  • 1. Data: 2017-04-15 19:29:47
    Temat: brama otwierana z dwóch stron - jak najprościej?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    jest brama dwuskrzydłowa. dwa kwadraty z profili na to blacha. Dokładnie
    tak jak w starych garażach. ale jest potrzeba otwierania tego z dwóch
    stron. no wiec wstawiłem zamek - taki jak w każdych drzwiach domu i niby
    działa. ale drugie skrzydło, jest na skobel wpuszczany w ziemię.
    wystarczy podejść od zewnątrz z dobrymi kleszczami, położyć się pod
    bramę, podnieść skobel i rozewrzeć, otworzyć obydwa skrzydła na raz ( z
    dalej zamkniętym zamkiem)
    Szukam natchnienia, prostego sposobu, aby uniemożliwić takie działanie.
    blokowanie samego skobla wydaje mi się pracochłonne i łatwe do pokonania
    brzeszczotem. skobel ma ok 15mm, wiec to jest 30 sekund piłowania.
    Czy macie coś takiego "opanowane"? mam kątówkę, spawarkę i dwie ręce

    ToMasz

  • 2. Data: 2017-04-15 19:50:15
    Temat: Re: brama otwierana z dwóch stron - jak najprościej?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Czy macie coś takiego "opanowane"? mam kątówkę, spawarkę i dwie ręce

    Zrobić mocniejszy skobel, albo go osłonić.
    A czy zadbałeś o to, aby bramę nie dało się wysadzić z zawiasów?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 3. Data: 2017-04-15 20:51:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kombinujesz z zabezpieczeniem jak by obok mieli zbudowac osrodek dla arabskich
    uchodzcow. Przyspawane dwa U i klodka.

  • 4. Data: 2017-04-15 21:25:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 19:29:49 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > blokowanie samego skobla wydaje mi się pracochłonne i łatwe do pokonania
    > brzeszczotem. skobel ma ok 15mm, wiec to jest 30 sekund piłowania.

    Złe człowieki leniwe są jak ja np. Po kiego miałbym coś piłować- wierzchem bym
    przelazł.
    > Czy macie coś takiego "opanowane"? mam kątówkę, spawarkę i dwie ręce
    Złe człowieki aby zdobyć kątówkę, spawarkę i dwie ręce ciąć skobla nie będą
    A tak na poważnie:
    Kogutek radzi kłódke, ja radzę dłuższą i ciasną zasuwę taką że jakby ze człowieki na
    tyle głupie były żeby skobel ciąć to nawet jak przetną to długa i odpowiednio sztywna
    zasuwa nie pozwoli bramy otworzyć

  • 5. Data: 2017-04-15 21:38:41
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-15 o 19:29, ToMasz pisze:
> [...]
    > piłowania.
    > Czy macie coś takiego "opanowane"? mam kątówkę, spawarkę i dwie ręce

    Zobacz sobie 3 moje pomysły na blokadę skobla przy bramie.
    http://pics.tinypic.pl/i/00892/ye6f5wfeotwi.jpg
    1. Zwisająca zapadka, która blokuje ruch skobla do góry.
    2. Zasuwa, która blokuje ruch skobla do góry.
    3. Ceownik, w który należy schować rączkę skobla. Ten ceownik blokuje
    ruch skobla w górę i w dół. Zawleczką zaś blokujemy rączkę skobla, aby
    go nie można było odblokować poprzez obrócenie skobla.

    Można jeszcze przyspawać oczka i zapinać kłódką, ale jest to upierdliwe.
    Najprostsze i najpewniejsze w działaniu, a zarazem najłatwiejsze w
    obsłudze jest pierwsze rozwiązanie. Wystarczy tylko kawałek grubego
    płaskownika z otworem powiesić na śrubie. Śruba przyspawana, albo
    przykręcona do bramy ponad skoblem. Do tego nakrętka samokontrująca i po
    robocie.

  • 6. Data: 2017-04-15 21:40:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    na tyle głupie były żeby skobel ciąć to nawet jak przetną to długa i odpowiednio
    sztywna zasuwa nie pozwoli bramy otworzyć

    ale jak zrobić skobel z uchwytem po obydwu stronach? Brama musi się
    otweirać od obydwu stron. kombinuje żeby jakoś skobel suwać conajmniej
    10-15cm, a samo suwanie skobla boklować zamkiem na klucz. nie mogę
    zrobić fi 10, żeby kłódkę przekładać tam i spowrotem.

    ToMasz

  • 7. Data: 2017-04-15 21:52:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-15 o 21:40, ToMasz pisze:

> [...]
    > 10-15cm, a samo suwanie skobla boklować zamkiem na klucz. nie mogę
    > zrobić fi 10, żeby kłódkę przekładać tam i spowrotem.

    A po co Ci skobel z obydwu stron?

    Otwierasz zamek od zewnątrz, uchylasz połówkę bramy, odryglowujesz
    skobel i od wewnątrz otwierasz.

    A jeżeli już tak chcesz zrobić jak piszesz to trzeba wziąć kawałek
    profila lub ceownika zamontować tak, aby przesuwał się góra-dół po
    profilu tworzącym ramę bramy. Należy tak go umieścić w takim miejscu,
    aby zasuwa zamka ryglowała go w pozycji dolnej i uniemożliwiała
    podniesienie. Po jednej i drugiej strony zamocowane rączki.

    Tyle, ze tego typu element ruchomy może zimą przymarzać.

  • 8. Data: 2017-04-15 22:02:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 21:38:41 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > 2. Zasuwa, która blokuje ruch skobla do góry.
    > 3. Ceownik, w który należy schować rączkę skobla.
    Żaden z tych pomysłów nie zabezpiecza przed złym człowiekime który bramę przeskoczy i
    sobie od wewnątrz otworzy.
    A nawet gdyby nie przeskakiwał to autor wątku pisze o przecięciu skobla od zewnątrz.
    Żaden z tych sposobów temu nie zapobiega pomijając to, że tylko skończony idiota by
    chciał skobel nożycami czy innym brzeszczotem od zewnątrz ciąć.

  • 9. Data: 2017-04-15 22:06:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 22:02:34 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    idiota by chciał skobel nożycami czy innym brzeszczotem od zewnątrz ciąć.

    http://allegro.pl/bosch-szlifierka-katowa-gws-10-8-7
    6-v-ec-l-boxx-fv-i6774276106.html

    Srednica tarczy 76mm. Jak sie uprzesz to do kieszeni schowasz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2017-04-15 22:08:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-15 o 21:38, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > płaskownika z otworem powiesić na śrubie. Śruba przyspawana, albo
    > przykręcona do bramy ponad skoblem. Do tego nakrętka samokontrująca i

    Można jeszcze skobel schować wewnątrz profilu bramy tak, aby jego
    koniec znajdował się tuż pod zasuwą zamka (tuż pod otworem, w który
    wchodzi zasuwka zamka).

    Ta zasuwka uniemożliwiałaby przesunięcie skobla do góry.

    W profilu bramy natomiast trzeba by zrobić podłużne otwory po stronie
    wewnętrznej i zewnętrznej. W tych otworach poruszałaby się poprzeczna
    rączka przechodząca na wylot poprzez skobel.