  • 11. Data: 2021-12-01 21:50:08
    Temat: Re: panele w pionie, off-grid, akumulator
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.12.2021 o 18:20, ToMasz pisze:

    > JEŚLI taki akumulator wytrzyma 1000
    > ładowań/rozładowań, to "zarobi" na siebie 650zł, czyli mniej więcej tyle
    > ile kosztuje. co źle policzyłem?

    No. Zwykły kwasowiec ma 200 cykli. AGM ma 400 cykli :D
    Teraz sobie oblicz. Mowa oczywiście o pełnym rozładowaniu/naładowaniu.

    Nie wiem skąd wziąłeś 1000 cykli, chyba z litowych:)

    https://suntrack.pl/blog/fotowoltaika/akumulatory-ze
    lowe-agm-i-tradycyjne

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 12. Data: 2021-12-02 08:53:11
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Zależy jeszcze jak je połączysz i jaki dasz sterownik i jakie te panele
    > mają parametry. W najgorszym przypadku stracisz ok 70%.
    problem mam taki, że czy w domu czy w firmie - mam maleńki właz na dach.
    czy w domu czy w firmie - na moje oko dach wygląda tak, ze jak mocniej
    podskoczę - załamie się. tak więc chcę się "pobawić" 100 watami
    przymocowanymi do komina. ale już rozkminiłem że mimo mocowania do
    komina, mogę je zamocować pod kątem.

    > To i tak rozbija się o to, jak mocno będziesz "drenował" ten akumulator
    > w sensie, czy LED będzie odpalany chwilowo czy cały czas.
    panele dadzą w słoneczne południe 15v, ja potrzebuję 12v. od 8 rano do
    18stej. tak więc jest to prawie bezpośrednie połączenie. uprościłem -
    ale zostawmy to na chwilę.

    natomiast gdybym chciał podobny układ zamontować w domu, to cały dzień
    mnie niema. więc napisałem - akumulator. w ciągu dnia będzie ładowany,
    wieczorem - rozładowywany.
    co chwila są dyskusje o tym jak to będziemy ładowali powerwale i
    odzyskiwali energię. no to sam sobie udowodniłem że to gówno prawda, bo
    nawet jeśli energia jest darmowa, to koszt magazynowania jest
    porównywalny z kosztem magazynowanej energii.
    litowo jonowe - proszę bardzo. rzut oka na allegro
    Pakiet Akumulator A123 SYSTEMS 22s3p 78Ah 660A
    7900zł. Zeby wyszedł na zero musi wytrzymać ponad 12 tyś cykli.
    pytam poważnie - o co kaman?
    Na serio, nie wierzę żeby to była prawda. Przecież w Australii działają
    gigantyczne powerwalle i jakoś się to spina!

    ToMasz

  • 13. Data: 2021-12-02 09:14:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 2 grudnia 2021 o 08:53:14 UTC+1 ToMasz napisał(a):
> [...]
    > Na serio, nie wierzę żeby to była prawda. Przecież w Australii działają
    > gigantyczne powerwalle i jakoś się to spina!

    Te w australii służą do bilansowania sieci i na tym zarabiają. Już dawno się
    zamortyzowaly bo w branży energetycznej kto szybciej wyrówna częstotliwość do
    wzorcowej ten najwięcej zarabia. Elektrownie potrzebują na tą operację czasu
    liczonego w minutach a magazyn energii oparty na akumulatorach załatwia to w
    dziesiątkach milisekund.

  • 14. Data: 2021-12-02 11:23:45
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.12.2021 o 08:53, ToMasz pisze:
> [...]
    > podskoczę - załamie się. tak więc chcę się "pobawić" 100 watami
    > przymocowanymi do komina. ale już rozkminiłem że mimo mocowania do

    Nadal nie odpowiedziałeś, ile będziesz używał tej energii. Chodzi o
    podanie mocy potrzebnej dla tych led. Najlepiej w watogodzinach.

    > panele dadzą w słoneczne południe 15v, ja potrzebuję 12v. od 8 rano do
    > 18stej.  tak więc jest to prawie bezpośrednie połączenie. uprościłem -
    > ale zostawmy to na chwilę.

    Nie, to jest najważniejsze w całej konstrukcji. Chodzi o moc czerpaną.
    Mając ten parametr dopiero wtedy robi się obliczenia dla możliwosci mocy
    uzyskanej i zmagazynowanej.

    To jak z samochodem. Musisz wiedzieć ile pali, żeby nabrać paliwa na
    jakiś odcinek bo po drodze nie ma stacji :)

    > natomiast gdybym chciał podobny układ zamontować w domu, to cały dzień
    > mnie niema. więc napisałem - akumulator. w ciągu dnia będzie ładowany,
    > wieczorem - rozładowywany.

    Nawet nie musisz o tym pisać czy jesteś czy Cię nie ma. Podaj MOC jaką
    potrzebujesz używać przez 24h.

> [...]
    > Pakiet Akumulator A123 SYSTEMS 22s3p 78Ah 660A
    > 7900zł. Zeby wyszedł na zero musi wytrzymać ponad 12 tyś cykli.

    Możesz użyć akumulatorów zasadowych. Wystarczą Ci do śmierci przy dobrej
    konserwacji :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 15. Data: 2021-12-02 13:20:59
    Od: nurt <n...@e...prv>

    W dniu 2021-12-02 o 09:14, KANALIA* Zenek Kapelinder pisze:
    /.../
    > Te w australii służą do bilansowania sieci i na tym zarabiają.

    byleś ćwoku* kiedykolwiek w Australii? nie sądzę psi synu*!

    więc zamknij japę bo nie masz pojęcia o czym piszesz. ;-))))

    podoba ci się zenusiu? twoim kolesiom też?

    znikniesz z pl.soc.polityka to ci odpuszczę na tym forum.

    a, i trzymaj za fiuta swego tate kiedy szczy!*

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 16. Data: 2021-12-02 19:31:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 1 grudnia 2021 o 18:43:33 UTC+1 WS napisał(a):
    >)
    >
    > Inna opcja to mały aku (cięcie kosztów) i czujniki ruchu, tak, żeby ładowanie w
    dzień wystarczyło na noc...
    > za 20$ kupiłem w lutym tego roku ROMWISH Solar Led Light Outdoor PIR, działa
    jeszcze ;)
    > teraz widzę 40$ :(
    12usd
    https://m.banggood.com/Elfeland-108-LED-8W-6500K-3-H
    ead-Solar-Wall-Lamp-Outdoor-IP65-Waterproof-Solar-Li
    ght-with-3-Light-Modes-Induction-+-Micro-Light-Mode-
    p-1888351.html?akmClientCountry=PL&utm_design=18&cur
    _warehouse=PL&utm_source=emarsys&utm_medium=mail_loc
    al211202_EU&utm_campaign=newsletteremarsys&utm_conte
    nt=Yoshiki&sc_src=email_5071830&sc_eh=b0f19f63984f38
    791&sc_llid=40900&sc_lid=228539876&sc_uid=626sYgnn0o

  • 17. Data: 2021-12-02 19:40:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nadal nie odpowiedziałeś, ile będziesz używał tej energii. Chodzi o
    > podanie mocy potrzebnej dla tych led. Najlepiej w watogodzinach.
    100 wat. tyle mają panele i mniej więcej tyle do nich diod podłącze.
    dzisiaj zmierzyłem pobór prądu - 76 wat bez przeróbek,
    koniec tematu w lokalizacji numer 1.

    pytanie numer dwa - mieszkanie które stoi przez cały dzień puste.
    > Nawet nie musisz o tym pisać czy jesteś czy Cię nie ma. Podaj MOC jaką
    > potrzebujesz używać przez 24h.
    jedna kilowatogodzina wystarczy z zapasem

    > Możesz użyć akumulatorów zasadowych. Wystarczą Ci do śmierci przy dobrej
    > konserwacji :D
    może właśnie tędy droga?
    allegro, cena 2.5 tyś i takie zdanie
    "duża trwałość - ponad 2000 cykli rozładowania"
    no nie wiem. może jakiś zbiornik na dach ogarnę i zbuduję elektrownie
    szczytowo pompową?

    ToMasz

  • 18. Data: 2021-12-02 19:58:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 21:50 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:

    > No. Zwykły kwasowiec ma 200 cykli. AGM ma 400 cykli :D

    Skąd to wiesz? - ostatnio wymieniałem akumulator na taki:

    YUASA YBX9019 12V 95Ah 850A START-STOP YBX 9019 - jedynie co znalazłem to
    ilość rozruchów.

    Ile on ma "Twoich" cykli?

    TG

  • 19. Data: 2021-12-02 20:09:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 02 Dec 2021 19:58:09 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Ile on ma "Twoich" cykli?

    To zależy o jakich cyklach mowa. Te akumulatory są przystosowane do pchania
    dużego prądu ale krótkotrwałego i doładowanie, drenowanie ich ciagłym małym
    prądem poniżej 60% szybko je skońćzy. Wiem, bo dwa potężne akumulatory (do
    diesla, nie pamiętam, około 100 miały) zajechałem swoim CarPC w Mazdzie6.
    Teoretycznie powinny działać, tak wynikało z wyliczeń poboru prądu przez
    miniPC który tam zainstalowałem, ale parę razy za mocno na postoju
    rozładowałem i było zaraz po akumulatorze.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2021-12-02 21:47:08
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Skąd to wiesz? - ostatnio wymieniałem akumulator na taki:
    >
    > YUASA YBX9019 12V 95Ah 850A START-STOP YBX 9019 - jedynie co znalazłem
    > to ilość rozruchów.
    >
    > Ile on ma "Twoich" cykli?

    Zależy jak go rozładowujesz. Cykl liczy się od 100% rozładowania do
    pełnego naładowania, średnia to ok 11V na zaciskach przy rozładowaniu w
    100%. Nie należy doprowadzać, żeby napięcie spadło poniżej 12V.

    Linka wyciąłeś, bo Ci się nie chciało czytać. Zadajesz mi pytanie, na
    które odpowiedź była wcześniej w linku :P drugi raz go nie wkleję
    przecież :D...ale podpowiem, że link jest nadal na grupie, zgadnij gdzie?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>