  • 51. Data: 2011-01-18 21:50:01
    Temat: Re: pilarki lancuchowe elektryczne - halas
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 23:08:11 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

    > One nadal są "prądu stałego" - przynajmniej chwilowo stałego. W żaden
    > sposób nie korzystają z faktu że prąd może być przemienny.

    Nie korzystają, jednak są nieco inaczej konstruowane. Dodam, że prąd
    przemienny w takowych przeszkadza.

    > Szeregowym. Bocznikowy jest trudniejszy do zastosowań AC - bo różny
    > stosunek L/R wirnika i stojana może cazę pola magnetycznego między nimi
    > kręcić. W szeregowym pola wirnika i stojana są ściśle związane - bo
    > płynie przez ich uzwojenia dokładnie taki sam (plus minus pojemności
    > rozproszenia ale nie czepiajmy się szczegółów istotnych na HF przy 50
    > Hz...) prąd.

    Wybacz, ale nie widziałem jeszcze w żadnym znanym mi elektronarzędziu
    innego silnika, niż bocznikowy. Od odkurzaczy po piły.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 52. Data: 2011-01-19 08:53:19
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 16 Sty, 22:36, Skimir <p...@M...onet.pl> wrote:

    > Tutaj nie ma dyskusji o przewadze pilarek elektrycznych nad spalinowymi.
    > Tu się roztrząsa porównanie pilarek elektrycznych z najtańszymi
    > spalinówkami.

    Skreśl słowo "najtańszymi" i będzie git.
    Porównujemy markowe elektryczne z markowymi spalinówkami (możemy i
    porównywać niemarkowe, nie ma sprawy), jedyne założenie to
    porównywalna moc.

    J.

  • 53. Data: 2011-01-19 09:35:04
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-01-19 09:53, Jarek P. pisze:

    > Skreśl słowo "najtańszymi" i będzie git.
    > Porównujemy markowe elektryczne z markowymi spalinówkami (możemy i
    > porównywać niemarkowe, nie ma sprawy), jedyne założenie to
    > porównywalna moc.

    Moc to nie wszystko. W przypadku pilarki spalinowej bardzo duże
    znaczenie ma szybkość wchodzenia na obroty. A z tym różnie bywa - fakt,
    często jest to kwestia regulacji gaźnika.
    Kolejną sprawą jest działanie sprzęgła - też może być lepsze lub gorsze.

    Inna rzecz to jakość wykonania i materiały. Np. Husqvarna z przedziału
    "domowego" jest zrobiona z plastiku a podobny mocowo model ale z linii
    "profesjonalnej" jest wykonany ze stopów aluminium.

    Sama moc to połowa sukcesu.

    --
    M.

  • 54. Data: 2011-01-19 12:08:25
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 19 Sty, 10:35, Skimir <p...@M...onet.pl> wrote:

    > Moc to nie wszystko. W przypadku pilarki spalinowej bardzo duże
    > znaczenie ma szybkość wchodzenia na obroty.

    Na szybkość wchodzenia na obroty elektrycznej nie narzekam.

    > Inna rzecz to jakość wykonania i materiały. Np. Husqvarna z przedziału
    > "domowego" jest zrobiona z plastiku a podobny mocowo model ale z linii
    > "profesjonalnej" jest wykonany ze stopów aluminium.

    Dobra, ale nie porównujmy elektrycznych pił "domowych" (są wogóle
    elektryczne profi?) z profesjonalnymi spalinówkami, bo to nieuczciwa
    konkurencja by była :)
    Powtórzę wcześniej podawany własny argument: mam "domowego"
    elektrycznego McCullocha, mój ojciec ma małego spalinowego Stihla, z
    serii popularnej, nie profi. Obie piły mają taką samą moc silnika i
    długość prowadnicy. Pracowałem jedną i drugą i szczerze mówiąc nie
    widzę specjalnej różnicy w jakości pracy, natomiast różnica w
    prostocie obsługi i czasie przygotowania do pracy jest ogromna. Na
    korzyść elektrycznej oczywiście.

    J.

    J.

  • 55. Data: 2011-01-19 13:01:54
    Od: "Mathew Kosecki" <f...@g...pl>

    Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Mnie sie jeszcze zadna spalinowka nie zepsula, ale fakt - smrod i halas sa
    > trudne do zniesienia. Ostatnio kombinowalem nawet nad podpieciem tlumika od
    > jakiegos Komara, ale poleglem na obliczaniu pojemnosci :)
    >
    > Ile placiles za te "tania OBI"? Widzialem dzis pilarki Partner po 400-500
    > zlotych (wlascicielem marki i dostawca serwisu jest Husqvarna).

    Kupiłem partnera w Obi w bardzo okazyjnej promocji. Świetnie pracuje, z tym
    ,że nie miałem doświadczenia wcześniej z innymi łańcuchówkami i nie piłuję
    dużo, do 5m3 na sezon. Jedyne do czego mam zastrzeżenie to że idzie sporo
    oleju do smarowania łańcucha, pewnie się to gdzieś reguluje a ja lama jestem
    :-). Tak czy inaczej przerżnął 3 takie sezony i się nie popsuł.

  • 56. Data: 2011-01-20 20:24:01
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Jarek P. napisał(a):

    > widzę specjalnej różnicy w jakości pracy, natomiast różnica w
    > prostocie obsługi i czasie przygotowania do pracy jest ogromna. Na
    > korzyść elektrycznej oczywiście.

    Powiem tak:
    Jeśli do roboty masz tylko jakieś okrągłe klocki, które masz pociąć na
    takie nadające się do spalenia i wcześniej te klocki ułożysz ładnie tak
    aby pracować pilarką tylko z jednej strony to może elektryk da radę.

    Jeśli z piłą będziesz chodzić, nawet nie na jakieś większe odległości -
    to kabel będzie wkurzać.
    Pilarka elektryczna jest jakby to powiedzieć, mniej "operatywna".

    --
    M.

  • 57. Data: 2011-01-21 18:00:55
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli z piłą będziesz chodzić, nawet nie na jakieś większe odległości - to
    > kabel będzie wkurzać.
    > Pilarka elektryczna jest jakby to powiedzieć, mniej "operatywna".

    A nie, to nie ulega wątpliwości, do zastosowań mobilnych - tylko spalinówka!

    J.