  • 11. Data: 2011-05-17 17:52:24
    Temat: Re: pęknięcia na słupku fundamentowym - trzask, prask i po wszystkim!
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "J-L-F" <j...@o...pl> napisał w wiadomości news:iqu5i9$r5o$1@news.onet.pl...

    > Nie mam doświadczeń w tej materii. Chcę się poradzić.

    No to ja powtórze pytanie kadara -czemu go nie wywalisz i nie dasz nowego?

    b.

  • 12. Data: 2011-05-17 18:20:39
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2011-05-17 19:52, Budyń pisze:
    > Użytkownik "J-L-F"<j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No to ja powtórze pytanie kadara -czemu go nie wywalisz i nie dasz nowego?

    Wywalenie słupka to ciężka i trudna robota i może nie trzeba tego robić?!
    Wykop słupka wpuszczonego na 1 metr w ziemię o fi 25 cm, bo tyle ma ten
    słupek w gruncie, naruszy ziemię w tym miejscu tak, że nic tam już nie
    wstawię w sposób stabilny, lub zaleję wielką dziurę kupą betonu!

    Może da się inaczej? Słupek się nie rozleciał, pękł tylko, jest
    zbrojony, trzy pręty stalowe fi 8 mm, może zabezpieczony odpowiednio i
    wzmocniony dwoma słupkami oddalonymi od niego o 0,3 m być może spokojnie
    będzie pracował?

  • 13. Data: 2011-05-17 19:36:27
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > trzy pręty stalowe fi 8 mm, może zabezpieczony odpowiednio i wzmocniony
    > dwoma słupkami oddalonymi od niego o 0,3 m być może spokojnie będzie

    A moze skuc czesc gornej czesci slupka bez ruszania zbrojenia i nadlanie tej
    czesci w nowym szalunku z zabetonowana kotwa ktora probowales wbic?

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2011-05-17 19:53:22
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2011-05-17 21:36, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "J-L-F"<j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A moze skuc czesc gornej czesci slupka bez ruszania zbrojenia i nadlanie tej
    > czesci w nowym szalunku z zabetonowana kotwa ktora probowales wbic?

    Ja idę dokładnie w tym kierunku.
    Tylko, po co rozbijać coś, co da się jeszcze zastosować - po odpowiednim
    potraktowaniu.

  • 15. Data: 2011-05-17 19:56:19
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ja idę dokładnie w tym kierunku.
    > Tylko, po co rozbijać coś, co da się jeszcze zastosować - po odpowiednim
    > potraktowaniu.

    Nie jestem pewien czy bedzie to latwiejsze, lepsze i tansze. Skuc mozesz
    sama gore na wysokosci pekniecia ew. nieco nizej. Te 25cm srednicy i
    powiedzmy pol metra w dol to przeciez zaden problem.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2011-05-18 08:26:10
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 16-05-2011 o 20:50:09 J-L-F <j...@o...pl> napisał(a):

    > Symetria nie jest potrzebna, bo i tak tych słupków nie będzie widać.
    > Odkopanie - to jest jakiś pomysł!

    Jak już odkopiesz, to się zastanów czy nie lepiej ten słupek rozwalić i
    wylać od nowa.. Skoro pękł przy uderzeniu młotem to rozwalenie go młotem
    udarowym nie powinno być trudne. Żadne inne rozwiązanie nie da Ci
    pewności, że jest OK. Co więcej - narobisz się przy wzmacnianiu a potem
    okaże się, że i tak słupek jest do niczego.. i co wtedy..

    --
    PZDR
    Shaman

  • 17. Data: 2011-05-18 17:37:18
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-05-18 10:26, Shaman pisze:

> [...]
    > pewności, że jest OK. Co więcej - narobisz się przy wzmacnianiu a potem
    > okaże się, że i tak słupek jest do niczego.. i co wtedy..

    Pekniecie - zakladam ze rysa jest pozioma - nadal przenosi
    sily pionowe. Po co zatem rozwalac? Wystarczy zadbac, by górna
    czesc nie "zeslizgnela" sie z dolnej - czyli oszalowac
    stawiajac dookola kilka desek, wetknac jakies prety i zalac
    betonem dookola.

    pozdro
    --
    A S

  • 18. Data: 2011-05-18 18:54:55
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2011-05-18 19:37, Andrzej S. pisze:

> [...]
    > czesc nie "zeslizgnela" sie z dolnej - czyli oszalowac
    > stawiajac dookola kilka desek, wetknac jakies prety i zalac

    I tak zrobię, dzięki!
    Zaleję dookoła słupek na metalowym ożebrowaniu, które będzie zawierało
    nie za gęsty układ prętów poziomych oraz solidne zwoje grubego drutu 'a
    la solenoid' wokół słupka.
    To powinno przywrócić pierwotne własności statyczne rozbitego słupka -
    głównym czynnikiem stabilizacji jest metal, beton robi za wypełniacz.

    W tym scenariuszu dodatkowe słupki nie są potrzebne.

    Jeszcze raz dziękuję,
    Jan

  • 19. Data: 2011-05-18 20:55:49
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 16 Maj, 18:30, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > hm...  miałbym wątpliwości, chyba jednak jakiś konstruktor powinien sie
    > wypowiedzieć.
    >
    > Po pierwsze jest kwestia jakie obciążenie ma przenosić ten słupek.- Ukryj cytowany
    tekst -

    > - Pokaż cytowany tekst -

    Zazywicowanie takiego slupka to bulka z maslem...
    Za to spawanie kontownikow, lub rozbieranie i wylewanie od nowa to 2-
    tyg pracy i duzo pieniedzy.

    Co ty Dyjor jestes taki nastawiony na komplikowanie ludziom zycia ???