    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 18 Apr 2017 15:25:24 -0700 (PDT)
    Subject: Re: płyta fundamentowa - kiedy mogę kołkować styro?
    From: Tornad <t...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 kwietnia 2017 22:49:31 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > ze styro był robiony szalunek tracony - jednak do lania plyty zrobiony jeszcze byl
    tradycyjny by się nie rozlazlo.
    > Po ściągnięcu tradycyjnego szalunku płyty styro gdzie nie gdzie odchodzą od płyty
    dlatego chce to przykołkować

    > http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachment
    id=386506&d=1492066090
    > http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachment
    id=386369&d=1491885461
    > http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachment
    id=385779&d=1491240929
    > http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachment
    id=384994&d=1490388686
    > http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachment
    id=384798&d=1490171422
    > http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachment
    id=384073&d=1489573783

    > uciu
    Ja bym się wstrzymal z tym ociepleniem. Może lepiej poczekać gdyż beton w
    temperaturach poniżej 10 stopni wiaze bardzo powoli a poniżej temperatury 5
    stopni w ogole nie wiaze. Regula, ze beton po trzech dniach uzyskuje polowe
    swojej wytrzymalosci docelowej jest wazna dla temperatur letnich czyli w dzień
    20 stopni noca 10. Mozesz wykonać probe wiercenia; jak w czasie wiercenia
    zauważysz pekniecia czy inne odlupywania się kawalkow, to należy poczekać az
    beton zwiaze w stopniu zapewwniajacym jego pozniejsza wytrzymalosc i co ważne,
    szczelnosc. A to, ze chłopcy będą się troche bardziej przy wierceniu meczyc, to
    już ich problem.
    Zwrocilbym tez uwagę na potrzebe zwilżania betonu przynajmniej w pierwszych
    dniach po wylaniu. Dopiero jak powierzchnia betonu przeschnie, można do niego
    cos kleic bo na mokry, w sensie nie zwiazany, zaden normalny klej się go nie
    czepi. Dlatego to planowane kolkowanie jest wskazane.

    Pzdr
    Tornad