  • 1. Data: 2013-10-09 08:20:43
    Temat: 2 kaloryfery z 12 nie grzeją
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Skończyły mi się pomysły, google też dało ciała, toteż skrobnę tutaj, może
    ktoś podrzuci jakiś pomysł...

    Ostatnio przy przerabianiu kotła na palenie od góry instalowałem miarkownik
    i w tym celu musiałem spuścić wodę z układu (żeby nie zalać piwnicy). Niby
    jest pompa, ale instalacja działa(ła) dobrze grawitacyjnie, WSZYSTKIE
    grzejniki pracowały, toteż pompa nie była używana od 3 lat (teraz nie
    działa, bo się chyba obraziła). Na poddaszu nieużytkowym znajduje się
    naczynie wzbiorcze. Piec jest w piwnicy i tam nie ma grzejników.

    Po napełnieniu instalacji i odpowietrzeniu kaloryferów (i oczywiście
    ponownym dopełnieniu na maks.) nie grzeją dwa z dwunastu grzejników w domu
    i są to grzejniki położone na parterze.

    Zakręcenie grzejących i pozostawienie otwartych tylko niegrzejących nie
    przynosi rezultatu -- są lodowate. Spuszczenie wody odpowietrznikiem
    doprowadza do nagrzania grzejnika, ale jak tylko zakręcę odpowietrznik
    kaloryfer momentalnie stygnie (czyli jakby woda się cofała?). Myślałem
    początkowo, że odpływ się zatkał jakimś syfem przy napełnianiu, ale przy
    zakręconym kurku dopływowym z odpowietrznika obficie leje się woda, a więc
    przepływ "od dołu" jest.

    Miałem plan aby zakupić coś do czyszczenia instalacji CO, ale w instrukcji
    wyczytałem, że ciężkie złogi na odpływach "leczy" się 14 dni (sic!). Mam
    więc plan taki, aby spuścić ponownie wodę, zakręcić wszystkie kaloryfery
    oprócz dwóch niegrzejących i ponownie napełnić instalację.Pewnie niewiele
    to da w ukłądzie otwartym, ale nie mam już innego pomysłu.

    Ktoś ma jakiś inny plan może?

    PS Kurków odpływowych w kaloryferach nie ma.

    --
    Pozdor Myjk

  • 2. Data: 2013-10-09 08:51:33
    Temat: Re: 2 kaloryfery z 12 nie grzeją
    Od: a...@g...com

    > --
    >
    > Pozdor Myjk

    yyyyy, jedyna ingerencja w uklad to spuszczenie wody i nalanie na nowo ????
    proponuje wywalic pompe obiegowa, lub dac komus - moze toto idzie uratowac, wstawic
    naprawione, nowe, i zalaczyc obieg. niech przepchnie. winno przedmuchac te kaloryfery
    bo gdzies tam w rurkach pewnie siedzi powietrze. skoro w cudowny sposob siedzace
    powietrze zostanie wybrane - lub osiadzie w kaloryferze i odpowietrzysz - to potem
    juz poleci na grawitacji....
    bo faktycznie - cud panie
    taka sytuacja.....
    a - nie jest to slask moze? chalupa sie nie przesunela? szkody? podmylo? cokolwiek?
    mocowanie sie nie naderwalo?
    nie wiem - wisi jak wisial? ale dwa naraz..... to tylko dom przesuniety...
    u tescia caly dom prostowali i tez grawitacja przestala dzialac... wyprostowali i
    dziala nadal.

  • 3. Data: 2013-10-09 09:20:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 8 Oct 2013 23:51:33 -0700 (PDT), a...@g...com

    > yyyyy, jedyna ingerencja w uklad to spuszczenie wody i nalanie na nowo ????

    Tak, wszystko odbyło się maks. w pół godziny.

    > proponuje wywalic pompe obiegowa, lub dac komus - moze toto idzie uratowac,
    > wstawic naprawione, nowe, i zalaczyc obieg. niech przepchnie.

    Miałem taki plan aby ożywić pompkę -- ale skoro wpuszczenie wody do
    instalacji pod dużym ciśnieniem nie przyniosło skutku, to wątpię aby pompka
    obiegowa to ruszyła.

    > bo faktycznie - cud panie

    Ano. :/

    > a - nie jest to slask moze?

    Wawa.

    > mocowanie sie nie naderwalo?

    Nie, nikt kaloryferów nie tykał w czasie wypróżniania i napełnainia.

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2013-10-09 09:46:50
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-09 09:20, Myjk wrote:
    > ale skoro wpuszczenie wody do
    > instalacji pod dużym ciśnieniem nie przyniosło skutku, to wątpię aby pompka
    > obiegowa to ruszyła.

    Ale napełnianie układu powinno się robić właśnie b. małym ciśnieniem.
    Stawiam na zapowietrzoną instalację, znaczy masz problemy z
    odpowietrzeniem. Pompka powinna to przepchnąć i po kilku godzinach
    powinno dać się odpowietrzyć.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 5. Data: 2013-10-09 10:01:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 9 października 2013 08:20:43 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Ktoś ma jakiś inny plan może?
    Pompa powinna przepchac. Spróbuj ja ozywić. Takie duże kółko z nacięciem ma korpusie
    popmpy powinno byc odkręć i spróbuj ja rozruszać jakims srubokrętem.

  • 6. Data: 2013-10-09 10:40:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 09 Oct 2013 09:46:50 +0200, quent

    > Ale napełnianie układu powinno się robić właśnie b. małym ciśnieniem.
    > Stawiam na zapowietrzoną instalację, znaczy masz problemy z
    > odpowietrzeniem.

    Napełniałem małym ciśnieniem. Potem dopiero w ramach rozwiązywania problemu
    potraktowałem całość jak i tylko te dwa kaloryfery wyższym ciśnieniem, żeby
    przepchać ew. powietrze.

    > Pompka powinna to przepchnąć i po kilku
    > godzinach powinno dać się odpowietrzyć.

    Eh, myślałem że uniknę reanimacji pompki, bo jest do niczego nie potrzebna.
    ;P Instalacja działa IMHO dużo lepiej na grawitacji.

    --
    Pozdor Myjk

  • 7. Data: 2013-10-09 10:43:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Oct 2013 01:01:36 -0700 (PDT), Kris

    > Pompa powinna przepchac. Spróbuj ja ozywić.
    > Takie duże kółko z nacięciem ma korpusie popmpy
    > powinno byc odkręć i spróbuj ja rozruszać jakims
    > srubokrętem.

    Gmerałem tam mocno i nic. Trochę mi się nie uśmiecha 200 zł ładować tylko w
    przepchnięcie powietrza -- pompki i tak nie będę używać docelowo, bo na
    grawitacji działa bardzo dobrze.

    --
    Pozdor Myjk

  • 8. Data: 2013-10-09 11:44:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 9 października 2013 10:43:06 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Gmerałem tam mocno i nic. Trochę mi się nie uśmiecha 200 zł ładować tylko w
    > przepchnięcie powietrza -- pompki i tak nie będę używać docelowo, bo na
    > grawitacji działa bardzo dobrze.
    Jeśli nie masz od kogo pożyczyc pompki(montaż i demontaz to dość banalna sprawa)to
    pozostaje Tobie jedynie spuścic wodę i napełniac POWOLUTKU od nowa.
    Ew próbuj przy tych dwóch grzejnikach odpowietrzać, albo odpowietrznikiem albo na
    złączkach na zasilaniu i powrocie jeśli masz taką możliwość
    Gdzies pewnie jest bąbel powietrzny i stąd problem skoro wcześniej wszystko działało.

  • 9. Data: 2013-10-09 18:44:41
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    tylko w
    > przepchnięcie powietrza -- pompki i tak nie będę używać docelowo, bo

    Kup w sklepie budowlanym kwas solny.
    Rozcieńcz 1:5 i zalej tym wnętrze pompy.
    Tylko to musi być pompa ze szczelnym wirnikiem pompy!
    Albo taka co ma taki wirnik jak współczesne pompki do pralek.
    Posyczy i wyżre kamień.
    Potem tylko wypłukać dobrze trzeba.
    g.

  • 10. Data: 2013-10-09 18:46:09
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    tylko w
    > przepchnięcie powietrza -- pompki i tak nie będę używać docelowo, bo

    A jesteś pewien, że zawory grzejnikowe są drożne?