    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: opłaty za media DZIAŁANIE SYSTEMÓW KSIĘGOWYCH
    Date: Sat, 19 Oct 2013 11:56:43 +0200

    Kris wrote:
    > Raczej nie kojarzą z nazwą.
    > Za wszystkie media co płace to tytuł wpisuje "zapłata za wodę"
    > "Zapłata za prad" itp i problemów nie ma. Kwoty tez nie kojarzą bo za
    > wode np mam ustawione stałe zlecenie 70zł iwodociągi to jakoś
    > księguję. Na kolejnych fakturach mam albo nadpłate albo niedopłate i
    > tyle ale sa to kwoty rzedu kilkunastu zł.

    mam dziwne wrażenie że ludzie utracili zdolność do rozumienia słowa
    pisanego...

    W tytule wpłaty (systemowym drukowanym przez dostawcę) jest zawarty numer
    konkretnej faktury !!! NUMER FAKTURY!!!

    jeśli podamy ten numer w przelewie to system dokona rozliczenia KONKRETNEGO
    dokumentu księgowego a nie wzuci tę płatność na kupę do salda. Wpłaty wolne
    bez konkretnego dekretu, zostają przypisane do najstarszych należności, przy
    czym zwykle pierwszeństwo mają noty odsetkowe a dopiero później faktury.

    Kardynalną zasadą księgowości jest łączenie wpłat z konkretnymi
    dokumentami!!!!!!!!.

    Robi to albo automat albo człowiek ręcznie. Chciałem zwrócić uwagę że
    osobiście pisałem systemy księgowe i wiem jak one działają i jak maja
    działać :) na końcu zawsze musi nastąpić rozliczenie konkretnego
    dokumentu z konkretną wpłatą.

    nie ma systemów księgowych typu stos, wrzucamy kwoty z plusem i minusem i
    sprawdzamy ile wyszło na końcu.

    w takim systemie ciężko byłoby nawet wystawić noty odsetkowe, które muszą
    dotyczych wpłaconych należności za konkretne faktury.