  • 1. Data: 2013-10-10 20:57:02
    Temat: Lokalizacja zaworów gazowych.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mam problem z kierownikiem budowy. Zgłasza dwa zastrzeżenia do
    lokalizacji zaworow. Jedno słuszne drugie absurdalne.

    Słuszne:

    a) zawór na ścianie budybku musi być na wysokości 0.5m od podłoża.

    Pytanie: gdzie jest na to przepis? To wynika ze zdrowego rozsądku
    (zalanie) czy jest konkretny przepis? Muszę go pokazać wykonawcy który
    ma wątpliwości czy tak *musi* być. Problem w tym że wyciągnięcie go na
    0.5m oznacza rozprucie elewacji. Obecnie na wysokości jakieś 10cm nie ma
    aż takiego problemu. Mogę rozpruć elekwację ale chcuiałbym wiedzieć czy
    nie jest to widzimisię.

    Absurdalne:

    b) zawór gazowy przy kuchence musi być jak najbliżej kuchenki.

    I tutaj mam dwa problemy: po pierwsze nijak nie mogę sobie wyobrazić że
    z kuchni po zabudowie wystaje obok płyty kawałek żółtej rury z zaworem i
    dyndającymi pakułami. *NIKT* tak nie ma. Po drugie: dlaczego aż tak
    blisko? Mogę zawór zamontować metr dalej od kuchenki, efektem czego
    będzie znacznie bardziej dostępny (obecnie jedyna opcja to zastawić go
    szafką!). Teraz okazuje się że ten metr dalej jest nieakceptowalny.
    Pytanie: jak dalejko może być zawór od kuchenki i z czego to wynika.

    Zaznaczam że na oba pytania nie ma odpowiedzi w projekcie.

  • 2. Data: 2013-10-10 21:03:40
    Temat: Re: Lokalizacja zaworów gazowych.
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Mam problem z kierownikiem budowy. Zgłasza dwa zastrzeżenia do
    > lokalizacji zaworow. Jedno słuszne drugie absurdalne.

    A nie możesz zmienić kierownika? :)

  • 3. Data: 2013-10-10 21:06:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 października 2013 20:57:02 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:
> [...]

    > ma wątpliwości czy tak *musi* być. Problem w tym że wyciągnięcie go na
    > 0.5m oznacza rozprucie elewacji. Obecnie na wysokości jakieś 10cm nie ma

    Mozesz tez wykopac na czas odbioru 40cm podloza (chyba ze juz tam masz kostke?)
    i bedzie zgodnie z przepisami. Po odbiorze przysypiesz i nikt sie wiecej
    tego czepiac nie bedzie ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-10-10 21:10:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-10-10 21:06, Adam wrote:
    > Mozesz tez wykopac na czas odbioru 40cm podloza (chyba ze juz tam masz kostke?)
    > i bedzie zgodnie z przepisami. Po odbiorze przysypiesz i nikt sie wiecej
    > tego czepiac nie bedzie ;-)

    Dokładnie tak mam teraz z powodu budowy. Jednak ja nie pytam o to jak
    obejść przepis, tylko jak zrobić dobrze. Żeby zś zrobić dobrze chciałbym
    znać normę bądź przepis mowiący o wysokości zaworu.

  • 5. Data: 2013-10-10 21:10:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-10-10 21:03, uzytkownik wrote:
    > A nie możesz zmienić kierownika? :)

    To nie jest rozwiązanie, koleś może mieć rację, a nadzór może się czepiać.

  • 6. Data: 2013-10-10 21:13:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-10-10 20:57, Sebastian Biały wrote:
    Teraz okazuje się że ten metr dalej jest nieakceptowalny.

    Tak w zasadzie to chodzi mi o to:

    http://www.mowimyjak.pl/dom/domowe-sos/jak-podlaczyc
    -kuchenke-gazowa,121_48217.html

    A konkretnie gdzie i w jakiej normie znajdę to stwierdzenie o odległosci
    1m od elastycznego złącza, bo chcę znać dokładny przepis.

  • 7. Data: 2013-10-10 21:47:18
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    >
    > A konkretnie gdzie i w jakiej normie znajdę to stwierdzenie o
    > odległosci 1m od elastycznego złącza, bo chcę znać dokładny przepis.

    Wykaz obowiązujących norm znajdziesz w Rozporządzeniu Ministra
    Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków
    technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
    Wejdź sobie w ISAP http://isap.sejm.gov.pl/search.jsp i wyszukaj
    wszystkie nowelizacje tego rozporzadzenia.

    W to długie pole wpisz sobie frazę z opisu rozporządzenia np. "w sprawie
    warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki" i wciśnij
    szukaj.

    Tu masz pierwszą nowelizację przywołującą normy:
    1156
    , ale musisz poszukać kolejnych, bo kolejne nowelizacje zmieniają
    niektre z tych norm z ww pozycji.

    Niestety normy są płatne.

  • 8. Data: 2013-10-10 21:51:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-10-10 21:47, uzytkownik wrote:
    > Niestety normy są płatne.

    To odpada. Chciałbym do jutra znaleźć rozwiązanie.Sprawa jest o tyle
    istotna, że jesli:

    a) zawór ma być max 1m od króćca

    b) może być za wyciętym otworem po otwarciu szafki kuchennej

    to wszystko będzie ok. A jesli nie to ... bedzie poważny problem.

  • 9. Data: 2013-10-10 22:00:13
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    >
    > b) może być za wyciętym otworem po otwarciu szafki kuchennej
    >
    > to wszystko będzie ok. A jesli nie to ... bedzie poważny problem.

    To zrób jeden zawór przy przyłączu kuchni i będzie spełniał wymagania, a
    dodatkowo przed tym zaworem wstaw drugi zawór wraz z filtrem, w takim
    miejscu, gdzie Ci pasuje i daj spokój z szukaniem norm i użeraniem się.
    Ja tak robię jak mam upierdliwego kierbuda lub odbiór przez upierdliwców
    z gazowni :)

  • 10. Data: 2013-10-10 22:10:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-10-10 22:00, uzytkownik wrote:
    > To zrób jeden zawór przy przyłączu kuchni i będzie spełniał wymagania

    Nie będzie, bo będzie zastawiony szafką. Plan awaryjny to wyjęcie szafki
    na czas odbioru...