  • 61. Data: 2021-12-04 15:09:16
    Temat: Re: panele w pionie, off-grid, akumulator
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 14:56 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:

    > BTW, tego co dostał "wyrok" 18kzł. Na fakturze miał...8tys przesyłowej :)

    No i prawidłowo, u mnie w G12W mam:

    I strefa - 0,3432 PLN/kWh (energia) + 0,2561 PLN/kWh (przesył)
    II strefa - 0,2418 PLN/kWh (energia) + 0,0689 PLN/kWh (przesył)

    > Ogólnie kosztów dodatkowych było sporo więc nie powinno się przeliczać
    > 65gr/kW :)
    >
    > Taryfę miał odpowiednią jak byś pytał.

    Jaką i jaki dostawca?
    PGE bilansuje rozliczenia strefowe, ale nie każdy to ma i można się
    zdziwić.

    TG

  • 62. Data: 2021-12-04 15:11:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Janusz.
    On 04.12.2021 15:03 you wrote:

    > Pewnie energii bo nie paneli :) Tyle że wtedy już instalacja będzie
    > zarabiała, w zależności od ceny mniej lub więcej ale na pewno będzie
    > na plusie.

    Chyba że się zacznie sypać osprzęt. Po 15 latach eksploatacji
    prawdopodobne.

    Albo w okolicy jest już setka prosumentów i walczą o
    wypuszczenie do sieci.

    Albo wcześniej wprowadzą obowiązek posiadania zdalnego sterowania
    falownikiem.

    Itp. itd.

    2 lata wystarczyły, żeby się jedno eldorado skończyło.
    Co będzie za lat 15?
    Może w ogóle zakaz wpuszczania prądu do sieci.

    --
    Pete

  • 63. Data: 2021-12-04 15:17:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-04 o 14:56, LordBluzg(R) pisze:

    > BTW, tego co dostał "wyrok" 18kzł. Na fakturze miał...8tys przesyłowej :)
    To ile on tych kWh zużył? tak licząc delikatnie wychodzi mi ponad 28000
    kWh z tylko przesyłu w drogiej taryfie, jak miał G12 lub podobną to
    zużył jeszcze więcej.
    No to poszalał :)
    Przypomina mi to przypadek z elektrody gdzie ktoś z pod Wrocławia
    napisał że dostał rachunek za prąd na 17tys i 4 prognozę na następny
    kwartał :(
    jak się okazało wcisnęli im marketingowcy przy wymianie węglowego piec
    elektryczny i trochę paneli na dach. No to sobie grzali spokojnie przez
    cały rok i ani razu nie spojrzeli na licznik, tak ich (małżeństwo)
    zbałamucili że ci nawet taryfy nie zmienili, okazało sie że grzali na
    G11 :( jak ich uświadomiono to autor zniknął z elektrody :)

    --
    Janusz

  • 64. Data: 2021-12-04 15:25:37
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > No i prawidłowo, u mnie w G12W mam:
    >
    > I strefa - 0,3432 PLN/kWh (energia) + 0,2561 PLN/kWh (przesył)
    > II strefa - 0,2418 PLN/kWh (energia) + 0,0689 PLN/kWh (przesył)

    > Jaką i jaki dostawca?

    G11 (chyba) i Enea.

    > PGE bilansuje rozliczenia strefowe, ale nie każdy to ma i można się
    > zdziwić.

    Myślał że się pomylili o jedno zero i zadzwonił z opierdolem :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 65. Data: 2021-12-04 15:31:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.12.2021 o 15:17, Janusz pisze:

    [...]
> [...]
    > zbałamucili że ci nawet taryfy nie zmienili, okazało sie że grzali na
    > G11 :( jak ich uświadomiono to autor zniknął z elektrody :)

    Podobna sprawa :) Tak się to właśnie kończy jak ktoś kozaczy bo myśli,
    że 15kW na dachu mu wystarczy.

    Mam też kilku znajomych co w dupie mają co te panele robią. Mieli kasę,
    chcieli mieć koszty, to sobie położyli panele ale nie szaleją z
    przechodzeniem ogrzewania na prąd i używają prądu tak jak mieli od
    zawsze i oszczędnie. Ci właśnie wychodzą najlepiej :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 66. Data: 2021-12-04 16:25:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 4 grudnia 2021 o 13:42:41 UTC+1 sirapacz napisał(a):

> [...]
    > przynosi wymierne oszczędności.
    >
    > Dopóki stopa zwrotu jest poniżej 10 lat to jest to opłacalne IMHO.
    > Wszyscy w swoich szacunkach i obliczeniach bardzo naiwnie zakładają cenę
    > 1kwh na tym samym poziomie na przestrzeni dekady czy dwóch.
    >
    > Instalacja przy montażu powinna zwrócić się po powiedzmy 8 latach
    > (jeszcze). Jak ceny prądu wzrosną (są naiwni liczący na to, że nie?) to
    > okaże się po obliczeniach, że okres zwrotu będzie wynosił 7 a może i 6
    > lat....a potem?
    >
    > Dlatego spieszyłem się jak tylko to możliwe by wyrobić się przed

    Sprawdziłem cene produ 10 lat temu. Na detaliczna nie trafiłem tylko na ceny z
    elektrowni. Dzisiaj są wyższe o 20% a nie dwa czy dwadzieścia razy. Dzisiaj w
    wiadomościach podali że pierwszy raz w historii badań nad reakcja termojądrowa do
    zastosowań energetycznych uzyskano więcej energii niż włożono. Ci co rządzą chcą
    rządzić dalej a nie wisieć na strunach od fortepianu.

  • 67. Data: 2021-12-04 16:35:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 4 December 2021 at 16:25:08 UTC+1, 4...@g...com wrote:

> [...]
    zastosowań energetycznych uzyskano więcej energii niż włożono. Ci co rządzą chcą
    rządzić dalej a nie wisieć na strunach od fortepianu.
    po co ściemniać
    przed laty nikt prądu nie oszczędzał bo byl bardzo tani
    nie było żadnej fikcyjnej opłaty przesyłowej i 100 dodatków, poplatków

    Była p0rzez 50 lat cena za 1 kWh

    a dzisiaj rynek energetyc zny zesyfiał i faktura wygląda jak stos recept od
    weterynarza

    Co mnie ochodzi 100 taryf, co mnie obchodzi przesył
    Mogę prąd odbierać wiadrami w elektrowni, byle taniej

    Gaz podrożał 600% zaledwie w 1 rok

    to znaczy że prąd podrożał 20 krotnie za ostatnie 30 lat

  • 68. Data: 2021-12-04 17:22:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 4 grudnia 2021 o 16:35:55 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > Gaz podrożał 600% zaledwie w 1 rok
    >
    > to znaczy że prąd podrożał 20 krotnie za ostatnie 30 lat
    Twoja wiarygodność jest ujemna. Odnoszę wrażenie że tylko ja nie ma cie w kf.

  • 69. Data: 2021-12-04 17:36:23
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 4 December 2021 at 17:22:51 UTC+1, 4...@g...com wrote:

> [...]
    rządzić dalej a nie wisieć na strunach od fortepianu.

    > Twoja wiarygodność jest ujemna. Odnoszę wrażenie że tylko ja nie ma cie w kf.
    niech skleroza nie zasmieca wątków

  • 70. Data: 2021-12-04 18:51:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 4 grudnia 2021 o 17:36:24 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    zastosowań energetycznych uzyskano więcej energii niż włożono. Ci co rządzą chcą
    rządzić dalej a nie wisieć na strunach od fortepianu.

    Jak nie chcesz żeby skleroza nie zaśmiecają wątków to idź stąd.