  • 11. Data: 2017-04-19 10:39:56
    Temat: Re: płyta fundamentowa - kiedy mogę kołkować styro?
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 kwietnia 2017 09:20:16 UTC+2 użytkownik lleeoo napisał:

    > Jeśli chcesz robić siatkę i klej to zrób to jak będzie robił opaskę
    > przeciwwysadzinową, po co grzebać tan dwa razy.
    >
    > Drugie to folia na piasku, moim zdaniem w tym miejscu chyba nie do końca
    > tam pasuje. Chyba że paroprzepuszczalna w kierunku do gruntu ale to moje
    > zdanie :-)

    miedzy xps a płytą jest folia wiec nie jak to jest przykleić pianką
    mam to obkopane bo chciałem robić opaske od razu nikt tu nie pisałem, że ma być 2 raz
    kopane - pisałem ze chce zrobić na gotowo by tego już nie ruszać a wiec klej siatka i
    opaska.
    Nigdzie tam nie ma foli na piasku.
    Folia lezy na XPS i jest wywinięta do góry na buty z EPS.

    uciu

  • 12. Data: 2017-04-19 11:09:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 19 kwietnia 2017 09:20:16 UTC+2 użytkownik lleeoo napisał:
    >Chyba że paroprzepuszczalna w kierunku do gruntu ale to moje
    > zdanie :-)

    a to w ogóle takie są? mało prawdopodobne

    b.

  • 13. Data: 2017-04-19 11:21:44
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-19 o 11:09, Budyń pisze:

    > a to w ogóle takie są? mało prawdopodobne
    >

    > b.

    Nie jestem pewien ale sama idea stosowania w tym miejscu szczelnej wanny
    z folii jest dla mnie niezrozumiała. A widziałem już to kilka razy w
    budynkach na płycie fundamentowej.

  • 14. Data: 2017-04-19 11:37:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 kwietnia 2017 11:21:16 UTC+2 użytkownik lleeoo napisał:
    > jestem pewien ale sama idea stosowania w tym miejscu >szczelnej wanny z folii jest
    dla mnie niezrozumiała.

    Też bym chętnie uzasadnienia posłuchał.
    Bo wg mnie taka szczelna wanna to może przynieść więcej strat jak korzyści

  • 15. Data: 2017-04-19 13:47:47
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 kwietnia 2017 11:37:26 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Też bym chętnie uzasadnienia posłuchał.
    > Bo wg mnie taka szczelna wanna to może przynieść więcej strat jak korzyści

    płyte masz nad gruntem wiec woda Ci się tam nie dostanie wiec o jakich innych
    stratach myślisz? XPS pod płytą tez szczelnie do konca nie jest.

    uciu

  • 16. Data: 2017-04-19 15:01:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 kwietnia 2017 13:47:48 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > płyte masz nad gruntem wiec woda Ci się tam nie dostanie

    Własnie stąd moje pytanie-po co więc ta izolacja?

    > wiec o jakich innych stratach myślisz?

    Pęknięty wężyk, czy inne zalanie w domu i masz mega kłopot bo woda zostanie nad
    folią. W przypadku breaku foli wsiąka niżej i ew kłopot to tylko spuchnięte panele
    podłogowe czy inna deska
    Kilka lat temu człowiek tu opisywał że gdzieś coś się mu rozszczelniło i woda stała
    właśnie w warstwie ocieplenia posadzki bo niżej folia
    I jemu chyba nic gwałtownie nie pękło tylko w wyniku jakiejś nieszczelności się
    sączyło.
    Osuszanie tego raczej tanie nie było
    > XPS pod płytą tez szczelnie do końca nie jest.
    Ot to. Więc woda z ew wycieku na poziomie posadzki czy pod posadzką sobie ładnie
    niżej wsiąknie

    Tak mi się wydaje przynajmniej ze taka folia to więcej potencjalnych strat a korzyści
    zadne
    Może się myle więc niech nikt decyzji na podstawie mojego "wydaje się" nie podejmuje
    bo fachowcem w tych sprawach nie jestem ale wychodzi mi jak wyżej

    A co ew zalań- w ciągu ostatnich 8 lat 3 pęknięcia wężyków mnie dotknęły.
    1- w domu mojej mamy pęł wężyk w łazience- szkody niewielkie bo woda rozlała się z
    łazienki na kuchnie z kuchni na korytarz i schodami do piwnicy i tam wsiąkła w
    grunt(wylewka na gruncie).

    2- mieszkanie na II piętrze, pękł wężyk w kuchni pod zlewozmywakiem. Zalane moje
    mieszkanie i dwa mieszkania niżej.
    Stary poniemiecki blok, stropy i podłogi drewniane to woda ładnie po ścianach aż do
    piwnicy zeszła
    Na parterze ubezpieczyciel właściciela zapłacił, właścicielce mieszkania na I
    pietrze(nieubezpieczone) ja zapłaciłem. Na szczęście dogadałem się z nią na zaledwie
    kilkaset zł bo jak wyschło to wystarczyło przemalować sufit i ściany i innych strat
    nie było(mokry dywan wysechł)
    Pech okropny bo zawsze nieruchomości ubezpieczam + OC a w tamtym mieszkaniu polisa
    się skończyła i zagapiłem się i nie dopilnowałem wykupienia kolejnej. Teraz już
    pilnuję terminów;)

    3- Rok albo ze dwa lata temu w moim domu w środku nocy usłyszałem szum. Szybko
    zbiegłem na dół i patrzę a w z łazienki na dole woda leci. Pęknięty wężyk pod
    umywalką Straty tez niewielkie bo po pierwsze usłyszałem moment pęknięcia i szybko
    zareagowałem zakręcając wodę przy wodomierzu. To co się rozlało to w łazience na
    kafle, trochę do kuchni i kotłowni- tam też kafle. Pewnie sporo wody pod kafle poszło
    ale właśnie dlatego że nie mam na chudziaku foli to sobie wsiąkła niżej + podłogówka
    wysuszyła. Gdyby była folia to woda by sobie w warstwie ocieplenia posadzki stała i
    się kisiła.

  • 17. Data: 2017-04-19 15:18:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 kwietnia 2017 13:47:48 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > wiec o jakich innych stratach myślisz?
    O czymś takim:
    https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.budo
    wanie/to-ZfwdAaQ8%5B1-25%5D