  • 1. Data: 2011-01-12 12:28:14
    Temat: Pytanie o ceny dachu
    Od: "unet" <t...@W...gazeta.pl>

    Witajcie,

    aktualnie zaczynam zbierac oferty/kosztorysy na pokrycie dachu i tak sie
    chcialem Grupy poradzic co do rzedow wielkosci cen jakie otrzymalem, czy nie
    odbiegają znaczaco od ogolnie przyjetych.

    Kilka parametrow:

    Dach: dwu-spadowy, 40st, 2 jaskolki, 7 okien polaciowych, lacznie 240m2
    Pokrycie: dachowka ceramiczna

    1) Oferty oscyluja wokol 27kPLN i zawieraja: pelne pokrycie dachowka Roben
    bornholm miedziana angoba wraz z dodatkami (czyli gasiory, skrajne, dachowki
    wentylacyjne, spinki...), 7 okien Fakro FTS, pelne orynnowanie metal

    2) Oferty na wykonawstwo czyli polozenie dachowki, okien i rynien (wykonawca
    SSO zostawia dom "pod papa") oscyluja wokol 35PLN/m2 + 150PLN za kazde okno

    Celowo napisalem o rzedach wielkosci cen, bo jak na razie oferty roznia sie
    +-10% i nie wiem czy dalej szukac?

    Pozdrawiam, unet.

  • 2. Data: 2011-01-19 13:48:37
    Temat: Re: Pytanie o ceny dachu
    Od: "piotr.placzek" <p...@o...pl>

    u mnie dach 380m2

    robocizna za foliowanie, łaty kontr-łaty, ułożenie dachówki, wszelkie
    obróbki blacharskie jakie są wymagane przy tego typu pracach - słowem
    dach na gotowo - 18 000zł, wychodzi 47zł brutto za 1m2 dachu. Ekipa z
    miasta Łodzi pochodzi :-).
    Okien dachowych nie mam, ale dach do najprostszych nie należny.

    Materiał - Dachówka ceramiczna TonDach Angoba wraz z wszystkimi
    dodatkami, gąsiorem, 6 kominami w dachówkach, itp - ~34 tyś brutto z
    dobrą folią (membraną).

    Poszukaj, materiał mozna kupić w okazyjnych cenach na wszelakich targach
    budowlanych. W zeszłym roku w łodzi była promocja na dachówki tondachu -40%.

    /piotr

  • 3. Data: 2011-01-19 14:56:48
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "piotr.placzek" <p...@o...pl> wrote in message
    >u mnie dach 380m2
    >
    > robocizna za foliowanie, łaty kontr-łaty, ułożenie dachówki, wszelkie
    > obróbki blacharskie jakie są wymagane przy tego typu pracach - słowem

    I jeszcze trzeba to umieć dopilnować żebu za rok nie ciekło.
    Oj wiele przed tobą :-)
    W trzecim roku bedziesz ekspertem od dachu i możliwych fuszerek :-)

  • 4. Data: 2011-01-19 15:11:06
    Od: "piotr.placzek" <p...@o...pl>

    W dniu 2011-01-19 15:56, kiki pisze:

    > "piotr.placzek" <p...@o...pl> wrote in message

    > I jeszcze trzeba to umieć dopilnować żebu za rok nie ciekło.
    > Oj wiele przed tobą :-)
    > W trzecim roku bedziesz ekspertem od dachu i możliwych fuszerek :-)

    Masz rację, dlatego warto brać jakąś sprawdzoną ekipę dekarzy a nie pana
    Zenka spod sklepu, który umie trochę murować, a i dachówkę położyć to
    dla niego nie problem.
    Warto też zrobić to na fakturę aby mieć podstawę do ewentualnych
    roszczeń gwarancyjnych.

  • 5. Data: 2011-01-19 20:54:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "piotr.placzek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Warto też zrobić to na fakturę aby mieć podstawę do ewentualnych roszczeń
    > gwarancyjnych.

    Rozweselaja mnie takie teksty.
    Znam sporo przypadków robot z fakturami w których nie mozna wyegzekwowac
    naprawy gwarancyjnej. A ja na całą budowe od żadnej z ekip nie brałem
    faktue(bo i po co mi one) a jak trzeba było cos poprawić to problemow nie
    było. i podejrzewam nawet dzisiaj po prawie 3 latach jakbym zadzwonił to
    poprawia swoje ew. błedy. Trzeba brać jednak sprawdzonych ludzi i tu czasmi
    tzw. Zenkowie są lepsi od Firm w których pracownicy zmieniają sie z
    miesiąca na miesiac.