  • 1. Data: 2011-05-15 10:43:38
    Temat: taras na dachu - jak ?
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    Witam
    Mieszkam w dosc duzym parterowym domie. kombinuje co by chociaz nad czescia
    zrobic taras. dach o spadku kilku st pokryty papą. Jakie ekenomiczne i
    wmiare trwle propozycje ? - deski na jakis dystansach ?
    jesli tak to jak to czy w zime nei bedzie problemu ? przy roztopoach itd
    zdarza sie ze miejscami woda tam stoi. moze jakas robieralna konstrukcja i
    rozkladana na sezon letni ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-05-15 16:51:19
    Temat: Re: taras na dachu - jak ?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    nie radze.
    bedziesz latal dach co miesiac jak na papie postawisz cokolwiek.

  • 3. Data: 2011-05-15 17:01:08
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:iqp0a8$ug7$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > nie radze.
    > bedziesz latal dach co miesiac jak na papie postawisz cokolwiek.
    A nie ma w takim razie czegos sprytnego czym moglbym "pokryc" ta pape ?
    ewentualnie jakby postawic to nie na papie a powiedzmy na kliku slupkach
    zamontowanych na dachu ?
    Mysle ze wystarczy tylko nad garazem bo jest duzy jakies 50m2

  • 4. Data: 2011-05-15 19:28:56
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    moze jak zbudujesz konstukcje z belek ktore przeniosa ciezar a nie beda beda
    powodowac ruchow po papie to moze....
    a dach przystosowany do obciazen?
    5-6 osob na kilku metrach to juz moze byc pol tony:P

  • 5. Data: 2011-05-15 21:01:26
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Co z odprowadzaniem wody, jest jakas koncepcja?

    KADAR

  • 6. Data: 2011-05-18 14:28:53
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:iqp9ho$3t9$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > moze jak zbudujesz konstukcje z belek ktore przeniosa ciezar a nie beda
    > beda powodowac ruchow po papie to moze....
    > a dach przystosowany do obciazen?
    > 5-6 osob na kilku metrach to juz moze byc pol tony:P
    Dla zachety do dyskusji zrobilem kilka zdjec "tarasu" :)
    https://picasaweb.google.com/kawomat/18Maj2011TarasN
    aDachu?authkey=Gv1sRgCKT23-vGsZyS1AE#

    tak jak pisalem chcialbym zrobic tylko nad garazem.
    Co do obciazenia uzgodnie to jeszcze ale wydaje mi sie ze nie bedzie
    problemu.
    Bardzo prosze o jakies podpowiedzi jak ugryzc temat. Jestem laikiem -
    myslalem wlasnie wstepnie o kilku belkach drewnianych ktore nie lezaly
    bezposrednio na papie ale byly zamocowane na kilku wspornikach
    przykreconych do dachu. do belek przybite deski i cala konstrukcja wisialaby
    jakby w powietrzu Bardzo glupio mysle ? Obecny system odprowadzania wody
    neiu sprawdzilby sie ?
    Mysle tylko jak to zime przetrzyma. inna sprawa to jak widac duzo drzew i
    jak sprzatac ten dach.
    Znajac zycie pewnie zaraz dowiem sie ze jednak nie jest to takie proste ;)
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-05-18 17:54:37
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Jest taka firma, ktora ma caly system izolacji dachow i robienia
    ogrodow na nich.

    KADAR

  • 8. Data: 2011-05-18 21:42:37
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > Jest taka firma, ktora ma caly system izolacji dachow i robienia
    > ogrodow na nich.

    Znalazlem cos takiego :
    http://www.buzon.com.pl/dachy.html

    System wspornikow do podlóg podniesionych..
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2011-05-18 22:19:51
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    temat komplikuje u ciebie ta polamana jedna sciana (ten zygzak na dachu).
    ale jak juz mialbym sie uprzec zeby to robic to zrobilbym tak:
    -sprawdzilbym jakie obciazenie moze przyjac strop.
    -sprawdzilbym jak ida belki stropowe
    -ulozylbym legary poprzecznie do belek stropowych i przymocowalbym do
    dachu(stropu bo to stropodach chyba) na kołki co jakies 2m (akurat nie ma
    ryzyka duzego ze to zjedzie bo maly spadek jest).
    -legary bardzo sowicie bym zapacial na calej dlugosci masa bitumiczna
    - po wyschnieciu ustalilbym jak nalezy podniesc poszczegolne legary zeby byl
    poziom podlogi tarasu
    -wyrownac nakladajac nastepna belke/deske (delikatny spadek bym zachowal!)
    -odeskowac.

    problemy do rozwiazania: jesli legary by szly poprzecznie do spadku dachu to
    co zrobic z odprowadzaniem wody (legary by blokowaly splywanie wody do
    rynny).
    jakie obciazenie by ten dach wytrzymal? ciezar konstriukcji i ludzi nie moze
    przekroczyc bezpiecznego marginesu (slowem musi byc zapas). jak duzy spadek
    zrobic podlogi zeby woda najlepiej po niej splywala (cos jakby drugi dach -
    na podlodze polozylbym np. wykladzine zeby to bylo szczelniejsze).

    OT: ta sosna(?) co rosnie przy garazu jakies 30cm nie wysadza ci
    fundamentow?

  • 10. Data: 2011-05-19 09:05:57
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    Witam
    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ir1gm6$lmp$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > temat komplikuje u ciebie ta polamana jedna sciana (ten zygzak na dachu).
    Garaz byl kiedys dobudowany jakies 15 lat temu wraz z rozbudowa domu.

    > ale jak juz mialbym sie uprzec zeby to robic to zrobilbym tak:
    > -sprawdzilbym jakie obciazenie moze przyjac strop.
    > -sprawdzilbym jak ida belki stropowe
    Dzieki za rady. znajde plany i sprawdze jak jest. A jak juz myslisz ze te
    legry to bezposrednio na pape czy np przez te wsporniki co dalem linka ?

    > OT: ta sosna(?) co rosnie przy garazu jakies 30cm nie wysadza ci
    > fundamentow?

    Jest faktycznie dosc blisko. Na szczescie od powstania garazu jakies 15 lat
    temu nic sie nie dzieje (przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo ;) )