  • 1. Data: 2013-10-13 14:11:33
    Temat: Budynek gospodarczy - pozwolenie
    Od: "MarekPasek" <m...@w...pl>

    Chcę wybudowac budyneczek gospodarczy (opał+narzędzia) o wym. ~3 x 4m
    przytulając (doslownie) go do istniejącego budynku mieszkalnego nie
    naruszając jego konstrukcji. Wysokośc budynku ~3 m i zadaszony dwuspadowo
    .Budynek ten budowany będzie wolnostojący ale chce go max. przytulić do
    istn. budynku.
    Czy muszę mieć pozwolenie na taki budynek, czy wystarczy zwykle zgłoszenie
    do architektury.

  • 2. Data: 2013-10-13 15:14:49
    Temat: Re: Budynek gospodarczy - pozwolenie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 13.10.2013 14:11, MarekPasek pisze:
> [...]
    > naruszając jego konstrukcji. Wysokośc budynku ~3 m i zadaszony
    > dwuspadowo .Budynek ten budowany będzie wolnostojący ale chce go max.

    To ty nie chcesz postawić osobnego budynku tylko rozbudować istniejący.

    > Czy muszę mieć pozwolenie na taki budynek, czy wystarczy zwykle
    > zgłoszenie do architektury.

    Budynki (osobne) muszą być od siebie oddalone.

    Swoją droga podatkowo bardziej ci się opłaci, bo osobny budynek
    gospodarczy może mieć i 10-krotną stawkę podatkową.

  • 3. Data: 2013-10-13 15:54:47
    Od: "MarekPasek" <m...@w...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...com> pisze:

    > To ty nie chcesz postawić osobnego budynku tylko rozbudować istniejący.

    Nie, chcę postawić koło budynku, ale jak najbliżej z minimalna przerwa - np.
    na dylatacje ze stryroduru.

    > Budynki (osobne) muszą być od siebie oddalone.

    Ile? - 3m

    > Swoją droga podatkowo bardziej ci się opłaci, bo osobny budynek
    > gospodarczy może mieć i 10-krotną stawkę podatkową.

    Tzn. budynek gospodarczy ma 10-krotna mniejsza stawke?

  • 4. Data: 2013-10-13 16:15:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 13.10.2013 15:54, MarekPasek pisze:

    > Nie, chcę postawić koło budynku, ale jak najbliżej z minimalna przerwa -
    > np. na dylatacje ze stryroduru.

    Czyli do będzie przybudówka do istniejącego budynku.

    > Ile? - 3m

    Zależy od konstrukcji.

    > Tzn. budynek gospodarczy ma 10-krotna mniejsza stawke?

    Większą.

    Konkretnie ustawowe limity dla budynków gospodarczych są 10-krotnie
    wyższe niż dla budynków mieszkalnych. I gminy z reguły z tego korzystają.

  • 5. Data: 2013-10-13 21:03:59
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
    > To ty nie chcesz postawić osobnego budynku tylko rozbudować istniejący.
    >
    > Budynki (osobne) muszą być od siebie oddalone.

    a skąd ci sie to wzięło? bo tak sie składa ze to nieprawda.

    b.

  • 6. Data: 2013-10-14 09:53:40
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "MarekPasek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, chcę postawić koło budynku, ale jak najbliżej z minimalna przerwa -
    > np. na dylatacje ze stryroduru.

    U mnie nie przeszło. Wymyśliłem więc że pomiędzy budynkiem a domem zostawię
    odstęp około 80cm. Ten odstęp i tak jest pod okapem dachu więc można tu też
    przechowywać różne różności, np rowery. Dopiero takie odsunięcie zostało
    uwzględnione przez wydział architektury jako osobny budynek. Parę dni temu
    właśnie minął miesiąc i już mogę go stawiać :)

  • 7. Data: 2013-10-14 09:56:04
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości

    > a skąd ci sie to wzięło? bo tak sie składa ze to nieprawda.

    Mi powiedziano w urzędzie że w planie zagospodarowania przestrzennego jaki
    obowiązuje u mnie jest zabudowa wolnostojąca i dlatego nie mogłem przytulić
    budynku na styk.

  • 8. Data: 2013-10-14 15:51:34
    Od: "MarekPasek" <m...@w...pl>

    *Andrzej Lawa* <a...@l...com> pisze:

    > Czyli do będzie przybudówka do istniejącego budynku.

    > Zależy od konstrukcji.

    Etam, cos wiesz ale nie do końca.
    Budynek można postawic do 25 m2 (na zgłoszenie) jako wolnostojacy a odleglśc
    nie jest owaraowana musi być odsuniety, wystarczy np. 5cm.
    Natomiast rolnik może wybudowac gospodarczy przytulając sie do istniejącego
    budynku.
    Dzisiaj bylem w urzedzie i tak mi powiedziano.

  • 9. Data: 2013-10-14 16:05:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.10.2013 15:51, MarekPasek pisze:

    > Budynek można postawic do 25 m2 (na zgłoszenie) jako wolnostojacy a
    > odleglśc nie jest owaraowana musi być odsuniety, wystarczy np. 5cm.

    Nie wystarczy.

    > Natomiast rolnik może wybudowac gospodarczy przytulając sie do
    > istniejącego budynku.

    1. Skąd teza, że to rolnik?
    2. Podstawa?

    > Dzisiaj bylem w urzedzie i tak mi powiedziano.

    Masz to na piśmie?

  • 10. Data: 2013-10-14 20:28:38
    Od: "MarekPasek" <m...@w...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > Nie wystarczy.

    > 1. Skąd teza, że to rolnik?
    > 2. Podstawa?

    > Masz to na piśmie?

    Projekty budynków gospodarczych muszą być usytuowane na działce zgodnie z
    Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie
    warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
    (DzU z 2002 r. nr 75, poz. 690 z późn. zm.). Dotyczy to zarówno odległości
    od budynku mieszkalnego, odległości od granicy sąsiedniej działki, jak i
    odległości od budynku mieszkalnego na sąsiedniej działce.

    *Odległość od domu jednorodzinnego*

    Planując budynek gospodarczy na tej samej działce, na której stoi już dom
    jednorodzinny, musimy wziąć pod uwagę warunki dotyczące ochrony budynku
    przed zacienieniem, o których mowa w ww. rozporządzeniu. Nie możemy więc tak
    usytuować budynku, by rzucał cień na dom i ograniczał dostęp do naturalnego
    światła.

    oraz http://www.swiadomy-obywatel.pl/index.php?id=254