  • 1. Data: 2017-04-18 21:22:58
    Temat: ciśnienie atmosferyczne na manometrze
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Jak zawsze w świeta był problem z wodą u mamy.
    tzn jak jest problem z wodą to zawsze w święta :)

    powietrze (poduszka powietrzna) vw bojlerze się skończyło.
    a że na stacji benzynowej była pompka ręczna
    to podniosłem ciśnienie do ~0,1 atm.

    nie lubiłem fizyki
    więc czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego po odkręceniu zaworów
    manometr wyskalowany w atmosferach wskazywał 0 atmosfer?

  • 2. Data: 2017-04-18 21:27:33
    Temat: Re: ciśnienie atmosferyczne na manometrze
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-18 o 21:22, Bolko pisze:
> [...]
    > więc czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego po odkręceniu zaworów
    > manometr wyskalowany w atmosferach wskazywał 0 atmosfer?

    Jaka poduszka? W jakim bojlerze?

    W żadnym bojlerze nie powinno być poduszki powietrznej.

    Może Ci chodzi o naczynie przeponowe przy "bojlerze"?

  • 3. Data: 2017-04-18 21:30:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 kwietnia 2017 21:22:59 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

> [...]
    > więc czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego po odkręceniu zaworów
    > manometr wyskalowany w atmosferach wskazywał 0 atmosfer?

    Bo powietrze uszlo nim go do domu dowiozles? :)

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2017-04-18 21:34:16
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, April 18, 2017 at 9:27:34 PM UTC+2, Uzytkownik wrote:

    > Może Ci chodzi o naczynie przeponowe przy "bojlerze"?

    moze zbiornik hydroforowy, tylko wtedy z membrana, czy bez? i jesli pompowany jak byl
    na pelno napelnionywoda ma taki sobie sens ...

  • 5. Data: 2017-04-18 21:44:34
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 kwietnia 2017 21:27:34 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Jaka poduszka? W jakim bojlerze?
    >
    > W żadnym bojlerze nie powinno być poduszki powietrznej.
    >
    > Może Ci chodzi o naczynie przeponowe przy "bojlerze"?

    instalacja z okolic 1960 roku

    studnia
    hydrofor (silnik+ pompa)
    bojler nr 1 zimna woda
    podkowa w piecu węglowym
    bojler nr 2 ciepła woda z podkowy
    kran
    tak w skrócie

    sorry jak nie używam fachowe słownictwa ale ja amator

  • 6. Data: 2017-04-18 22:15:07
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > więc czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego po odkręceniu zaworów
    > manometr wyskalowany w atmosferach wskazywał 0 atmosfer?

    Bo pokazuje nadciśnienie w stosunku do atmosferycznego.