eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieplastyki, miedz, ocynk - jaki materiał na instalacje wodną? › Re: plastyki, miedz, ocynk - jaki materiał na instalacje wodną?
  • Data: 2010-02-28 21:44:52
    Temat: Re: plastyki, miedz, ocynk - jaki materiał na instalacje wodną?
    Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hmdpoa$v99$1@news.onet.pl...

    > a zeby gdzies taka rura pekla (plastik czy pex) to jeszcze nie slyszalem,
    > nieszczelnosci jak juz to tylko na zlaczkach

    no to już słyszysz. Na przestrzeni ostatnich 2 lat wykonałem ok 20 napraw
    rur plastikowych PCV w technologii łączonej przez klejenie i dwie naprawy
    PEX-a z końcówkami zaciskanymi. W jednym przypadku powodem uszkodenia były
    ruchy budynku i wydłużenia termiczne rur- jakiś idiota nie dość że zrobił
    ogrzewanie na genowie to jeszcze zatopił ja na sztywno w posadzce bez
    żadnych kompensacji. Po kilku latach gdy materiał skruszał - pierdyknęło
    naraz w 3 miejscach.
    W jednym przypadku powodem uszkodzenia była degeneracja termincza rur
    genowa- do rur do zimnej wody cofnął się kilkukrtonie wrzątek z ogrzewacza
    przepływowego elektrycznego. Materiał zaczął "płynąć", ścianki rury stały
    się cienkie na skutek ciśnienia wodu i pęcznienia rur. Pewnego pięknego dnia
    ciśnienie wody i zapewne uderzenia hydrauliczne rozwaliły rurę i pokazowo
    zalało mieszkanie klienta i jego sąsiada piętro niżej.
    Reszta uszkodzeń powstała na skutek zamarznięcia wody w rurach. W pexach
    rozszczelniło złączki zaciskane i genowę rozrywało.
    --
    Jackare