  • 1. Data: 2011-05-15 18:42:51
    Temat: Ile kosztuje wylanie podłogi i zrobienie sufitu?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Witam

    Tak oglądam ofertę domków szeregowych jednego dewelopera i jest zapisane, że
    trzeba sobie samemu wylac podłogi i otynkować sufity po ułożeniu wszelakich
    instalacji według własnego widzimisię.
    Niby ok, ale dodaję sobie do ceny zakupu te elementy...

    Pytanko o orientacyjny koszt tego co podali, co sobie samemu trzeba zrobić:
    - położenie tynku na suficie + gładź pod malowanie (120m2)
    - ułożenie izolacji z folii 0,2mm + styropian 10cm + wylanie 4cm warstwy
    wyrównającej (40m2 garażu i gospodarczego na dole)
    - ułożenie izolacji z folii + wylanie 4cm warstwy wyrównającej cementowej
    (120m2)
    - zrobienie izolacji 20cm wełną mineralną (minimum piszą pod blachodachówkę)
    + folia paraizolacyjna oraz zabudowa k-g (jakieś 60m2 bo spadzisty dach nad
    pomieszczeniem 40m2)

    Instalację grzewczą, elektryczną i wodne pi razy drzwi przeliczyłem już.
    Ścianki działowe też jestem w stanie przeliczyć.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2011-05-15 19:12:27
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Irokez napisał:

    [..]

    Czyli, że deweloper oddaje domy [szeregowe] w stanie surowym...
    To na wykończeniówkę dolicz sobie mniej więcej tyle, ile zapłacisz za
    kupienie takiego segmentu...

    Będzie pewnie dość blisko prawdy :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-05-15 19:25:14
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Tak oglądam ofertę domków szeregowych jednego dewelopera i jest zapisane,
    > że trzeba sobie samemu wylac podłogi i otynkować sufity po ułożeniu
    > wszelakich instalacji według własnego widzimisię.

    Wszystko zależy od ceny ...

    Chociaż takie oddawanie domów przez developera jest dość śmieszne ...

    Normalny developer oferuje kompleksową ofertę domów pod klucz lub w stanie
    developerskim.

    Sam zdecydowałem się kupić dom od developera właśnie ze względu że nie mam
    czasu/nerwów/układów i itd aby samodzielnie budować dom ...
    Dom będę mial oddany w stanie developerskim , dośc rozbudowanym ...

  • 4. Data: 2011-05-15 20:25:11
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > Czyli, że deweloper oddaje domy [szeregowe] w stanie surowym...
    > To na wykończeniówkę dolicz sobie mniej więcej tyle, ile zapłacisz za

    No tak sobie obejrzałem lokalik (hmm.. chyba demo bo porobione te "niuanse")
    a potem poczytałem co trzeba samemu...
    Na razie samo ogrzewanie to jakieś 12-15tyś wyjdzie (grzejniki plus piec
    2-funkcyjny gazowy i instalacja).
    Elektryka też kosztuje, postawię działówki to otynkować też trzeba itp itd.
    Pisze "lokal do wykończenia", ciekawe kogo ;)

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2011-05-16 06:58:55
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 15.05.2011 20:42, Irokez pisze:
> [...]
    > zapisane, że trzeba sobie samemu wylac podłogi i otynkować sufity po
    > ułożeniu wszelakich instalacji według własnego widzimisię.

    Hehe fajny deweloper:) za chwilę będzie można kupić sobie działkę od
    dewelopera + dom do samodzielnego wybudowania, według własnego widzimisię:)

  • 6. Data: 2011-05-16 16:11:47
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-15 22:25, Irokez pisze:
> [...]
    > Elektryka też kosztuje, postawię działówki to otynkować też trzeba itp itd.
    > Pisze "lokal do wykończenia", ciekawe kogo ;)

    Jak nie masz wylewek, to rób podłogówkę.
    Piec gazowy to jednofunkcyjny ze zbiornikiem CWU.

    Budowa to 40+20+40 (SSO, SSZ, wykończenie)

    M.

  • 7. Data: 2011-05-17 07:14:15
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Niby ok, ale dodaję sobie do ceny zakupu te elementy...
    >
    > Pytanko o orientacyjny koszt tego co podali, co sobie samemu trzeba

    25pln/m2 na gotowo

    >+ gładź pod malowanie (120m2)

    To zalezy jak zrobi tynkarz sufit, licz okolo 11/m2 (bez materialu),
    material ok 300pln

> [...]
    > wyrównającej (40m2 garażu i gospodarczego na dole)
    > - ułożenie izolacji z folii + wylanie 4cm warstwy wyrównającej cementowej

    Razem 160m2 wylewki z mixokreta ok 27pln/m2 na gotowo, do tego dolicz ok
    1tys
    na materialy.

    IMHO 4cm to cieniutko, trzeba bedzie dac albo plastyfikatory, albo siatke,
    albo
    to i to.

    > - zrobienie izolacji 20cm wełną mineralną (minimum piszą pod
    > blachodachówkę) + folia paraizolacyjna

    To juz zalezy od zasobnosci portfela :D
    Conajmniej 3tys plus robocizna srednio 10pln/m2

    >oraz zabudowa k-g (jakieś 60m2 bo spadzisty dach nad pomieszczeniem 40m2)

    Zabudowa KG - nastepne 2-3tys + material.

    > Instalację grzewczą, elektryczną i wodne pi razy drzwi przeliczyłem już.
    > Ścianki działowe też jestem w stanie przeliczyć.

    Scianki dzialowe wynegocjuj z develeporem zanim kupisz, niech wymuruje
    wszystko
    co trzeba w promocji dla klienta.

    Dolicz kanalizacje, wentylacje, parapety, podłogi, schody, drzwi, kominek
    itp itd

    A teraz najlepsze.:D
    Nie wazne jak policzysz to i tak bedzie za malo :-))

    Nie sugeruje sie podpowiedziami innych.

    Taki stan budynku pozwala na pelna adaptacje do wlasnych
    potrzeb a nie dostosowywanie do istniejacych rozwiazan
    i wkurzanie sie ze gniazdka nie tam gdzie trzeba, instalacja
    elektr. nie do konca ok, ze woda w innym miejscu, i mozna by tak
    ciagnac bez konca.
    Wiesz co jest i gdzie jest w scianach i w podlodze to najwiekszy plus.

    Pozdrawiam.
    Adams