  • 1. Data: 2011-05-15 12:05:42
    Temat: Ogrodzenie tanim kosztem
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Witam !

    Mam do ogrodzenia około 90m działki , dokładnie 3 boki , bo jeden bok został
    już ogrodzony przez sąsiadkę.

    Dwa boki będą zapewne z siatki 1,5m wysokości+ podmurówka systemowa (lub bez
    podmurówki).
    Te dwa boki sądzę że damy sobie radę zrobić we własnym zakresie.
    Przód będzie inny.

    Na poczatku przód mieliśmy zlecić wykonanie gościowi który mieszka kilka
    domów dalej i wszystkim robił ogrodzenie. Powodem było to że wymaga to
    wylewania podmurówki + później cegła (klinkier) + mocowanie i spawanie.
    Niestety otrzymalem "kosztorys" i okazało się że cena jak dla mnie zbyt
    wysoka (tak na szybko wyszło że cena robocizny + materiały (cegła , beton ,
    żwir , zaprawa murarska) to około 4000-4500zł ..
    Cena bez bramy , furtki , przęseł , slupków i itd ...

    Pomyślałem więc czy nie da się zrobić także przodu z gotowej systemowej
    podmurówki ?

    Tylko nie wiem czy się da ...

    Przęsła mają po 1250x2000cm , słupki do przęseł 50x50x2000 , slupki do bramy
    70x70x2200

    Nie ukrywam że korzystając z gotowej podmurówki zapewne samy damy sobie
    radę. Wystarczyło by tylko wykopać dziury wlać beton zamocować gotowy
    łącznik i zamocować podmurówkę.
    Przęsła tez można mocować za pomocą uchwytów ...

    Tyle że nie widziałem nigdzie takiego rozwiązania :(

    Chodzi mi o to aby taką samą podmurówkę i ten sam system montażu/połączeń co
    stosuje się w ogrodzeniu siatkowym/panelowym "przesieść" na ogrodzenie z
    przęseł metalowych , no chyba że są jakies przeciwskazania (wywróci się
    brama , ogrodzenie i itd ...)

    Ogrodzenie jednak siatkowe/panelowe jest dużo lżejsze niż ogrodzenie z
    gotowych przęsel metalowych , ale może to wytrzyma ?

    Tyle że nie chciałbym robić "testów" na sobie , bo na eksperymenty szkoda
    kasy :(