  • 91. Data: 2017-04-24 03:11:14
    Temat: Re: brama otwierana z dwóch stron - jak najprościej?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ponieważ prądy ładowania takich
    ogniw są ograniczone i niewiele zależne od zastosowanych ogniw to
    baterię o niższym napięciu przy takiej samej pojemności jak bateria o
    wyższym napięciu trzeba będzie ładować dłużej
    No uzytkownik, teraz dolozyles do pieca.

  • 92. Data: 2017-04-24 06:17:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > wyższym napięciu trzeba będzie ładować dłużej
    > No uzytkownik, teraz dolozyles do pieca.

    Czego nie rozumiesz? Chciałeś o coś zapytać?

  • 93. Data: 2017-04-24 14:15:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Raczej Ty sie zapytaj madrzejszych zanim zaczniesz fantazjowac.

  • 94. Data: 2017-04-24 15:54:21
    Od: Tornad <t...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 06:17:04 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Czego nie rozumiesz? Chciałeś o coś zapytać?

    Orzytkownik Zenek chciał Ci zadac nastepujace pytanie: Dwa jaja gotuja się w
    garnku na miękko w czasie 3 minut. Ile czasu potrzeba na ugotowanie na miękko
    4 jajek? Jajka maja te same wymiary i gotuja się w tym samym garnku i w tym
    samym czasie i tej samej objetosci wody (dodaje od siebie dla uscislenia).

    Takie pytanie zadawali Chlopcy - sondazowcy, ubiegłorocznym absolwentom
    gimnazjow polskich. Tych po reformie Szkolnictwa wprowadzaonej tym razem na
    wzor Hamerykanski. Wszyscy zapytani odpowiadali ze cztery. Tylko jeden starszy
    pan, absolwent podstawówki z lat 60-tych, orzekl: tyle samo. A jak te rachunki
    wychodzą Tobie?

    Pzdr
    Tornad

  • 95. Data: 2017-04-24 16:30:03
    Od: Tornad <t...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 15:54:23 UTC+2 użytkownik Tornad napisał:

> [...]
    > pan, absolwent podstawówki z lat 60-tych, odrzekl: tyle samo. A jak te rachunki

    Autopoprawka. Wszyscy zapytani jak długo będą się gotowac cztery jajka
    odpowiadali, ze 6 minut a nie 4 jak blednie napisalem. Chyba tez udzielil mi
    się wpływ tych reform.

    Pzdr
    Tornad

  • 96. Data: 2017-04-24 17:15:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Raczej Ty sie zapytaj madrzejszych zanim zaczniesz fantazjowac.

    Wybacz, ale nie widzę tu takich w tej "odnodze" dyskusji.

  • 97. Data: 2017-04-24 17:25:48
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, April 24, 2017 at 5:15:20 PM UTC+2, Uzytkownik wrote:

    > Wybacz, ale nie widzę tu takich w tej "odnodze" dyskusji.

    Wg mnie mozna sie przyczepic:

    Pojemnosc jest w Ah, nie zalezy od napiecia, wiec jesli baterie sa na jednakowych
    ogniwach, to laduje sie tyle samo (np. 2 ogniwa szeregovo vs 3 ogniwa)

    Z kolei jesli miales na mysli rowna energie zgromadzona w aku, to ta o nizszym
    napieciu musi miec wieksza pojemnosc, ale wtedy zazwyczaj laduje sie ja wiekszym
    pradem (np. 2 jednakowe ogniwa polaczone szeregowo vs 2 ogniwa polaczone rownolegle)

    WS

    Pojemność także można zwiększyć poprzez rozmiar ogniw.
    Problemem jest tylko czas ładowania. Ponieważ prądy ładowania takich
    ogniw są ograniczone i niewiele zależne od zastosowanych ogniw to

  • 98. Data: 2017-04-24 17:36:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ponieważ prądy ładowania takich
    ogniw są ograniczone i niewiele zależne od zastosowanych ogniw to
    baterię o niższym napięciu przy takiej samej pojemności jak bateria o
    wyższym napięciu trzeba będzie ładować dłużej.
    Moje pytanie jest takie. Akumulator o napieciu znamionowym 1,2V i pojemnosci 1Ah
    pradem o natezeniu 1A laduje sie do pelnego naladowania 1 godzine. Ile bedzie
    ladowala sie do pelnego naladowania bateria dziesieciu polaczonych szeregowo
    akumulatorow o pojemnosci 1Ah i napieciu znamionowym 12V. Jak doktor rozwiazesz to
    zadanie to ustosunkuj sie do tego co wkleilem z bzdetow uzytkownika.

  • 99. Data: 2017-04-24 17:38:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bo i dyskusji nie ma. Jest nasmiewanie sie z Ciebie.

  • 100. Data: 2017-04-24 18:14:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-24 o 17:25, WS pisze:
> [...]
    pradem (np. 2 jednakowe ogniwa polaczone szeregowo vs 2 ogniwa polaczone rownolegle)

    Nie do końca, ponieważ rozmiary ogniw są standardowe, a ogniwa różnią
    się pojemnością. Jeżeli rozmiary są identyczne to i odprowadzanie ciepła
    mają podobne, a tym samym maksymalny prąd ładowania jest podobny.
    Szybkie ładowarki wkrętarek pilnują temperatury ogniw i jak tylko
    temperatura zaczyna zbyt szybko rosnąć to ładowarka ogranicza prąd.

    Dlatego też maksymalny prąd ładowania ogniwa 1000mAh jest podobny co i
    ogniwa 3000mAh

    Jeżeli mamy zestaw z ogniwami o pojemnościach 2 razy większych, a prąd
    ładowania jest zawsze taki sam to proces ładowania baterii o mniejszym
    napięciu, ale o takiej samej pojemności całkowitej, siłą rzeczy musi być
    dłuższy.