  • 1. Data: 2017-04-18 22:06:35
    Temat: płyta fundamentowa - kiedy mogę kołkować styro?
    Od: uciu <a...@g...com>

    Hej,

    płyta fundamentowa wylana 10kwietnia
    24-25cm gruba
    B30
    pod nią XPS
    temperatury w granicach 8* średnia dzień/noc (nie licząc teraz....0*)

    Przydałoby mi się już zakolkować styro na ocieplenie tej płyty, przeciągnąć
    klejem/siatką i zasypać wszystko na gotowo - mogę już wiercić w tej plycie???
    Czy lepiej się jeszcze wstrzymać?

    uciu

  • 2. Data: 2017-04-18 22:32:25
    Temat: Re: płyta fundamentowa - kiedy mogę kołkować styro?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 kwietnia 2017 22:06:36 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    klejem/siatką i zasypać wszystko na gotowo - mogę już wiercić w tej plycie???

    a foty to gdzie? a tego styro to nie lepiej przykleic?

    b.

  • 3. Data: 2017-04-18 22:33:03
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, April 18, 2017 at 10:06:36 PM UTC+2, uciu wrote:

    > Przydałoby mi się już zakolkować styro na ocieplenie tej płyty, przeciągnąć
    klejem/siatką i zasypać wszystko na gotowo - mogę już wiercić w tej plycie???
    > Czy lepiej się jeszcze wstrzymać?

    a w jakim celu to kolkowac? teoretycznie to na elewacji do 4 pieter kolki sa
    zbyteczne...

  • 4. Data: 2017-04-18 22:34:54
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    klejem/siatką i zasypać wszystko na gotowo - mogę już wiercić w tej plycie???

    Jasne, ze mozesz. Najwiekszy wzrost wytrzymalosci beton zyskuje w ciagu
    pierwszych kilku dni od wylania. Po tygodniu to juz mozesz na to czolgiem
    wjezdzac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2017-04-18 22:49:29
    Od: uciu <a...@g...com>

    ze styro był robiony szalunek tracony - jednak do lania plyty zrobiony jeszcze byl
    tradycyjny by się nie rozlazlo.
    Po ściągnięcu tradycyjnego szalunku płyty styro gdzie nie gdzie odchodzą od płyty
    dlatego chce to przykołkować

    http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachment
    id=386506&d=1492066090
    http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachment
    id=386369&d=1491885461
    http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachment
    id=385779&d=1491240929
    http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachment
    id=384994&d=1490388686
    http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachment
    id=384798&d=1490171422
    http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachment
    id=384073&d=1489573783

    uciu

  • 6. Data: 2017-04-18 22:58:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 kwietnia 2017 22:49:31 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    tradycyjny by się nie rozlazlo.
    > Po ściągnięcu tradycyjnego szalunku płyty styro gdzie nie gdzie odchodzą od płyty

    Lepiej klej do styro w piance wstrzyknij i po klopocie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2017-04-18 23:00:06
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    tradycyjny by się nie rozlazlo.
    > Po ściągnięcu tradycyjnego szalunku płyty styro gdzie nie gdzie odchodzą od płyty

    tak na oko - nie kolkuj tylko krawędziowo przyklej pianką niskorozprężną. Najlepiej
    byloby nie psuc tego ocieplenia. Ale zasadniczo to juz mozna wiercic, byle nie przy
    krawedzi betonu.

    b.

  • 8. Data: 2017-04-19 00:25:24
    Od: Tornad <t...@g...com>

> [...]
    tradycyjny by się nie rozlazlo.
    > Po ściągnięcu tradycyjnego szalunku płyty styro gdzie nie gdzie odchodzą od płyty

    Ja bym się wstrzymal z tym ociepleniem. Może lepiej poczekać gdyż beton w
    temperaturach poniżej 10 stopni wiaze bardzo powoli a poniżej temperatury 5
    stopni w ogole nie wiaze. Regula, ze beton po trzech dniach uzyskuje polowe
    swojej wytrzymalosci docelowej jest wazna dla temperatur letnich czyli w dzień
    20 stopni noca 10. Mozesz wykonać probe wiercenia; jak w czasie wiercenia
    zauważysz pekniecia czy inne odlupywania się kawalkow, to należy poczekać az
    beton zwiaze w stopniu zapewwniajacym jego pozniejsza wytrzymalosc i co ważne,
    szczelnosc. A to, ze chłopcy będą się troche bardziej przy wierceniu meczyc, to
    już ich problem.
    Zwrocilbym tez uwagę na potrzebe zwilżania betonu przynajmniej w pierwszych
    dniach po wylaniu. Dopiero jak powierzchnia betonu przeschnie, można do niego
    cos kleic bo na mokry, w sensie nie zwiazany, zaden normalny klej się go nie
    czepi. Dlatego to planowane kolkowanie jest wskazane.

    Pzdr
    Tornad

  • 9. Data: 2017-04-19 07:02:12
    Od: uciu <a...@g...com>

    między EPS a płytą jest jeszcze folia... wiec musałbym tego kleju dać w jedną i drugą
    szczeline - pi\otem czymś mocno docisnąć.
    Mam obawy do tego wiercenia, jak pisze tu Tornad.
    Wstrzymam się jeszcze do przyszłego tygodnia.

    Plan miałem taki ze zakołkować po 2 kołki na plyte, nałożyć siatke/klej i już o tym
    zapomnieć;-)

    NO ale poczekamy.

    uciu

  • 10. Data: 2017-04-19 09:20:42
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-19 o 07:02, uciu pisze:
> [...]
    > Wstrzymam się jeszcze do przyszłego tygodnia.
    >
    > Plan miałem taki ze zakołkować po 2 kołki na plyte, nałożyć siatke/klej i już o tym

    Pierwsze pytanie po co chcesz kołkować? to będzie częściowo obsypane
    gruntem a ssanie wiatru tam nie występuje. Daj tylko piankę do klejenia
    styro od góry.
    Jeśli chcesz robić siatkę i klej to zrób to jak będzie robił opaskę
    przeciwwysadzinową, po co grzebać tan dwa razy.

    Drugie to folia na piasku, moim zdaniem w tym miejscu chyba nie do końca
    tam pasuje. Chyba że paroprzepuszczalna w kierunku do gruntu ale to moje
    zdanie :-)