  • 31. Data: 2013-10-19 15:13:34
    Temat: Re: opłaty za media DZIAŁANIE SYSTEMÓW KSIĘGOWYCH
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 października 2013 11:56:43 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > mam dziwne wrażenie że ludzie utracili zdolność do rozumienia słowa
    > pisanego...
    Ja podobne wrażenia miewam czasami
    > W tytule wpłaty (systemowym drukowanym przez dostawcę) jest zawarty numer
    Pewnie i jest ale nigdy tych cyferek nie przepisuje bo mi się nie chce

    > jeśli podamy ten numer w przelewie to system dokona rozliczenia KONKRETNEGO
    > dokumentu księgowego a nie wzuci tę płatność na kupę do salda. Wpłaty wolne
    > bez konkretnego dekretu, zostają przypisane do najstarszych należności, przy
    > czym zwykle pierwszeństwo mają noty odsetkowe a dopiero później faktury.
    > Kardynalną zasadą księgowości jest łączenie wpłat z konkretnymi
    > dokumentami!!!!!!!!.
    To w moim przypadku niezle musza sie nakombinowac bo do wodociągów comiesiąc 70 zł
    wysyłam niezaleznie od tego czy wystawili fuckturę czy nie
    Ja wysyłam systematycznuie 10go kazdego miesiąca a oni Fucktury co jakiś czas- bo nie
    zawsze gościu spisujacy stam licznika zastanie kogos w domu.

    > w takim systemie ciężko byłoby nawet wystawić noty odsetkowe, które muszą
    > dotyczych wpłaconych należności za konkretne faktury.
    W energii jak wcześniej nie miałem rozliczeń rzeczywistych to tez co miesiąc stała
    kwotę wysyłałm nie patrżąc na faktury.Średniorocznie mniej więcej się zgadzało.

  • 32. Data: 2013-10-19 15:14:16
    Temat: Re: opłaty za media
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 października 2013 12:19:01 UTC+2 użytkownik mal napisał:

    > Nr i datę faktury
    A po co datę skoro wpisze nr?

  • 33. Data: 2013-10-19 15:37:55
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu sobota, 19 października 2013 15:14:16 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A po co datę skoro wpisze nr?

    Bo to urzędnicze wymagania.
    Po co w jednym dokumencie PESEL, nr dowodu, imię i nazwisko i data urodzenia (a jak
    do komunikacji to jeszcze nr prawa jazdy i organ wystawiający)?
    Szczególnie kombinacja data urodzenia i pesel mi się podobają.

    --
    ZZ@private

  • 34. Data: 2013-10-19 17:26:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 października 2013 15:37:55 UTC+2 użytkownik ZbyszekZ napisał:

    > Bo to urzędnicze wymagania.
    Może teoretycznie tak wymagają, w praktyce od kilku lat za media itp place i nigdy
    żadnych nr nie przepisywałem. Tylko "za wode", "za prąd" itp. Moje dane sa w polu
    nadawca przelewu i to póki co wystarcza.
    Najwygodniej jest jednak jak jest możliwość tzw. płatności elektronicznej- kilka
    klików i załatwione i kwotą ani tytułem sie przejmować nie trzeba.

  • 35. Data: 2013-10-21 08:25:13
    Od: <m...@g...com>

> [...]
    > w takim systemie ciężko byłoby nawet wystawić noty odsetkowe, które muszą
    > dotyczych wpłaconych należności za konkretne faktury.

    Bujasz. Do naliczenia odsetek służą daty księgowania wpływających
    należności.

  • 36. Data: 2013-10-21 13:39:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Bujasz. Do naliczenia odsetek służą daty księgowania wpływających
    > należności.

    realy? a jak chcesz określić termin wymagalności należności, której dotyczy
    dana wpłata?

    w nocie odsetkowej musisz sie powołać na dokument pierwotny, termin
    wymagalności należności, okreslić okres zwłoki oraz podać kwotę odsetek za
    zwłokę. To jest księgowość!!!!

  • 37. Data: 2013-10-21 15:35:34
    Od: <m...@g...com>

    > w nocie odsetkowej musisz sie powołać na dokument pierwotny, termin
    > wymagalności należności, okreslić okres zwłoki oraz podać kwotę odsetek za
    > zwłokę. To jest księgowość!!!!

    Przykład, rozliczenie półroczne z ZE z blankietami wystawionym na podstawie
    prognozy.
    Np. w pierwszym półroczu tego roku otrzymałem pocztą fakturę za poprzedni
    okres półroczny oraz blankiety wpłat na następne pół roku.
    Na każdym blankiecie widnieje data płatności. Bez względu na to czy
    podawałem konkretny numer blankietu, czy też nic nie podałem,
    zawsze gdy przelew był opóźniony w nastęnym rozliczeniu na fakturze
    półrocznej widnieje pozycja odsetki za nieterminowe wpłaty, i tu wylistowane
    są numery blankietów.
    Kiedyś w rozmowie z pracownikiem BOKu w ZE dowiedziałem się że za częściowe
    tylko uregulowanie dowolnego blankietu nie przysyłają monitu ale odsetki już
    tak,.
    Powiedziano wprost że każdy klient ma po prostu saldo winien/ma i jeżeli
    kwota zaległości jest większa niż płatność za poprzedzający przeterminowany
    blankiet, traktowane jest to jako niezapłacenie blankietu w całości więc
    idzie w ruch monit oraz odsetki. W sytuacji gdy saldo winien jest mniejsze
    niż płatność poprzedzającego blankietu , traktowane jest to jako częściowe
    uregulowanie należności i wtedy w ruch idą tylko odsetki. W ten sposób
    domyślnie każda wpłata przypinana jest do w pierwszej kolejności
    najstarszego blankietu bez względu na to co jest wpisane w opisie polecenia
    przelewu.
    Gazownicy też tak mają, tyle że tu mam wystawione faktury płatne co trzy
    miesiące. W połowie sezonu grzewczego dokonuję jednej płatności w ciemno
    około 600zł mimo że termin płatności faktury trzymiesięcznej jest jeszcze
    przede mną miesiąc-dwa. Czasem podaję numer faktury a czasem nic.