  • 1. Data: 2013-10-11 08:52:11
    Temat: Poprawa schodów samonośnych - w jaki sposób
    Od: w...@g...com

    Witam

    Mam niepoprawnie wylane schody (samonośnie, betonowe, zbrojone, zabiegowe). Problem
    polega na tym, że ostatni schodek (od góry) jest niższy (około połowę) od
    pozostałych.

    W jaki sposób można skorygować to przed wykończeniem schodów (będą wykończone
    drewnem)?
    Czy dobrym pomysłem jest, aby zlikwidować ostatni schodek (wyrównać go z poziomem
    podłogi piętra) poprzez dodanie około 1-1,5cm do każdego poprzedniego schodka (od
    miejsca 'zabiegu'). Mam na myśli nie nadlewanie schodków betonem - bo za dużo
    brudzenia, etc., ale aby majster kładący drewno do każdego stopnia dokładał (od
    spodu) drewnianą podkładkę. Więc ostatni schodek od góry będzie miał około 10cm
    podkładki drewnianej + 4cm samego schodka drewnianego.

    Chyba że można czymś innym dobudować (cegła, bloczek betonowy) ? Chodzi o fakt, ze
    dom jest zamieszkany i nie chciałbym brudzić bardzo, stąd pomysł podkładania drewna.

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2013-10-12 19:51:37
    Temat: Re: Poprawa schodów samonośnych - w jaki sposób
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik <w...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Witam

    >Czy dobrym pomysłem jest, aby zlikwidować ostatni schodek (wyrównać go z
    >poziomem podłogi piętra) poprzez dodanie około 1-1,5cm do każdego

    Jeśli będą okładane drewnem to wyeliminować całkowicie ten stopień tak jak
    myślisz. Czyli posadzkę niejako przełużyć o ten stopień a poniższe stopnie
    na nowo rozplanować. Całe schody drewniane jako nakładka zostały
    podpiankowane a z boku zamaskowano to tzw wangą czy jak to się nazywa.
    Widziałem takie coś u znajomego i wygląda to najnormalniej w świecie,
    bardzo elegancko.