  • 1. Data: 2013-10-13 12:46:09
    Temat: opłaty za media
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    mam pytanie, do tej pory płaciłem opłaty na poczcie, korzystałem z
    przysłanych formularzy... gdybym chciał przelewać z konta to co konkretnie
    mam wpisywać w polu tytuł?

    a przy okazji, Ktoś bawił się czytnikiem kodów kreskowych? można zaprząc go
    do zczytywania tego tytułu?

  • 2. Data: 2013-10-13 12:48:45
    Temat: Re: opłaty za media
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 13 Oct 2013 12:46:09 +0200 osobnik zwany inny punkt
    siedzenia... napisał:

    > mam pytanie, do tej pory płaciłem opłaty na poczcie, korzystałem z
    > przysłanych formularzy... gdybym chciał przelewać z konta to co
    > konkretnie mam wpisywać w polu tytuł?

    to co chce Tówj dostawca?

    > a przy okazji, Ktoś bawił się czytnikiem kodów kreskowych? można zaprząc
    > go do zczytywania tego tytułu?

    praktycznie każdy czytnik działa w trybie klawiatury. Robisz Pik! i w
    miejscu kursora masz tekst z kodu kreskowego czy QRa

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2013-10-13 12:52:43
    Temat: Re: op?aty za media
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    > to co chce Tówj dostawca?

    no nie wiem na formularzu między innymi jest numer faktury i jakiś numer
    blankietu (np. za prąd), czy to wystarczy?

    > praktycznie każdy czytnik działa w trybie klawiatury. Robisz Pik! i w
    > miejscu kursora masz tekst z kodu kreskowego czy QRa

    tak tylko czy pojawi się odpowiedni tytłu w przlewie?

  • 4. Data: 2013-10-13 13:00:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 13 Oct 2013 12:52:43 +0200 osobnik zwany inny punkt
    siedzenia... napisał:

    > no nie wiem na formularzu między innymi jest numer faktury i jakiś numer
    > blankietu (np. za prąd), czy to wystarczy?

    zapytaj u źródła

    > tak tylko czy pojawi się odpowiedni tytłu w przlewie?

    co to znaczy odpowiedni?

  • 5. Data: 2013-10-13 13:36:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    inny punkt siedzenia... wrote:
    > mam pytanie, do tej pory płaciłem opłaty na poczcie, korzystałem z
    > przysłanych formularzy... gdybym chciał przelewać z konta to co
    > konkretnie mam wpisywać w polu tytuł?

    najczęściej cokolwiek bo 95% dostawców ma indywidualne konta bankowe dla
    każdego odbiorcy.

    za wyjątkiem jakiś naprawdę drobnych małych firm.

    na druczku zwykle jest pozycja za co opłata.

    czasem nawet lepiej nie pisać za co konkretnie bo wtedy wpłaty księgują na
    najstarsza należności

  • 6. Data: 2013-10-14 10:04:41
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:l3du1v$4it$1@node1.news.atman.pl...

    > tak tylko czy pojawi się odpowiedni tytłu w przlewie?

    Nie wiem co się pojawi ale wiem że od ponad 20 lat robię przelewy internetem
    na gaz, wodę, prąd, telefony, podatek od nieruchomości, śmieci, enki srenki
    i cotamjeszcze. Wpisuję numer faktury albo numer nakazu płatniczego
    (podatek) albo numer klienta i numer blankietu płatności (np. prąd). Żadnych
    problemów.

  • 7. Data: 2013-10-14 10:06:55
    Od: <m...@g...com>

    > czasem nawet lepiej nie pisać za co konkretnie bo wtedy wpłaty księgują na
    > najstarsza należności

    Raczej nie. Przynajmniej ja się nigdy nie spotkałem.
    We wszystkich przypadkach liczy się po prostu saldo, winien lub ma. Albo ci
    naliczą odsetki za winien albo przy następnym rozliczeniu uwzględnią
    nadpłatę za ma.

  • 8. Data: 2013-10-14 13:57:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > We wszystkich przypadkach liczy się po prostu saldo, winien lub ma. Albo
    > ci naliczą odsetki za winien albo przy następnym rozliczeniu

    to byś sie zdziwił...

    większość systemów księgowych ma zaimplementowane mechanizmy kojarzenia
    wpłat z fakturami wg numeru podanego na wpłacie. Tylko wpłaty bez numeru sa
    kojarzone wg najstarszych należności.

    kojarzenie wpłat i naleznosciu wg tytułu jest kardynalna zasadą księgową i
    każdy system tak robi.

    Dlatego czasem sie zdarza że masz zapłacone wsyztskei rachunki na bieżącą do
    dzisiaj za nie dopłąciłek kiedyś 10 zł kilak miesycy wstecz i ci wyłączą np
    telefon czy internet :)

  • 9. Data: 2013-10-17 22:29:01
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

> [...]
    >
    > Dlatego czasem sie zdarza że masz zapłacone wsyztskei rachunki na bieżącą
    > do dzisiaj za nie dopłąciłek kiedyś 10 zł kilak miesycy wstecz i ci

    Nie spotkałem się z tym co mówisz ani razu a trochę czasu stąpam po tym
    świecie.

  • 10. Data: 2013-10-17 22:40:14
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-10-14 10:04, m...@g...com pisze:
> [...]
    > nakazu płatniczego (podatek) albo numer klienta i numer blankietu
    > płatności (np. prąd). Żadnych problemów.

    Jeśli mieszkasz w Polsce, to jakieś farmazony wypisujesz. Ponad 20 lat
    temu, to u nas internetu nie było, nie mówiąc już o bankowości internetowej.

    Pozdrawiam,
    MW