  • 1. Data: 2013-10-11 13:18:31
    Temat: Wiatrak do okapu kuchennego
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Witam
    Pytanie co mam wpisać w googla żeby wyskoczyły mi okapy gdzie wiatrak z silnikiem
    jest gdzieś daleko daleko.
    I jak się to ewentualnie sprawdza kjak ktoś ma

  • 2. Data: 2013-10-11 13:48:23
    Temat: Re: Wiatrak do okapu kuchennego
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-11 13:18, Bolko pisze:
    > Witam
    > Pytanie co mam wpisać w googla żeby wyskoczyły mi okapy gdzie wiatrak z silnikiem
    jest gdzieś daleko daleko.
    > I jak się to ewentualnie sprawdza kjak ktoś ma

    Po pierwsze - wiatraki to stoja na polu, wiec moze poszukaj ze slowem
    wentylator.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2013-10-11 14:54:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Witam
    > Pytanie co mam wpisać w googla żeby wyskoczyły mi okapy gdzie wiatrak z
    > silnikiem jest gdzieś daleko daleko.
    > I jak się to ewentualnie sprawdza kjak ktoś ma

    Nie ma czegoś takiego jak okap z wentylatorem gdzieś daleko :-)
    To czego szukasz to okap bez wentylatora i wentylator.

    Nie wszystkie okapy są dostępne w opcji bez wentylatora ale zwykle ten
    wbudowany i tak nie jest nic wart więc można go bez żalu wyrzucić. Co do
    zakupu wentylatora to masz kilka opcji:
    - wentylator wywiewny na dachu (jeśli okap jest podłączony do komina
    - wentylator kanałowy gdziekolwiek pomiędzy okapem a rekuperatorem/kominem
    - wentylator odśrodkowy w obudowie do której podłączasz kanał od okapu i
    drugi idący dalej do komina

    Nie mam (bo u mnie okap działa tylko jako pochłaniacz), ale mam spore
    doświadczenie odnośnie różnych systemów wentylacji.
    Najprościej rzecz ujmując: każde odsunięcie wentylator dalej od wlotu/wylotu
    powoduje zmniejszenie hałasu. Co do samych wentylatorów to odśrodkowe są
    cichsze od kanałowych, przy założeniu że oba są podobnej jakości. Dobry
    kanałowy będzie cichszy niż byle jaki odśrodkowy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-10-11 15:23:45
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-11 14:54, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > Nie wszystkie okapy są dostępne w opcji bez wentylatora ale zwykle ten
    > wbudowany i tak nie jest nic wart więc można go bez żalu wyrzucić.

    Najpierw trzeba zaczac od niekupowania takich rzeczy w Stonce.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2013-10-11 15:32:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Najpierw trzeba zaczac od niekupowania takich rzeczy w Stonce.

    A kto pisał o stonce? Pojedź sobie do dowolnego "studio kuchennego" (tak to
    się teraz ładnie nazywa) i pooglądaj designerskie okapy po kilka tysięcy, a
    później poproś by Ci któryś włączyli.

    Jak znasz jakiś cichy model to go poleć ja jeszcze takiego gotowca nie
    spotkałem niezależnie czy to był okap za 300zł czy za 3tys zł. A wierz mi że
    w życiu spotkałem już dziesiątki okapów. W praktyce wygląda to tak że jak
    klient chce cichego okapu a nie ma możliwości zamontowania wentylatora
    nigdzie indziej to się ten fabryczny wywala, wkłada do środka skrzynkę i
    wolnoobrotowy wentylator odśrodkowy. To oczywiście jak jest miejsce, a jak
    klient oczekuje cichego okapu wysuwanego jak szuflada to sięgo wysyła do
    salonu Ery - tam po prostu nie ma miejsca by zmieścić cichy wentylator
    najlepiej w tłumiącej obudowie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-10-11 19:54:18
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-11 15:32, Ergie pisze:
> [...]
    > to się teraz ładnie nazywa) i pooglądaj designerskie okapy po kilka
    > tysięcy, a później poproś by Ci któryś włączyli.

    Ta jasne, bo to okapu w zyciu nie widzialem...

    > Jak znasz jakiś cichy model to go poleć ja jeszcze takiego gotowca nie
    > spotkałem niezależnie czy to był okap za 300zł czy za 3tys zł.

    Prosz bardzo:
    http://www.mixelectronics.pl/aeg-dd-8696-m-26946
    taki mam, jest cichy, wydajny. Polecam ten i pewnie wszystkie tego typu
    nowsze. Kluczem do sukcesu jest zachowanie srednicy rury wychodzacej z
    okapu. Zmniejszenie srednicy powoduje niestety wzrost decybeli i spadek
    wydajnosci.

    > A wierz
    > mi że w życiu spotkałem już dziesiątki okapów.

    Niech zgadne - tak jak wiekszosc z nas?

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2013-10-12 07:58:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > Prosz bardzo:
    > http://www.mixelectronics.pl/aeg-dd-8696-m-26946
    > taki mam, jest cichy, wydajny. Polecam ten i pewnie wszystkie tego typu
    > nowsze.

    No faaajny, zwlaszcza ten znaczek "Mix" :-)

  • 8. Data: 2013-10-12 10:12:21
    Od: p...@t...pl

    W dniu piątek, 11 października 2013 14:54:38 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > cichsze od kanałowych, przy założeniu że oba są podobnej jakości. Dobry
    >
    > kanałowy będzie cichszy niż byle jaki odśrodkowy.

    Chyba w Ciarko można zamówić dany model z wentylem montowanym oddzielnie "gdzieś
    daleko". Kosztowało to kiedyś niemało, ale rozwiązanie idealne, aby nie stracić
    gwarancji, a mieć ciszę w kuchni. Chociaż i tu nie widzę jakiegoś problemu. W
    Mastercooku demontaż turbiny jest banalnie prosty. Wykonanie obudowy, aby w razie
    naprawy serwis nie miał się do czego przyczepić to też chyba nie jakiś większy
    kłopot.

  • 9. Data: 2013-10-12 11:12:00
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-12 07:58, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > No faaajny, zwlaszcza ten znaczek "Mix" :-)

    Aaaa nie szukaj przekazow. :-)
    Okap nie jest juz dostepny i trudno wogole znalezc jego zdjecie. Jak
    widze ceny nastepcow to powiem szczerze nie jest tanio, ale chociaz
    czarne, czego niedawno jeszcze nie bylo, a szkoda.
    Zalamujace jest to, ze tzw. komin, czyli kawalek teleskopowej blachy
    montowanej do okapu na gorze, zakrywajacej rure spiro jest dostepna jako
    opcja i kosztuje kolejne set zlotych.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2013-10-12 19:30:26
    Od: slavo65 <s...@g...com>