    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: płyta fundamentowa a odkurzacz centralny
    Date: Wed, 8 May 2013 11:15:17 +0200

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Planowanie przed budowlane w pełni, dziś na tapecie odkurzacz centralny.

    > Budynek na płycie, płyta na styrodurze, na płycie bezpośrednio podłoga
    > właściwa.
    > Kanalizacja pójdzie bezpośrednio przez płytę w dół
    > woda - tu się jeszcze trochę waham, ale raczej ciepłą wodę puszcze w
    > płycie, zimną pod płytą, wszytko alupexem.
    > Ale którędy puścić instalacje od odkurzacza centralnego?
    > jest ona trochę za gruba aby podcinać ściany(a może nie?) płytę też by
    > osłabiła, pod płytą?

    Pod płytą o przejścia przez płytę zrób w otulinie aby tłumić dźwięki.

    PS. A może zrezygnować z odkurzacz centralnego i zastąpić go _dwoma_ małymi
    po jednym na piętro?

    Planowałem odkurzacz centralny, więc testowo pomieszkałem przez dwa miesiące
    w domu gdzie taki odkurzacz działa od lat. Użytkowo wąż jest bardzo
    nieporęczny. Jak chcesz odkurzyć coś w roku pokoju na końcu korytarza to
    musisz go całego _delikatnie_ rozwinąć. Jak będziesz to robił niedelikatnie
    to poniszczysz ościeżnice i meble. Do odkurzania schodów jest całkowitą
    porażką - wąż jest ciężki i nieporęczny i niszczy krawędzie schodów.

    Jakiś czas później zupełnie przypadkiem pomieszkałem przez dwa tygodnie w
    domu z innym rozwiązaniem: dwa zwykłe małe odkurzacze podpięte na stałe i
    chowane do szafy (gniazdko w szafie) i to było bardzo wygodne rozwiązanie. W
    razie potrzeby wystarczyło wyciągnąć lekki odkurzacz i zanieść do pokoju po
    drodze rozwijając kabel. Włączyć i wrócić naciskając przycisk automatycznego
    zwijania kabla. Prosto, bez wysiłku i bez obijania mebli i ościeżnic.

    Pozdrawiam
    Ergie