  • 31. Data: 2021-12-03 08:44:25
    Temat: Re: panele w pionie, off-grid, akumulator
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 08:25 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > Natomiast jeśli istneije metoda zamocowania paneli słonecznych na dachu
    > tak aby nie dziurawić papy - chętnie z niej skorzystam

    Szukaj pod hasłem konstrukcja balastowa.
    Tutaj masz przykład:

    https://www.youtube.com/watch?v=9dKtsTGGeTI

    TG

  • 32. Data: 2021-12-03 21:10:06
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.12.2021 o 23:27, ToMasz pisze:

    > nie, nie zimą. latem. od
    > 9 do 17stej. I to tylko w dni słoneczne.
    > 8godzin, razy 70wat, razy 100 dni..... zaoszczędzę 50zł, może po
    > podwyżkach 100zł. ale w zasadzie bez inwestycji, nie licząc kabli i
    > jakiegoś przekaźnika.

    Nic nie zaoszczędzisz, żeby to realnie działało i to latem, trzeba robić
    obliczenia na 3kW jako minimum, czyli przewymiarować minimum trzykrotnie
    wszystko, łącznie z akumulatorem.

    Chyba do Ciebie nie dotarło co napisałem wcześniej. Mam możliwość
    obecnie podglądu wszelakich PV i z instalacji 10kW na panelach jest w
    szczycie 0,5kW przy tej pogodzie, która trzyma już 2 miesiące. Łącznie
    przez cały tydzień wychodzi parę procent. Dziennie to ok 1% z 10kW czyli
    100W! Ile to 10kW? Policz sobie że 25 paneli 400W to 10kW, gdzie jeden
    panel ma wymiary 2m x 1,5m.

    To co chcesz zrobić na 100W panelu miałem w zeszłym roku. Ledwie latem
    wystarcza na 2 kamery, alarm i router, bez LED :) Musisz zrozumieć też,
    że ładowanie akumulatora to 10h, co latem osiągniesz może przez 2
    tygodnie i oczywiście odpowiednim prądem trzeba ładować ten aku :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 33. Data: 2021-12-03 21:18:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 3 December 2021 at 21:10:22 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    > że ładowanie akumulatora to 10h, co latem osiągniesz może przez 2
    > tygodnie i oczywiście odpowiednim prądem trzeba ładować ten aku :)

    nie wiem co to za złom, ale gdy niebo zachmurzone, jak teraz, solary dają 10%

    a 1% to dają , jak się je odwróci tyłem do slońca, ze świata odbitego

    -- ładowanie akumulatora to 10h, co latem osiągniesz może przez 2
    > tygodnie

    3kW pełna moc latem x 10h to daje 30kWh

    jak aku 12V
    \
    to 30.000/12 = 2500 Ah

    takie mocne aku to w elektrowozie

  • 34. Data: 2021-12-03 21:19:53
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 3 December 2021 at 21:18:42 UTC+1, a a wrote:

> [...]
    >
    > a 1% to dają , jak się je odwróci tyłem do slońca, ze świata odbitego
    >
    > -- ładowanie akumulatora to 10h, co latem osiągniesz może przez 2

    2/2

    ==Dziennie to ok 1% z 10kW czyli
    100W!

    to złom z odzysku
    wyrzucić, jak takie kiepskie

  • 35. Data: 2021-12-03 21:34:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 21:10 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > szczycie 0,5kW przy tej pogodzie, która trzyma już 2 miesiące. Łącznie
    > przez cały tydzień wychodzi parę procent. Dziennie to ok 1% z 10kW czyli

    U mnie dzisiaj 6,7kWh, wczoraj 7,2kWh, przedwczoraj 10kWh.
    To nie dużo wobec 70-80kWh w sierpniu ale zawsze coś. Przez 3 dni grudnia
    mam 23kWh.

    TG

  • 36. Data: 2021-12-03 21:39:35
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > U mnie dzisiaj 6,7kWh, wczoraj 7,2kWh, przedwczoraj 10kWh.
    > To nie dużo wobec 70-80kWh w sierpniu ale zawsze coś. Przez 3 dni
    > grudnia mam 23kWh.

    Zapraszam do Poznania :) 4-5 dni ledwie słoneczne były licząc od
    początku listopada.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 37. Data: 2021-12-03 21:46:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 21:39 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Zapraszam do Poznania :) 4-5 dni ledwie słoneczne były licząc od
    > początku listopada.

    Jak nie ma słońca to mam właśnie 5-6kWh. Jak trochę wyjdzie to mam
    9-10kWh.
    Najgorzej jest jak ma padać i są cieżkie chmury - wtedy falownik późno
    startuje i za cały dzień są ze 3-4kWh. Jeszcze nie miałem tak aby nic
    zupełnie nie było. Bez słońca też jest produkcja.

    TG

  • 38. Data: 2021-12-03 22:27:52
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    [...]

> [...]
    > startuje i za cały dzień są ze 3-4kWh. Jeszcze nie miałem tak aby nic
    > zupełnie nie było. Bez słońca też jest produkcja.

    Noto Ci jeszcze śniegiem nie sypnęło :) Ostatnie dni były tak ciężkie że
    od rana i cały "dzień" musiałem światło w domu zaświecać bo zwyczajnie
    było ciemno.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 39. Data: 2021-12-03 23:09:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Noto Ci jeszcze śniegiem nie sypnęło :) Ostatnie dni były tak ciężkie że
    > od rana i cały "dzień" musiałem światło w domu zaświecać bo zwyczajnie
    > było ciemno.

    Trochę Was nie rozumiem. każdy gada o czymś innym.
    Mamy nagonkę na montowanie paneli. Bez zwrotu 80% - bez sensu.
    1. panel + akumulator się nie opłaca
    - o tym już nie mówimy
    2. same panele, które tylko latem (plus trochę wiosny i jesieni) mają
    być odciążeniem zasilacza 12v który mi teraz zasila ledy. zastanawiam
    się ile czasu minie aby zwrócił mi się stelaż na komin/dach, kable itp.

    łapie deszczówkę. Od dawna, ale teraz już po całości, bo mam zapas na
    2.6m3. Rurki, pompa, beczki - wszystko ze śmietnika. śmiali się zemnie
    (i słusznie) że nie wiadomo czy na prąd do pompki to zarobi. zarobi, bo
    w miesiącu spokojnie 2m3 zejdą. Wychodzi że na deszczówce zaoszczędzę
    więcej niż na energii ze słońca - nawet gdy panele bedę miał w cenie
    demontażu i transportu.
    Tego się MOCNO nie spodziewałem
    ToMasz

  • 40. Data: 2021-12-04 01:06:39
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 3 December 2021 at 23:09:43 UTC+1, ToMasz wrote:
> [...]
    > w miesiącu spokojnie 2m3 zejdą. Wychodzi że na deszczówce zaoszczędzę
    > więcej niż na energii ze słońca - nawet gdy panele bedę miał w cenie
    zima możesz śnieg i lód zbierać

    W Ułabator zima lód z rzeki zbierają i zakopują w ziemi
    a latem mają za frico lód i klimatyzację za frico

    Z deszczowka jest tak, że wielu zbiera latem, jesienią a na zimę beczki nie opróżnia,
    ona pęka gdy woda zamarznie i 5000zł dotacji w błoto poszło

    Takie dotacje powinny być karalne i zakazane , bo to pompowanie kasy do Zenka Beczki