  • 1. Data: 2011-05-15 15:48:30
    Temat: Uszczelniacz dekarski, jak wykonać obróbkę przy ścianie?
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Pytanie 1.

    Dekarz, który będzie wykonywać u mnie dach jako dobry uszczelniacz do
    obróbek komina polecił mi SikaFlex.
    Po wejściu na allegro znalazłem kilkanaście rodzajów uszczelniaczy
    Sikaflex. Który z nich najlepiej nadaje się do uszczelniania połączeń
    blacha-cegła ewentualnie blacha-styropian?

    Pytanie 2.
    Dach nad garażem dochodzi do ściany domu więc należy tam wykonać obróbkę
    i uszczelnić to. Pytając tegoż samego dekarza jak ma zamiar to wykonać
    zaproponował dwie wersje do przemyślenia.
    - przykleić na ścianę styropian, wtopić siatkę a następnie wykonać
    nacięcie w tym styropianie, wypełnić uszczelniaczem i włożyć w nie
    krawędź blachy obróbkowej;
    - blachę obróbkową przykręcić do muru a styropianem ją przykryć tak, że
    blacha "wyjedzie" spod styropianu i sięgnie pod dachówki.

    Którą wersję wybrać?

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-05-15 16:27:09
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Skimir napisał:

    > - blachę obróbkową przykręcić do muru a styropianem ją przykryć tak, że
    > blacha "wyjedzie" spod styropianu i sięgnie pod dachówki.

    Podobnie zrobić przy kominie...
    Naciąć kątówką cegłę obróbki komina i wpuścić tam kilka cm blachy, tak
    by blacha wyjeżdżała spod cegieł - wtedy woda nie ma szans znaleźć się
    pod blachą, bo po niej spłynie. U mnie majster tak właśnie zrobił i nic
    nie cieknie. Ponadto komin zrobił w taki sposób, że ma on ku górze takie
    jakby schodki - rozszerza się ku szczytowi a na samą górę założona jest
    blacha w taki sposób, że z każdej strony blacha wystaje poza obrys
    najwyższego schodka na jakieś 2 - 3 cm. tym samym woda nie skapuje po
    ściance komina a już prosto na dach.

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-05-15 17:01:07
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-05-15 18:27, robercik-us pisze:

    > Podobnie zrobić przy kominie...
    > Naciąć kątówką cegłę obróbki komina i wpuścić tam kilka cm blachy, tak

    Z obróbką komina nie będzie problemu. Będzie wykonana tak jak piszesz.

    Bardziej chodzi mi o obróbkę styku dachu z elewacją (dach garażu
    dochodzi do ściany szczytowej budynku "głównego").

    --
    M.

  • 4. Data: 2011-05-17 06:26:27
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Skimir napisał:
    > Witam
    >
    > Pytanie 1.
    >
    > Dekarz, który będzie wykonywać u mnie dach jako dobry uszczelniacz do
    > obróbek komina polecił mi SikaFlex.

    Bo to dobry uszczelniacz jest.

    > Po wejściu na allegro znalazłem kilkanaście rodzajów uszczelniaczy
    > Sikaflex. Który z nich najlepiej nadaje się do uszczelniania połączeń
    > blacha-cegła ewentualnie blacha-styropian?

    Wg mnie 11FC

    pozdrawiam
    rafał