pieca sie nalatam ostro :(
    > obecnie mam taryfe G12w, moc przylacza 10,6 kW

    To masz dwa (a w zasadzie dwa i pół) wyjścia.

    Pierwsze to zmienić śmiechiucha na pelet, co da koszt pewnie koło 12-14
    tys. zł. Pelet, bo te piece są samostartujące i można to pewnie zdalnie
    załatwić, albo jakimś tajmerem (ja właśnie strop podlewam tajmerem
    aczkolwiek pieprzona polewajka mi się już dwa razy zacięła). ;) Z tego
    samego powodu nie możesz zamontować ekogroszka, chyba że przez cały tydzień
    będzie chodzić w odstawieniu...

    Drugie to prąd z "farelkami" jak Budyń rzecze. Jest to stosunkowo niewielki
    koszt inwestycyjny, ale potem pewnie będzie boleć przy rachunku za prąd. Ta
    dwa i połówka to zamontowanie pompy ciepła powietrze-powietrze (czyli
    potocznie zwanej klimatyzatorem). Z tym, że przy grzaniu tylko weekendowym,
    jak przyjdzie mróz, mogą nie wydolić aby dogrzać takiego klocka. Dla
    takiego domu multisplit 4 jednostek wewnętrznych to koszt 12-16 tys. zł z
    instalacją.

    Wliź sobie może na http://cieplowlasciwie.pl i wstukaj dom. Nie jest to
    super dokładny kalkulator, ale jakieś przybliżone pojęcie dostaniesz.

    --
    Pozdor
    Myjk