  • 1. Data: 2011-05-16 09:29:34
    Temat: jak montować okna - czy koniecznie w warstwie ocieplenia?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Cześć, przymierzam się do tematu okien. Dzisiaj spotkałem się na budowie z
    pierwszym oferentem. Pytałem go o sposób montażu i stwierdził, że przy
    plastikowych oknach jeszcze nie spotkał się z montażem w warstwie
    ocieplenia. Widział taki sposób montażu jedynie przy oknach drewnianych,
    które mają gorsze parametry (??)

    Coś mi się tu nie widzi. Bo ZCW konkretny rodzaj ram ma mniejsze
    znaczenie. Bardziej chodzi o sposób zaizolowania dziury wyciętej w
    ociepleniu? Skorygujcie mnie jeśli się mylę.

    Mam ścianę 30cm z ceramiki poryzowanej (Porotherm Profi) i w projekcie
    12cm ocieplenia styropianem. Czy w takiej konfiguracji można montować okna
    w warstwie ocieplenia? Jest sens? Czy da się od strony technicznej?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-05-16 11:30:13
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-05-2011 o 11:29:34 Shaman <s...@o...com> napisał(a):

> [...]
    > plastikowych oknach jeszcze nie spotkał się z montażem w warstwie
    > ocieplenia. Widział taki sposób montażu jedynie przy oknach drewnianych,
    Następny geniusz karpat, skąd się ci 'fachowcy' biorą.

    > Coś mi się tu nie widzi. Bo ZCW konkretny rodzaj ram ma mniejsze
    > znaczenie. Bardziej chodzi o sposób zaizolowania dziury wyciętej w
    > ociepleniu? Skorygujcie mnie jeśli się mylę.
    Tak prawie, po prostu montując na wspornikach w osiepleniu zmniejszasz
    mostek przy ramie okna, mur ma wyższą temp.

    > Mam ścianę 30cm z ceramiki poryzowanej (Porotherm Profi) i w projekcie
    > 12cm ocieplenia styropianem.
    Mało, dałbym min 15.

    Czy w takiej konfiguracji można montować
    > okna w warstwie ocieplenia? Jest sens? Czy da się od strony technicznej?
    Wszystko się da, tylko masz do tego za gruby mur, okna szczególnie małe
    będą źle wyglądać od środka, przyjeło się montować okna w środku
    muru(mur+ocieplenie)
    jako optymalne optycznie, u ciebie to nie wyjdzie, a dodatkowo jeszcze
    montaż
    w ociepleniu jeszcze pogorszy wygląd.
    Ja zamontowałem na równo z murem ale mam szparę wkoło pomiędzy ramą a
    murem na około
    2-3cm którą wypełniłem pianką a do tego styro nasunąłem na ramę na 1cm, w
    ten sposób
    oddaliłem mur o zimeni zewn strony i zmniejszyłem ten mostek.

    Tak jak ty chcesz montowac to się robi w domach pasywnych ale wtedy byś
    musiał
    dać 30cm styro i wtedy by to jakoś w miarę wyglądało.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-05-16 11:48:49
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 16-05-2011 o 13:30:13 janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

    > Następny geniusz karpat, skąd się ci 'fachowcy' biorą.

    [ciach]
    > Mało, dałbym min 15.

    Cały czas mi taka myśl chodzi po głowie. Ale czy to nie spowoduje jakichś
    problemów z ew. odbiorem budynku?

> [...]
    >
    > Tak jak ty chcesz montowac to się robi w domach pasywnych ale wtedy byś
    > musiał dać 30cm styro i wtedy by to jakoś w miarę wyglądało.

    Dzięki za odpowiedź. Trochę mi rozjaśniłeś obraz. Zastanowię się nad
    ociepleniem 15cm i zamontuję okna licując z murem.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2011-05-16 11:53:53
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    Dnia 16-05-2011 o 13:30:13 janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):
    >Cały czas mi taka myśl chodzi po głowie. Ale czy to nie spowoduje jakichś
    >problemów z ew. odbiorem budynku?

    Nikt nawet na to nie spojrzy.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2011-05-16 12:08:34
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    >
    > Nikt nawet na to nie spojrzy.

    tez tak sadzę. Chyba ze masz pojebanego sąsiada który z liniją będzie mierzył 400cm
    od granicy, trzech sie nie doliczy i bedzie dymił :-) U mnie na wszelki wypadek
    budynek postawiłem 4,2m od granicy abo ja sasiada mam :-)

    b.

  • 6. Data: 2011-05-16 12:24:16
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 16-05-2011 o 14:08:34 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > mierzył 400cm od granicy, trzech sie nie doliczy i bedzie dymił :-) U
    > mnie na wszelki wypadek budynek postawiłem 4,2m od granicy abo ja

    hmm.. sąsiad paru desek nie chciał pożyczyć bo widział problem z
    późniejszym rozliczeniem - więc muszę uważać. Tym bardziej, że jestem od
    niego odsunięty o minimalną możliwą odległość 300cm. Jakby nie patrzeć 3cm
    to już 1%.. dla niektórych może to być zbyt wiele ;)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2011-05-16 17:30:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Shaman wrote:
> [...]
    > 12cm ocieplenia styropianem. Czy w takiej konfiguracji można montować
    > okna w warstwie ocieplenia? Jest sens? Czy da się od strony

    nie ma sensu :)

  • 8. Data: 2011-05-16 18:47:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Maj, 11:29, Shaman <s...@o...com> wrote:

    > Mam ścianę 30cm z ceramiki poryzowanej (Porotherm Profi) i w projekcie
    > 12cm ocieplenia styropianem. Czy w takiej konfiguracji można montować okna
    > w warstwie ocieplenia? Jest sens? Czy da się od strony technicznej?

    Wezmiesz jakies nowoczesne cieple okno (no bo chyba szajsu w warstwie
    ocieplenia nie chcesz dawac bo to wogole sensu by nie mialo :-) z
    profilem grubosci 8-9cm, wstawisz go w warstwe ocieplenia i glif na
    zewnatrz bedzie mial 3-4cm - fatalnie to bedzie wygladac. Musialby
    miec z 10cm przynajmniej - ja bym dal 20cm styro, wtedy jest sens
    montowac w warstwie ocieplenia :) Choc zawaliles ze masz mur 30cm, a
    nie przynajmniej 25cm jak juz z porothermu (ja taki mam ;) bo wtedy
    glify z obu stron maja lepsze proporcje :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-05-16 21:16:02
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-05-2011 o 14:24:16 Shaman <s...@o...com> napisał(a):

> [...]
    > niego odsunięty o minimalną możliwą odległość 300cm. Jakby nie patrzeć
    > 3cm to już 1%.. dla niektórych może to być zbyt wiele ;)
    to odsuń się tyle ile trzeba, ja tak samo zrobiłem budynek surowy
    tyczyłem na 4,2 ale potem dałem tylko 15cm.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2011-05-17 09:25:12
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 16-05-2011 o 20:47:21 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Choc zawaliles ze masz mur 30cm, a
    > nie przynajmniej 25cm jak juz z porothermu (ja taki mam ;) bo wtedy
    > glify z obu stron maja lepsze proporcje :)

    To zdanie wydaje mi się nielogiczne. 30cm to własnie JEST przynajmniej
    25cm (30 >= 25). Albo chciałeś napisać "co najwyżej 25cm" albo czegoś tu
    nie rozumiem.

    --
    PZDR
    Shaman